Wybór oleju silnikowego 2.0 turbodiesel

29 Paź 2019, 00:05

Witam Tak jak w tytule chciałem poprosić o radę w sprawie doboru oleju do samochodu specjalistów tego forum. Potrzebuje oleju do samochodu nissan primera p11 sedan, rocznik 2000 silnik 2.0 turbodiesel z DPF (nie wiem czy on nadal jest w tym samochodzie po tylu latach ponieważ go kupiłem miesiąc temu i nie znam jego historii) aktualnie zalany jest 15w40 texar. Jak wiadomo auto 19 letnie z przebiegiem 282 000km więc swoje przejechał. Jak wiadomo 15w40 nie słynie z dobrych opini. Kupiłem płuknakę i tutejszy mechanik powiedział że po płukance moge zmienić na 10w40 i mi bardzo odpowiada taka opcja no wiadomo bo ten olej na zimę bardziej odpowiada. Proszę najlepiej o wysyłanie linków do kupna w przypadku polecania konkretnego oleju. Również mogę dodać jakieś zdjęcia/informacje o samochodzie. Edit: dodaje że posiadam u siebie już ten olej: [link do oferty na Allegro wygasł] ale jest on przygotowany do zwrotu.Jeżeli znajdzie się jakiś chociaż trochę lepszy to ten odsyłam ponieważ mam darmowy zwrot i zamówię ten lepszy :D
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12

29 Paź 2019, 01:07

RoxelloX napisał(a):silnik 2.0 turbodiesel z DPF (nie wiem czy on nadal jest w tym samochodzie po tylu latach ponieważ go kupiłem miesiąc temu i nie znam jego historii) aktualnie zalany jest 15w40 texar
A skąd wiesz czy to DPF one były obowiązkowe od 2006 roku jak weszła norma Euro IV. Jesteś pewny że mówisz o DPF, a nie o katalizatorze?

Olej kiepski do diesla z turbo ;/ Napisz trochę więcej czy silnik bierze olej jak z turbiną? Ja bym mu się dobrze przyjrzał i dopiero wtedy zdecydował co zrobić.

Pytałeś poprzedniego właściciela dlaczego jeździł na takim oleju? Jak często go zmieniał?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

29 Paź 2019, 01:09

Tam nie było DPFa. Rób płukanie zalewaj olej wyznaczony przez producenta stosując dobre markowe oleje a nie najtańsze, tylko tak przedłużysz jego życie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Paź 2019, 17:18

oleju raczej nie bierze nie widziałem z tym problemów u siebie ale nie wiem czy po wymianie na olej bardziej lepki nie zacznie, nie znam stanu turbiny, wydaje mi się, że jest z nią okej ale wiadomo jak to jest, mam samochód od 2 miesięcy.
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12

29 Paź 2019, 17:27

zalany 15w40, bardzo chciałem zmienić na 5w30 jak zaleca producent tylko czy będzie to korzystne dla samochodu z takim przebiegiem, w przypadku gdybym kupował 5w30 to napewno bym brał najlepszy czyli pewnie marki castrol a może nawet 5w40?
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12

29 Paź 2019, 20:06

Castrol to śmieć, lepiej weź motula czy liqui molly, elfa. A jakie ma znaczenie przebieg? olej lejemy taki jak zaleca producent nie zaleznie od przebiegu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak przygotować się do jazdy?
    Najbardziej tragiczne zdarzenia na drodze to te ze skutkiem śmiertelnym, jednak nawet kiedy wszyscy uczestnicy wypadku przeżyją, jego następstwa mogą odczuwać do końca życia. Najnowsze badania wykazały, że urazy głowy, rdzenia ...

29 Paź 2019, 20:16

Ja w Almerce( 350tys km nalotu i poszła dalej)stosowałem Valvoline maxlife diesel 10W40, ale mój był bez turbiny. Do turbiny lepszy może być 5W40.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3812
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Paź 2019, 13:06

Mitem jest, że powinno się zmieniać olej po jakimś tam przebiegu z syntetycznego na półsyntetyczny lub nawet dalej na mineralny.

Do twojego silnika zalecany jest 5W30 oleje/auto/11749-nissan-primera-2-0-turbo-diesel-p11-cd20t ale myślę że tu dobrym wyborem będzie np. Motul 6100 SAVE-NERGY 5W30 lub Valvoline MaxLife 10W-40 Diesel (High Mileage).
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

31 Paź 2019, 21:41

W takim razie zamawiam MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 5L A5/B5 FORD RN0700 i będę dalej informował o przebiegu wymiany i po wymianie o wszystkich zmianach
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12

03 Lis 2019, 11:00

Zamów dobrą płukankę i po wymianie obserwuj stan oleju w silniku. Daj znać jak przebiegła wymiana :ok:
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

04 Lis 2019, 11:53

Tak jak pisze cichy zamów jakąś dobrą płukankę np teca 2000, ja z takiej korzystałem.
grzegorek22
Początkujący
 
Posty: 96

07 Lis 2019, 10:25

Właśnie jestem u mechanika i samochód chodzi po dolaniu płukanki. Za chwilę wymieniamy olej i dalej będę informował o stanie i pracy silnika
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12

07 Lis 2019, 13:43

RoxelloX napisał(a):Właśnie jestem u mechanika i samochód chodzi po dolaniu płukanki. Za chwilę wymieniamy olej i dalej będę informował o stanie i pracy silnika
No i jak już pewnie po wymianie... Jakie wrażenia?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

09 Lis 2019, 16:42

Silnik chodzi dobrze, zniknął metaliczny dźwięk który był w samochodzie od zakupu. Najwyraźniej było coś w oleju. Teraz chodzi ładnie bardzo, ani olej ani płukanka nie wyrządziła szkód nawet na tak zajechanym silniku więc można obalić mit. Mogę dodać że przed wymianą oleju była brudna tuleja i najwyraźniej był wyciek na niej i nadal przez noc kilka kropelek leci ale już wiadomo trzeba było wymienić dawno i też się za to wezmę niedługo. Można potwierdzić że mitem jest to, że płukanki albo schodzenie z 15w40 na 5w30 szkodzi bo jest to nieprawda, silnik chodzi lepiej na oleju zalecanym przez producenta.
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12