Uno nie chodzi na benzynie/ brak wolnych obrotów

17 Maj 2014, 15:53

Witam
Posiadam Uno 1.0 1996r na wtrysku. Od samego początku mam problem z benzyną.
Mianowicie :

Problem 1
- jeżeli próbuję go odpalić bez wciśniętego pedału gazu to nie ma szans żeby zaskoczył.
- jeżeli nacisnę gaz na np 10% i trzymam to odpala od strzała , chodzi 5 sekund i gaśnie
- jeżeli "pompuję" gazem to samochód odpala i chodzi .

Problem 2
Auto nie ma wolnych obrotów, silnik krokowy nie pracuje.

I teraz najważniejsze. Po zresetowaniu komputera ( odpięcie klem na 10 min ) auto odpala od strzała i chodzi jak należy. Silnik krokowy pracuje, wolne obroty sa w normie. Wszystko się psuje jeżeli spróbujemy odpalić silnik drugi raz lub kiedy przekroczymy około 2500 obr/min.


Rzeczy wymienione :
- kable WN
- świece
- aparat zapłonowy
- pompa paliwa
- czujnik położenia przepustnicy
- ECU
- silnik krokowy

Silnik jest świeżo po remoncie dlatego też wymienione zostały
- UPG
- pierścienie tłokowe
- głowica

P.S

Jak kupowałem samochód to od razu wiedziałem że jest w nim dużo usterek. Jednak nie moge sobie przypomniec czy chodził dobrze na benzynie. Chodzi o to że do przewodu WN który szedł na 1 lub 4 cylinder przylutowany/ przymocowany był przewodzik z cewki. Po wymianie przewodów nie przylutowałem go z powrotem. Ostatnio po remoncie silnika przypomniałem sobie o tym i przymocowałem go do przewodu WN który idzie na pierwszy cylinder. Po odpaleniu centralka od gazu zaczeła głośno "cykać" Od razu zgasiłem i odizolowałem przewód. Taka sama sytuacja występuję jak podepnę ten przewodzik pod każdy inny przewód WN. Jak dotknę masy to centralka przełącza z gazu na benzynę i na odwrót. Jakieś propozycje co zrobić z tym przewodem ? Może tutaj tkwi problem ?

Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
Zdjęcie
cinex134
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 04 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Uno
Silnik: 1.0 i.es
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

17 Maj 2014, 19:45

Co do wolnych obrotów to czy dobrze wyregulowałeś napięcie linki gazu ? To znaczy czy zderzak przepustnicy ma cały czas kontakt z główką krokowca ( tutaj to inaczej się nazywa ale niech Ci będzie ) gdy nie naciskasz na pedał gazu.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3394
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2014, 19:54

To nie w tym jest problem. Przecież napisałem że po resecie kompa wszystko jest ok. Problem tkwi gdzieś w czujnikach/ elektryce.
cinex134
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 04 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Uno
Silnik: 1.0 i.es
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

17 Maj 2014, 20:33

A ile masz tam czujników ? i jak tam jest rozbudowana elektryka/elekronika żeby był problem? Układ prosty jak budowa cepa. Masz tam czujnik temperatury silnika , czujnik temperatury powietrza zasysanego , sondę lambda i nic więcej.Dochodzi nastawnik wolnych obrotów ( krokowiec) z zestykiem informującym ECU że mają być właśnie te wolne obroty jak nie naciskasz na gaz.Poza tym jest układ zapłonowy na aparacie z rozdzielaczem i modułem zapłonowym. Jedyne połączenie tego ustrojstwa z resztą elektroniki to informacja że silnik pracuje/kręci się. Do łapy schemat i sprawdzić czy wszystkie parametry czujników ( dużo ich nie ma ) są ok. i jest ciągłość instalacji.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 3394
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

17 Maj 2014, 21:43

No ja wiem że to jest proste jak budowa cepa. Tylko że już połowa rzeczy została wymieniona a auto nie chodzi jak należy.Jak mam sprawdzić te czujniki ? Magikiem nie jestem .
cinex134
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 04 2011
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Uno
Silnik: 1.0 i.es
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Korzystanie ze smarfona podczas przechodzenia przez jezdnię
    Jednym z zagrożeń dla bezpieczeństwa ruchu drogowego jest korzystanie ze smarfona podczas przechodzenia przez jezdnię. Już w czerwcu wejdą jednak w życie przepisy, które tego zakazują. Choć to kierujący pojazdami powodują ...
    Najpopularniejsze crossovery w Polsce – styczeń 2017
    W pierwszym miesiącu 2017 roku rynek nowych samochodów odnotował kolejne wzrosty. Sprzedaż na poziomie przekraczającym 41 tys. sztuk oznacza, że był to najlepszy styczeń od 10 lat. Popyt generowany jest głównie ...

  •