UPG, głowica, ciśnienie w układzie, itd. itp. Jak to było u mnie :)

19 Wrz 2019, 18:01

Witam. Po dwóch latach męczarni z odkręcaniem korka zbiorniczka wyrównawczego na ciepłym silniku, tak aby uciekł nagromadzony nadmiar powietrza z układu chłodzenia. W końcu udało się mi się do końca wyeliminować usterkę podwyższonego ciśnienia w układzie.

Mechanicy, znajomi i w końcu ja sam..... stawialiśmy już wyłącznie jedną diagnozę.. UPG!

Ja sam do samego końca robiłem wszystko, aby ta diagnoza się nie potwierdziła, wymieniony został reduktor gazu, nie pomogło.. następnie, rozszczelniony został wąż z termostatu do chłodnicy - wymiana termostatu nie pomogła. Kolejny krok.. Rozszczelnił się króciec przy chłodnicy. Obserwuje sobie układ i patrzę, że jest jakiś problem z przelewem, płyn nie powraca do zbiorniczka... Cóż... Ostatnie ryzyko.. Wymieniam pompę wody..... i co? Pomogło!


Pompa wody, która po wymontowaniu wyglądała na zdrową ( łopatki wirnika idealne, wszystko się ładnie kręci) jednak jakimś cudem nie spełniała swojej funkcji.

Pomimo braku innych objawów, takich jak "biały dym", mieszania się płynu z olejem, czy nawet negatywny wynik testu na co2.. Wszyscy stawiali jedną diagnozę... USZCZELKA !

Napisałem ten post dlatego, aby inni użytkownicy mający podobny problem wzięli to pod uwagę i nie zawsze zakładali ten najczarniejszy scenariusz.


Pozdrawiam.
irokez941
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 13
Prawo jazdy: 01 12 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ASTRA III H
Silnik: 1.4 16V TWINPORT
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

20 Wrz 2019, 09:11

Ciekawe jest to co piszesz. Powiedz jeszcze czy układ chłodzenia nie przegrzewał się? Silnik trzymał normalną temperaturę i nagrzewał się normalnie?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

21 Wrz 2019, 18:39

Przegrzewanie układu pojawiło się po rozszczelnieniu węża i następnie okazyjnej wymianie termostatu na zamiennik renomowanej firmy (nie będziemy robić antyreklamy :D ), efekt był taki, że przy rozgrzewaniu silnik za późno wykonywał pierwsze otwarcie, lub nie miał zamiaru robić go wcale. Wymontowałem wkład z obudowy starego... pojeździłem i nic się nie przegrzewało. Zainwestowałem w oryginał GM'a (po okazyjnej cenie z allegro) i temperatura wróciła do normy.


Przed wymianą pompy efekt był taki, że płyn wciągał się do układu (tak bardzo, że komputer sygnalizował czasami "sprawdź płyn"), a na jego miejsce w zbiorniczku pojawiało się powietrze, które po odkręceniu korka się ulatniało i płyn wracał na swoje miejsce. Oczywiście węże był twarde.


Na chwile obecną stan płynu jest ciągle taki sam i wąż idący z chłodnicy do pompy ma zawsze podobne ciśnienie (po naciśnięciu palcem, można go delikatnie ugiąć).
irokez941
Nowicjusz
 
Posty: 40
Zdjęcia: 13
Prawo jazdy: 01 12 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: ASTRA III H
Silnik: 1.4 16V TWINPORT
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004