Turbosprężarka nowa czy regenerowana?

08 Sie 2013, 13:49

ha ha ale ze mnie gapa, wcześniej pisałem o fajnej firmie z Mielca ale nie dałem żadnego namiaru ani nawet nazwy Firmy to teraz się poprawię i myślę że już nie popełnie tego typu błędu a mianowicie ta firma to [...] a tu macie oferte gdyby ktoś potrzebował http://[reklama]/oferta-regeneracja.html i po co przepłacać lepiej zregenerować tylko jeśli regenerowac to tylko w sprawdzonej firmie
pozdro
ramdaisy
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: nie mam

12 Sie 2013, 15:51

Z tego co widzę, ta turbina kolegi Gryll24 ze Skody ma zmienną geometrię. Garrett nie dostarcza do tych turbin części do regeneracji. Jeżeli ktoś pisze, że regeneruje na oryginalnych częściach, to... kłamie.
Jeżeli chcesz autem jeszcze dłuższy czas pojeździć (ponad 200kkm) - to wchodzi w rachubę tylko zakup nowej turbiny (taka - ok. 2.000zł). Jeżeli ma być zrobiona porządnie, ale przebieg może być krótszy (rzędu 70-80kkm) - to warto zregenerować, ale w porządnym zakładzie który stosuje kity naprawcze sprawdzonych europejskich producentów (np Melett-a). Koszt różny, najczęściej ok. 800 zł.
Niestety - 3/4 zakładów w Polsce ładuje do regenerowanych turbin kompletny szajs, który wytrzymuje - jak dobrze pójdzie - 5-6kkm. Oczywiście dają gwarancję nawet na rok bez limitu przebiegu, ale jak reklamujesz usługę to mają tysiąc powodów do nieuznania reklamacji z twojej winy...

Działa tu stara zasada - albo tanio, albo dobrze. I nie da się tego ominąć...
wojciechj
Nowicjusz
 
Posty: 29
Prawo jazdy: 01 06 1964
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Transit
Silnik: 2,0 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sie 2013, 15:27

Tutaj moge się zgodzić,ze spora część zakładów nie zwraca uwagę na to w jaki sposób regeneruje turbosprężarkę i robione jest to po prostu na odczepnego,ale też nie wszędzie,u nas akurat dbamy o najwyższa jakość jeśli klient życzy sobie regenerowanie. Finansowo wiadomo że wychodzi to taniej niż zakup nowej.
Turbopama
Początkujący
 
Posty: 218
Prawo jazdy: 10 03 1996
Auto: BMW M3

13 Sty 2014, 23:09

Wszyscy macie rację nowa, regenerowana. Wiadomo tak naprawdę, że zależy to od portfela zregenerowana nawet od 600 na "nowych częściach" ( w rzeczywistości pewnie podróby) 800, a nowa nawet do 2000. I także zgadzam się że jeśli ktoś ma warsztat i montuje turbinę u siebie to musi mieć sprawdzone źródło. Ja osobiści od lat współpracuje z firmą Turbo - jak ktoś ma ochotę ich sprawdzić to polecam mają turbiny we wszystkich w/w opcjach więc do wyboru. Byłem osobiście i widziałem zaplecze do wyważania, doważania, myjki u komputer do geometrii wydaje mi się że jest ok.
tomkol44
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 08 06 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.9 TDI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

17 Sty 2014, 00:29

Może być też regenerowana. Ja korzystałam z usług tej firmy : kramex
magda4000
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Ford focus

05 Lut 2014, 09:59

Może być regenerowana,jednak po roku czy dwóch latach intensywnego użytkowania problem powróci,wiec nie wiem czy jest sens. Tak czy inaczej są to pieniądze i skupiłbym się raczej na nowej w zależności od budżetu jaki posiadamy na ten cel.
KIMCarSerwis
Nowicjusz
 
Posty: 46
Auto: BMW A6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyprawa do MOab - relacja zdjęciowa
    Dawno mnie tu nie bylo...czas nadrobic zaleglosci. Ostatnio mialem zaszczyt wspolorganizowac impreze Autotraper Moab Challenge. Bylem przewodnikiem po szlakach Moab dla grupy z firmy Autotraper z Lodzi. Zabawa byla swietna..na ...

05 Lut 2014, 11:14

nowa czy regenerowana? Panowie trzeba zwrócić uwagę na to, że
-nowe Turbo (nigdy nie regenerowane) jest tylko w fabrycznie nowym aucie
- każda "nowa" kupiona w jakimkolwiek serwisie mniej lub bardziej została zregenerowana. Tak robi każdy producent i Garrett też. A sami przestrzegają przed regenerację - bo tak naprawdę wciąż spadają im obroty
- więc jeśli do regeneracji używany, może nie konieczne oryginalnych ale dobrych, nowych części (np. Mellett) posiadając odpowiednie zaplecze techniczne doważarki, wyważarki itd. to ta zregenerowana niczym się nie różni od rzekomo "nowej"
- ważne jest natomiast pamiętać o tym , że być może niższa żywotność wymienionej turbiny polega na różnicy środowiska w którym pracuje. Nowe auto trwałość turbiny na ok 200tys km, na wymienionej (nowej czy regenerowanej) ok 100tys
Zatem nowa czy regenerowana? tylko regenerowana! bo jest dużo tańsza a 1000 zaoszczędzonych złotych wydać na imprezę, dzieci lub uszczęśliwić żonę ;-) ale w najlepszych sprawdzonych warsztatach
tomkol44
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 08 06 1995
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.9 TDI 130KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

21 Mar 2014, 11:55

Jeśli szukalibyście zregenerowanych turbosprężarek to mogę polecić firmę T urbor Zregenerowane turbosprężarki do wielu modeli samochodów. Firma posiada duże doświadczenie.
reset
Nowicjusz
 
Posty: 46
Auto: Audi a3

02 Kwi 2014, 09:03

Moim zdaniem jeżeli trafisz na dobrą firmę to jak najbardziej warto regenerować i jest to opłacalne,tylko w nowych autach mamy nową,każda inna zawsze przechodzi regenerację,nie ma się czego obawiać.
MotoAutko
Początkujący
 
Posty: 181
Prawo jazdy: 14 03 2002
Auto: Seat Leon 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Kwi 2014, 16:56

Polecam turbosprężarki firmy [...]. Firma istnieje na rynku kilka lat ale właściciel posiada 20-letnie doświadczenie. Firma posiada duże zaplecze zregenerowanych turbosprężarek i oferuje 8 miesięczną gwarancję na zregenerowane turbiny do wielu marek aut. Siedziba firmy znajduje się w Mielcu (woj. podkarpackie).
młody66
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 16 10 1966
Przebieg/rok: 42tys. km
Auto: Golf
Silnik: 1.9 TDI 131KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1974

30 Lip 2014, 13:10

jasne że regenerowana! Sam się nad tym długo zastanawiałem – kolega mnie przekonał że może najpierw lepiej spróbować regenerować a jak to nic nie da to nowa albo używka jakaś... no i nie było potrzeby szukac dalej bo Panowie z abturbo na modlińskiej spisali się koncertowo. Regeneracja sprawiła że autkiem chce się jechać – znów sprawia to przyjemność. I to nawet podwójną bo zaoszczędziłem trochę pieniedzy;) heh. Niby byłem przygotowany na zakup nowej ale wiedomo 1,5 tysiąca PLN minimum na ulicy nie leży... a taka różnica miedzy nówką a zregenerowaną:) tak więc polecam wszystkim regenerację w przypadkach ostatecznych, ale przede wszystkim trzeba dać o auto – ciśnienie oleju, regularna wymiana filtrów i samego oleju pozwoli utrzymać trubo w lepszym stanie! :)
komik
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 18 02 1999
Auto: Audi A4 B7

01 Sie 2014, 17:35

Ja mogę tylko dodać, że jeżeli ktoś szuka profesjonalnego warsztatu z regeneracją turbin to polecam Turbo-team z Olsztyna. Facet ma pojęcie i ponad 5 letnie doświadczenie, pracuje na najnowszych wyważarkach i częściach Melett, Kode. Siedzibę ma na Lubelskiej 35.
gutek1989
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: bmw e46

23 Gru 2014, 12:45

Regenerowana też jest dobra i bardzo dobrze sie może sprawdzić. Ja swoją regenerowałem w TurboTech w Poznaniu, nie musiałem długo czekać na pomoc. Zajęli sie moją turbiną i powiem szczerze, że teraz bardzo dobrze się sprawuje.
kolorowy
Nowicjusz
 
Posty: 40
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: renault
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2008

26 Sty 2015, 14:36

No ok., regenerować zawsze można na początku, ale pytanie ile razy można to robić. Dwa, trzy, cztery – bez sensu. U mojego szwagra padła dwa razy, w końcu był w serwisie STS Turbo w Warszawie i po prostu facet mu powiedział, że szkoda czasu na naprawę kolejną. Tak więc przychodzi moment drogi kolego, że trzeba odpuścić regenerację regeneracji.
kowalF
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 04 1970
Auto: volvo v50
Silnik: 2.0D
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Sty 2015, 16:23

Panowie,to nie jest całkiem tak jak niektórzy piszą,o ile ze zwykłymi turbinami nie ma problemu,można je regenerować z pozytywnym skutkiem,to z tymi ze zmienną geometrią już nie jest tak hop siup.Rzeczywiście Garrett nie oferuje zestawów naprawczych,co nie znaczy,że takich zestawów nie można zdobyć(np.z Chin)Jest tylko jeden problem podstawowy,i to nie jest wyssane z palca.Na regenerowanych turbinach ze zmienną auta jeżdżą,ale nigdy auto nie będzie mieć tej mocy jak na nowej,powiedzmy będzie z 10 % słabsze,oczywiście użytkownik tego nie wyczuje aż tak dosadnie.Sprawdzono kilka aut z turbinami po regeneracji,na hamowni,żadne z nich nie osiągnęło mocy fabrycznej,po zamontowaniu do nich nowych turbin parametry z tymi fabrycznymi były tożsame.Jeśli zakład regenerujący zapewni was,że turbina otrzyma sprawność nowej,to tylko wtedy możecie się skusić,ale po uprzejmym poinformowaniu,że auto po wykonanej regeneracji pójdzie na test(hamownia)Ja osobiście nigdy bym się nie skusił na regenerację turbiny ze zmienną,dlatego właśnie.Jeśli taka nowa turbina wytrzymuje naprawdę długo,to względy ekonomiczne głosują za kupnem nowej,ale pod warunkiem,że zamierzacie wziąć ślub z autem na długo,jeśli nie, to regeneracja jest dobrym wyborem.Jeśli chodzi o zwykłe turbiny bez zmiennej,to jak najbardziej to ma sens,bo to jest inna bajka,ale należy to zlecić naprawdę poważnemu zakładowi,nie pierwszemu z brzegu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)