Toyota Yaris 1 - problem ze skrzynią biegów

03 Paź 2013, 19:35

Witam,
mam ten sam problem z yarisem ,skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i auto stoi.Byłem w ASO zapłaciłem 200zł za kalibrację i po dwóch kilometrach to samo. W aso chcą rozbierać skrzynie i wiadomo koszt tak jak Pisaliście do 8000 (nie wiem czy auto jest tyle warte).Proszę o wszelkie podpowiedzi jak się z tym uporać bez tak dużych kosztów, może namiar na dobrego mechanika.
Z góry dziękuję.
carlow1
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 13 11 1996
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: vw b5
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Paź 2013, 11:50

I jak udało Ci się coś zrobić ze swoją Yariską czy dalej stoi?? U mnie dzisiaj pojawił się pierwszy raz problem o który narazie tylko czytałem. Wymieniałem akumulator. komp się zresetował, pełzanie na chwilę zginęło. Dzisiaj żona wjechała w dziurę o wyskoczył bieg. Ciekaw jestem czy to złego początki czy tylko incydent. Daj znać jak rozwiązałeś swój problem - będę wiedział co zrobić jak problem się powtórzy.
kafik
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 07 01 1979
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Toyota Yaris
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

29 Paź 2013, 14:29

Ja rozwiązałem problem ale zajeło mi to dwa miesiące zanim znalazłem kogoś kto ma o tym jakieś pojęcie. Moja żona ma Yarisa 1.0 VVTi ze skrzynią mmt. Robiłem to w warsztacie All Japanese Cars na warszawskich Włochach. Chłopki specjalizują sine tylko w Toyocie i Lexusie innych marek nie robią. Pracują u nich ludzie którzy nie wytrzymali w ASO :D. Cała operacja trwała tydzień i kosztowała mnie 1200zł.
Wymiana tarczy sprzęgła, docisku sprzęgła ( te dwie rzeczy są do dostania w ASO w Toyocie koszt ok.700zł ), jest jeden myk..... docisk jest od silnika Diesla D4D. Samochód już przejechał ok 5000km i jest super.Pełza, nie szarpie - jednym słowem miodek. Niestety znaleźć w Warszawie mechanika który to ogarnie graniczyło z cudem, jakieś spece z inter Cars i innych hurtowni i warsztatów próbowali mi wcisnąć zwykłe sprzęgło z dociskiem w cenie 350-400zł. Nie dajcie się na to namówić....
Micha81
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 24 12 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Toyota Yaris
Silnik: 1.0 MMT
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Gru 2013, 17:28

Witam
Mam dokładnie takie sam problem z autem Toyota Corolla 2005, mmt. W korku miga N i auto nie jedzie.Jak można najtaniej rozwiązać ten problem w Krakowie? Na ile to jest grożne dla auta? Proszę o pomoc!!
Ket
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Auto: toyota corolla
Rok produkcji: 2005

24 Gru 2013, 15:05

Ket napisał(a):Witam
Mam dokładnie takie sam problem z autem Toyota Corolla 2005, mmt. W korku miga N i auto nie jedzie.Jak można najtaniej rozwiązać ten problem w Krakowie? Na ile to jest grożne dla auta? Proszę o pomoc!!


Źle nie odbierz mojej rady ale najtaniej będzie sprzedać auto i zapomnieć o mmt.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Gru 2013, 20:43

Ale po co sprzedawać i po co zapominać..........??? Coś zostało zrobione przez ludzi dla ludzi, może nie jest to super udana konstrukcja ale jeśli się regularnie serwisuje samochód i nie u Pana częścią w szopie to mmt działa jak należy. Ja nie mam żadnych problemów za zmianę sprzęgła i sterownika wydałem 1200zł.
Micha81
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 24 12 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Toyota Yaris
Silnik: 1.0 MMT
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

25 Gru 2013, 21:30

Micha81 napisał(a):Ale po co sprzedawać i po co zapominać..........???

A no po to że rekordziści na gwarancji do 100tyś.km mieli robioną skrzynkę trzy razy. Co 30tyś. wymaga wizyty w ASO i kalibracji a i tak jak ktoś dużo jeździ w korkach to zazwyczaj problem powraca po 15-20tyś.km.
Micha81 napisał(a):Coś zostało zrobione przez ludzi dla ludzi

No tego się nie da podważyć tylko ze istota czegoś co było nazwane półautomat polegała na wygodzie np.: podczas stania w korkach a to niestety w przypadku mmt jest największy gwoździk do trumny.
Moja znajoma miała corollkę mmt kobitka była bardzo uparta zbastowała przy 90tyś.km. jak Pan przy 10tej wizycie w ASO powiedział jej na ucho żeby sprzedała auto. Co ciekawe bardzo fajnie wyglądała sprzedaż bo zazwyczaj w 99% przypadków po info o MMT pojawiała się cisza w słuchawce. Auto kupili panowie zza wschodniej granicy bo podobno wywalają to ustrojstwo i przerabiają na zwykłego manuala. Reszta jest git :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Gru 2014, 09:43

Hej,
Udało się coś zrobić w Wawie?
Możecie kogoś polecić - ja juz nie mam siły, wydaje ciagle pieniądze na warsztaty, co jeden mówi co innego.
Emilie2006
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Toyota Aygo
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

10 Lip 2017, 10:18

Emilie2006 napisał(a):ja juz nie mam siły, wydaje ciagle pieniądze na warsztaty, co jeden mówi co innego.
Usterki ze skrzynią naprawiamy tylko w warsztatach które specjalizują się w naprawianiu automatów w żadnych innych Wam tego poprawnie nie zrobią prawidłowo i szkoda nerwów i kasy. Wiem to z doświadczenia.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999