Toyota Yaris 1 - problem ze skrzynią biegów

03 Paź 2013, 20:35

Witam,
mam ten sam problem z yarisem ,skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i auto stoi.Byłem w ASO zapłaciłem 200zł za kalibrację i po dwóch kilometrach to samo. W aso chcą rozbierać skrzynie i wiadomo koszt tak jak Pisaliście do 8000 (nie wiem czy auto jest tyle warte).Proszę o wszelkie podpowiedzi jak się z tym uporać bez tak dużych kosztów, może namiar na dobrego mechanika.
Z góry dziękuję.
carlow1
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 13 11 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: vw b5
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Paź 2013, 12:50

I jak udało Ci się coś zrobić ze swoją Yariską czy dalej stoi?? U mnie dzisiaj pojawił się pierwszy raz problem o który narazie tylko czytałem. Wymieniałem akumulator. komp się zresetował, pełzanie na chwilę zginęło. Dzisiaj żona wjechała w dziurę o wyskoczył bieg. Ciekaw jestem czy to złego początki czy tylko incydent. Daj znać jak rozwiązałeś swój problem - będę wiedział co zrobić jak problem się powtórzy.
kafik
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 07 01 1979
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Toyota Yaris
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

29 Paź 2013, 15:29

Ja rozwiązałem problem ale zajeło mi to dwa miesiące zanim znalazłem kogoś kto ma o tym jakieś pojęcie. Moja żona ma Yarisa 1.0 VVTi ze skrzynią mmt. Robiłem to w warsztacie All Japanese Cars na warszawskich Włochach. Chłopki specjalizują sine tylko w Toyocie i Lexusie innych marek nie robią. Pracują u nich ludzie którzy nie wytrzymali w ASO :D. Cała operacja trwała tydzień i kosztowała mnie 1200zł.
Wymiana tarczy sprzęgła, docisku sprzęgła ( te dwie rzeczy są do dostania w ASO w Toyocie koszt ok.700zł ), jest jeden myk..... docisk jest od silnika Diesla D4D. Samochód już przejechał ok 5000km i jest super.Pełza, nie szarpie - jednym słowem miodek. Niestety znaleźć w Warszawie mechanika który to ogarnie graniczyło z cudem, jakieś spece z inter Cars i innych hurtowni i warsztatów próbowali mi wcisnąć zwykłe sprzęgło z dociskiem w cenie 350-400zł. Nie dajcie się na to namówić....
Micha81
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 24 12 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Toyota Yaris
Silnik: 1.0 MMT
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Gru 2013, 18:28

Witam
Mam dokładnie takie sam problem z autem Toyota Corolla 2005, mmt. W korku miga N i auto nie jedzie.Jak można najtaniej rozwiązać ten problem w Krakowie? Na ile to jest grożne dla auta? Proszę o pomoc!!
Ket
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Auto: toyota corolla
Rok produkcji: 2005

24 Gru 2013, 16:05

Ket napisał(a):Witam
Mam dokładnie takie sam problem z autem Toyota Corolla 2005, mmt. W korku miga N i auto nie jedzie.Jak można najtaniej rozwiązać ten problem w Krakowie? Na ile to jest grożne dla auta? Proszę o pomoc!!


Źle nie odbierz mojej rady ale najtaniej będzie sprzedać auto i zapomnieć o mmt.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11188
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Gru 2013, 21:43

Ale po co sprzedawać i po co zapominać..........??? Coś zostało zrobione przez ludzi dla ludzi, może nie jest to super udana konstrukcja ale jeśli się regularnie serwisuje samochód i nie u Pana częścią w szopie to mmt działa jak należy. Ja nie mam żadnych problemów za zmianę sprzęgła i sterownika wydałem 1200zł.
Micha81
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 24 12 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Toyota Yaris
Silnik: 1.0 MMT
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik F20C - Honda
    Honda słynie z bardzo dobrych silników oraz słynnego systemu zmiennych faz rozrządu VTEC. Jednym z najciekawszych motorów stworzonych przez japońskiego producenta jest ten zastosowany w Hondzie S2000. Wykonana ...
    Jak nowe paliwo E10 działa na olej silnikowy?
    Czy dodatek nowego paliwa E10 może wpłynąć na kondycję oleju silnikowego? Jakie kroki należy podjąć, aby zapewnić właściwe smarowanie silnika w obliczu wprowadzenia benzyny z większą ilością biokomponentów? Odpowiedzi ...

25 Gru 2013, 22:30

Micha81 napisał(a):Ale po co sprzedawać i po co zapominać..........???

A no po to że rekordziści na gwarancji do 100tyś.km mieli robioną skrzynkę trzy razy. Co 30tyś. wymaga wizyty w ASO i kalibracji a i tak jak ktoś dużo jeździ w korkach to zazwyczaj problem powraca po 15-20tyś.km.
Micha81 napisał(a):Coś zostało zrobione przez ludzi dla ludzi

No tego się nie da podważyć tylko ze istota czegoś co było nazwane półautomat polegała na wygodzie np.: podczas stania w korkach a to niestety w przypadku mmt jest największy gwoździk do trumny.
Moja znajoma miała corollkę mmt kobitka była bardzo uparta zbastowała przy 90tyś.km. jak Pan przy 10tej wizycie w ASO powiedział jej na ucho żeby sprzedała auto. Co ciekawe bardzo fajnie wyglądała sprzedaż bo zazwyczaj w 99% przypadków po info o MMT pojawiała się cisza w słuchawce. Auto kupili panowie zza wschodniej granicy bo podobno wywalają to ustrojstwo i przerabiają na zwykłego manuala. Reszta jest git :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11188
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Gru 2014, 10:43

Hej,
Udało się coś zrobić w Wawie?
Możecie kogoś polecić - ja juz nie mam siły, wydaje ciagle pieniądze na warsztaty, co jeden mówi co innego.
Emilie2006
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Toyota Aygo
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

10 Lip 2017, 11:18

Emilie2006 napisał(a):ja juz nie mam siły, wydaje ciagle pieniądze na warsztaty, co jeden mówi co innego.
Usterki ze skrzynią naprawiamy tylko w warsztatach które specjalizują się w naprawianiu automatów w żadnych innych Wam tego poprawnie nie zrobią prawidłowo i szkoda nerwów i kasy. Wiem to z doświadczenia.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999