Turbosprężarka nowa czy regenerowana?

05 Lis 2012, 14:36

Witam

Jestem mechanikiem i mam pytanie jak w temacie. Często klienci przyjeżdżają do mnie i po diagnostyce wychodzi że jest problem z turbosprężarką i co wtedy? Co zaproponować klientowi? Najtańsza opcja to regeneracja, albo używka, ale czy to dobre rozwiązanie? a może proponować klientowi wyłącznie nową turbinę? Miałem do czynienia z regeneracjami, kupowałem je z pod Wrocławia i Mielca, przykro stwierdzić ale była to fuszerka.. Później problemy były z uznaniem gwarancji, jednym słowem szkoda gadać. Ma ktoś podobne doświadczenia, albo może zaproponować porządny zakład (o ile takie jeszcze istnieją).
samochodek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 09 1981
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

06 Lis 2012, 14:03

Cześć. JA dokładnie miałem i mam ten sam problem.Regeneracja tylko dla najlepszych firm. Reszta to fajansiarze. Też miałem złe doświadczenia z Mielcarzami, Wrocławiem, Oleśnicą.
Niekiedy trafiały się takie regeneracje ze po tygodniu padały i przysyłali 2, nie chcieli zwrotu starej. Do tej pory szroty lejące, świszczące leżą u mnie w garażu. Ogólnie staram się klientom doradzać zakup nowej i tu też pomagam. Natomiast gdy klienta nie stać daje im wolną rękę niech sobie sami bat na siebie kręcą. Ja nie chce takiej odpowiedzialności ponosić.

Nowa, jak coś to polecam chłopaków z Siedlec. Mają troszkę taniej jak w MR.
naprawiacz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 01 1990
Auto: Audi A4 B7, 1.9 TDI 131KM

07 Lis 2012, 12:32

Ceny mogą mieć mniejsze, a jak jest np z uznawaniem gwarancji? Kupowałeś coś od nich i jak tam te turbiny? Jak z wysyłką jest? Napisz coś więcej o nich, bo ja nie słyszałem o nich jeszcze.
samochodek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 09 1981
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

07 Lis 2012, 14:20

Kupowałem od nich parę turbin. Z nowymi nie było problemu, z regeneracją na 4szt. 1 trafiła się felerna. Podobno z nowym środkiem, auto nie miało mocy i po wyjęciu turbo było widać na nim dziwne miejscowe fioletowe przebarwienie kolektora wydechowego. Z tego co mi powiedzieli była to wina geometrii, powstawały tam dziwne zawirowania powietrza. Bez problemów dali drugą.
naprawiacz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 01 1990
Auto: Audi A4 B7, 1.9 TDI 131KM

07 Lis 2012, 14:56

Kolego podaj mi jakieś namiary na nich. Z chęcią przedzwonię i zapytam o ceny kilku modeli turbo.
samochodek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 09 1981
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

07 Lis 2012, 15:18

Nie wiem czy można ale podam Ci linki do stron. Tam znajdziesz wszystkie informację i ceny.
Wiadomo że strona nie powie Ci tego co rozmowa tel. :oops:
Mają 2 strony internetowe:
Nowe turbosprężarki:
http://www.turbosprezarki-nowe.pl

Regeneracja / Naprawa:
http://www.turbosprezarki-siedlce.pl
Ostatnio edytowany przez naprawiacz, 08 Lis 2012, 08:21, edytowano w sumie 1 raz
naprawiacz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 01 1990
Auto: Audi A4 B7, 1.9 TDI 131KM

08 Lis 2012, 08:14

Ceny mają na nawet dobre, niższe niż Moto Remo. Jakieś inne propozycje ktoś ma? Z chęcią sprawdzę inne firmy dla porównania
samochodek
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 12 09 1981
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: BMW
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

09 Lis 2012, 08:02

Chyba nie popularne to forum... Mało ludzi się udziela.
naprawiacz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 01 1990
Auto: Audi A4 B7, 1.9 TDI 131KM

09 Lis 2012, 09:52

bo większość nie rozumie problemu ;)
większość firm zajmujących się "regeneracją" to zwykli wymieniacze łożysk i uszczelnień
jak przyjedziesz autem z pomiarem doładowania to od razu cie odeślą :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Lis 2012, 09:54

Może i racja. :unsure:
naprawiacz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 01 01 1990
Auto: Audi A4 B7, 1.9 TDI 131KM

