Toyota Rav4 - nie mogę przyspieszyć

25 Sie 2011, 20:36

Witam,
z góry zaznaczam, że jestem zielony jeśli chodzi o sprawy techniczne pojazdów. Nie wiem co będzie potrzebne do analizy tego problemu, więc podam jak najwięcej danych i liczę na fachowców
PROBLEM: jak to nazwać? Problem przy dodawaniu gazu? Problem z utrzymaniem pędu pojazdu? Nie wiem, ale sprawa wygląda tak, że czasami (nie cały czas, ale problem jednak występuje) nie mogę przyspieszyć. Powiedzmy, że wyprzedzam Tir, jestem już w połowie pojazdu i nagle samochód traci pęd...prędkość się zwiększała, pedał gazu wciśnięty do dechy, a on się zachowuje jakby brakowało mu nagle benzyny, przy czym bak pełny (lub pełny do połowy). I sytuacja wygląda niewesoło ponieważ jadę łeb w łeb z Tirem a z naprzeciwka wyjeżdża samochód. Tak że jest to szczególnie niebezpieczny defekt. Kilka sekund samochód jedzie taką samą prędkością (moje manipulacje pedałami nic nie dają) by po kilku sekundach "puścić" i już mogę przyspieszać normalnie.
DANE TECHNICZNE: Toyota rav4 (3-drzwiowa); rok 2000; Silnik 1,9 (nie diesel i nie mam też jej na gaz); 120 KM; 150 tys. przejechanych km.; 4x4; powypadkowa - wymiana drzwi od strony kierowcy; nie tuningowana
DODATKOWO: była na przeglądzie i nic nie wykazano, podobno mieli problem i nie mogli jej podłączyć do komputera a "na oko" nic nie znalezli. Nie wiem czy jest to ważne, ale 2 razy Mi zabrakło w niej benzyny. Piszę to ponieważ ktoś "rzucił" pomysł, że mogła zassać jakieś resztki z dna baku itd...nie wiem, nie znam się, dlatego umieszczam ten problem na forum, może ktoś przynajmniej zawęzi pole poszukiwać usterki.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Woer
Obserwowany

Auto: Toyota rav4

25 Sie 2011, 21:12

miałem dokładnie to samo w Ravce mojej Pani :wink: 2.0 w benzynie ;)
po wymianie filtrów itd,
2 możliwości woda (syf) w filtrze paliwa lub świece+kable WN :wink:
muli ją tak mniej więcej między 2000-3000rpm? później idzie jak burza??
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)