Turbodiesel vs turbobenzyna

28 Lip 2021, 14:15

Rokiko napisał(a):franccc napisał(a):
Biorę sobie dieselka 2.0/180 i będę spalał 7/100. Żeby mieć benzyniaka o zbliżonej dynamice muszę wziąć 2.0EB, które będzie palić 10/100
Ale to zupełnie inna dynamika bo benzyna z 240KM jedzie zupełnie inaczej niż ten TDCi. Chcesz żeby mało palił to bierz diesla i postaraj się go znaleźć z możliwie najmniejszym udokumentowanym przebiegiem. Wtedy jest szansa że trochę pojeździsz bez większych przygód. Uważaj też na przegrzanie silnika TDCi bo często doprowadzało to do pęknięcia miski olejowej.

Zakładając, że nie będziesz miał żadnych nieoczekiwanych usterek to faktycznie będziesz do przodu.


A czy przypadkiem w tym porównaniu właśnie ten EB nie wypadnie lepiej ? Większy moment w dieslu ale w węższym zakresie obrotów.
No spalanie większe w benzynie, choć jak miałbym budżet by za gotówkę wziąć mało przejechane mondeo mk5 to myślę że te 3L różnicy w spalaniu nie byłoby przeszkodą żeby wybrać jednak benzynę.
A tak w ogóle, ktoś się orientuje czy coś zostało zmienione w tym EB 2.0 między mk4 a mk5 ? Bo 1.6 zastąpili tym 1.5 niby ze względu na ekologię.
I czy w piątkach diesle są bez adblue ?
Cynerion
Początkujący
 
Posty: 155
Prawo jazdy: 09 10 2009
Auto: Ford Mondeo mk4
Silnik: EB 1.6 160KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Autocasco dla motocykla - o czym pamiętać
    Jazda motocyklem kojarzy się z radością i przyjemnością, jednak nie można zapominać o potencjalnych ryzykach i nieprzewidzianych sytuacjach, jakie się z nią wiążą. Aby finansowo zabezpieczyć się przed ich skutkami, warto ...
    Lexus RX L - 7-miejscowy SUV klasy premium
    Model RX dwie dekady temu zainicjował zupełnie nowy segment luksusowych SUV-ów i od tej pory jest jednym z najpopularniejszych modeli Lexusa na całym świecie. Jego najnowsza generacja w odmianie L jest o 11 cm dłuższa ...

  •