21 Lis 2012, 11:30

Nie mogę się zgodzić,wszystko zależy do firmy. Jeżeli jest dobra i sprawdzona to z pewnością nikt nie będzie narzekał. Zajmujemy się właśnie regeneracja turbin,więc chętnie pomożemy.
Turbopama
Początkujący
 
Posty: 218
Prawo jazdy: 10 03 1996
Auto: BMW M3

06 Kwi 2013, 16:00

Ja ze względu na budowę i dokładność wykonania wybrał bym nowa , ale patrząc na cenę to pewnie regenerowaną. Uszkodzona turbosprężarka to kłopotliwa kwestia. Dość często zdarza się w autach używanych o bliżej nieokreślonym przebiegu, ale znane są przypadki awarii turbosprężarek również w prawie nowych autach jeszcze na gwarancji. Duży wpływ na żywotność turbosprężarki ma sposób obchodzenia się z autem i dbałość o jego stan techniczny. Większość poruszających się po naszych drogach aut z turbodoładowanymi silnikami to samochody z silnikami diesla, ale sposób obchodzenia się z benzyniakami i objawy usterek są bardzo zbliżone. Turbosprężarka w uproszczeniu składa się z części gorącej, czyli turbiny napędzanej energią wyrzucanych z silnika spalin i z części zimnej, czyli sprężarki budującej ciśnienie powietrza w układzie dolotowym. Obie części są ze sobą połączone a wirniki turbiny i sprężarki osadzone są na jednej osi. Oś ta jest wraz z wirnikami bardzo dokładnie wyważona przez producenta, aby sprostać ogromnym prędkością obrotowym. Oś jest również precyzyjnie osadzona na łożyskach smarowanych olejem silnikowym.
dawidek6
Nowicjusz
 
Posty: 6
Miejscowość: Stalowa Wola

19 Lip 2013, 17:43

Witam
a moje zdanie jest takie że regenerowana to tak samo jak nowa bo wnętrzne jest nowe a obudowa odświeżona i praktycznie niczym sie to nie różni od nowej o ile jest to w dobrej firmie regenerowane bo jeśli w jakiejś podrzędnej to nie ma co sie czarować mogą to zepsuć a po co im płacić a potem i tak trzeba kupić nową i dlatego ja wam polecę dla chętnych bardzo dobrą firmę z Mielca z podkarpacia ale można spokojnie współpracowac na terenie całego kraju z tym nie ma problemu i polecam, możecie coś więcej o tym poczytać
pozdrawiam
ramdaisy
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: nie mam

27 Lip 2013, 20:12

pamiętajmy o tym, że jeśli ktoś decyduje się na regenerację turbosprężarki to musi bardzo cenić swój samochód. wiele osób o luźnym podejściu do czworokołowego przyjaciela w przypadku zużycia się sprzętu zabiera się za upchnięcie go byle komu i kupieniu kolejnego samochodu do zajechania. W przypadku samochodów z turbo koszty zawsze są większe bo turbosprężarki szybko się zużywają. Problemem przy kupnie nowej są kosmiczne ceny. Nie każdego stać a jeździć z turbo się przecież chce. Zostaje kupić używane i/albo regeneracja turbosprężarki u mechanika. Nie jest wcale trudno znaleźć fachowca który by się tego podjął. problem polega na znalezieniu mechanika z odpowiednim doświadczeniem i narzędziami pracy w warsztacie. dopiero trzecim kryterium powinna być cena. Zobaczcie zregenerowane turbosprężarki mechanika z 20 letnim doświadczeniem - wyglądają jak nowe. Co ważne i często bardzo przesądza przy wyborze tej metody konserwacji samochodu - zregenerowana turbosprężarka jest wciąż tym samym, fabrycznym elementem samochodu i nie będą występować z nią dodatkowe problemy jak przy często niedokładnych zamiennikach.

Zdjęcie


Zdjęcie


Zdjęcie
SocAl
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 05 07 1986
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Pług 307
Silnik: 1,6
Paliwo: Benzyna + LPG

06 Sie 2013, 10:50

W mojej Skodzie Octavia zregenerowana turbosprężarka wygląda mniej więcej tak jak na zdjęciach:

Zdjęcie

Zdjęcie

Na razie sprawuje się dobrze, ale zastanawiam się czy w późniejszym czasie jednak nie będę musiał kupić nowej. Nie wiem cz taka regeneracja starcza na długi okres.
Gryll24
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Nie mam