Uszkodzenia po skoku

20 Sie 2021, 22:06

Czasem oglądając w telewizji jakiś rajd czy oglądając zdjęcia można zobaczyć jak samochód wyskakuje w powietrze i ląduje dalej. I zastanawia mnie co by się stało z zwykłym autem takim jak moje po takim skoku
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1062
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

22 Sie 2021, 12:19

Samochody rajdowe są lżejsze mają wzmocnienia np. klatki wewnętrzne , rozpórki przy kielichach amortyzatorów itd. Więc generalnie one zupełnie inaczej znoszą takie oderwania od asfaltu i lądowanie.

Nie radze próbować tego normalnym seryjnym autem.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10280
Zdjęcia: 35

22 Sie 2021, 12:20

Nie chciałem próbować tego że swoim, ciekawi mnie tylko jakie szkody byłyby po takim czymś
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1062
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Sie 2021, 12:51

trzeba napisać do jakiegoś gościa z YouTube żeby zrobił jakiś test z takiego skoku :)
gruchstian
Nowicjusz
 
Posty: 3

23 Sie 2021, 13:37

To dobra propozycja tylko musiałby chyba wykorzystać jakieś auto ze szrotu :)
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10280
Zdjęcia: 35

24 Sie 2021, 10:29

Bardzo fajny materiał powstałby z takiego testu :D
bernilach
Nowicjusz
 
Posty: 4

25 Sie 2021, 23:07

Rokiko napisał(a): musiałby chyba wykorzystać jakieś auto ze szrotu
A nie będzie to wiarygodne . Ze szrotu to stara konstrukcja , podżarta rdzą. Pomijając rdzę to patrząc na rozwój budowy auta , patrząc na sztywność nadwozia to na przestrzeni czasu dużo się zmieniło na plus .Historycznie weżmy np skoda favorit kontra felicja . Felicja w zasadzie to baza favorit jednak wzmocniona na każdym słupku , progu i gdzie cokolwiek . Ważyła o około 100 kg więcej . Była sztywniejsza . Pamiętam że za dawnych czasów skoczył sobie tak gostek paskiem B3 i był dramat , Żadne drzwi nie pasiły , buda się skoślawiła , geometria kół się rozjechała .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5002
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna