Vectra C, Audi A4 czy BMW 3 ??

19 Kwi 2014, 16:57

Ogolnie mało jest silnikow benzynowych 2.0 T sa GTS ...
vxz
Początkujący
 
Posty: 197
Auto: focus
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Kwi 2014, 17:04

Co najbardziej rdzewieje w Mazdzie 6, tylne nadkola, jak się je dobrze zabezpieczy i założy nadkola plastikowe(fabryka zakłada jakiś dywanik) spokojnie to wytrzyma 5 lat, nie są to jakieś duże koszta. W ojej zostały założone nadkola jak auto wyjechało z fabryki i do dziś nie ma żadnej rdzy. Co do silnika najlepszy jest 2,0 147 km 2,3 166 km trzeba trafić na zadbany egzemplarz, potrafi łyknąć trochę oleju.
lucyfer10
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 10 07 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,0 147 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Kwi 2014, 17:13

zastanowie się jeszcze nad Mazdą, a co możesz mi o niej powiedzieć jeśli chodzi o komfort, koszty użytkowania (spalanie/części) ??
Pedro21
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Skoda

19 Kwi 2014, 18:33

niech mi ktoś jeszcze powie jaki najbardziej polecacie silnik diesla i benzyne w e46 ?
i czy w tych cenach znalazł bym dobrego Saaba 9-3 ?
Pedro21
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Skoda

19 Kwi 2014, 18:34

Spalanie bez klimy miasto 10,5 (przy jeździe raczej dynamicznej) trasa 8 z kawałkiem klimy jeszcze nie używałem auto kupiłem w lutym tego roku, na forum mazdy podają że do 12,5 w mieście jazda z klimatyzacją(w Warszawie sporo korków) Części są trochę drogie ale na szczęście nie jest awaryjna, chyba że trafi się jakiś zmęczony egzemplarz. Po przednio miałem Mazdę 626 poza częściami eksploatacyjnymi nic nie robiłem, użytkowałem ją 6 lat. Przed zakupem dużo czytałem na forum mazdaspeed o Mazdzie 6 i jedynym problem faktycznie jest ta korozja na tylnych nadkolach. Co do komfortu, wygodna pozycja kierowcy, jeden mały minus, za krótkie siedziska foteli ale może to moje takie odczucie bo przesiadłem się z Opla omegi, dobrze wytłumione wnętrze, wszystkie włączniki/przełączniki pod ręką, zawieszenie dobrze tłumi nie równości.
Jeśli Ci przeszkadza korozja w Mazdzie (uważam że nie jest to aż tak bardzo duży minus) to zastanowił bym się nad e46 jeździłem taką przez parę miesięcy i nie sprawiało to autko problemów, kolega miał 4 lata i nie nie narzekał.
lucyfer10
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 10 07 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,0 147 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Kwi 2014, 08:41

Powie mi ktoś który silnik w e46 jest najbardziej polecany ?
Pedro21
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Skoda
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zaplanować bezpieczny wyjazd na urlop?
    Rozpoczął się czas wakacyjnych wyjazdów, a więc i zwiększonego natężenia ruchu. Wiąże się z tym niestety duża liczba wypadków drogowych, do których w ubiegłym roku najczęściej dochodziło w sierpniu, a ...

22 Kwi 2014, 11:41

W zasadzie kazde r6 jest godne polecenia.
Po lifcie 318i (143km bodajze) tez daje rade, taki kompromis pomiedzy osiagami a kosztami eksploatacji.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

23 Kwi 2014, 10:04

czyli raczej r6 a r4 bardziej awaryjne czy jak ?
Pedro21
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Skoda

23 Kwi 2014, 11:18

W przypadku E46 r4 to mowiac ogolnie duzo gorsze osiagi i gorsza kultura pracy. R4 to tylko wersje 316i i 318i. 316i to porazka jesli chodzi o osiagi, 318i sprzed lifta rowniez i do tego jest awaryjny.
Dlatego, tak jak pisalem wczesniej jedyny r4 godny polecenia to poliftowy 318i. Wszystkie mocniejsze wersje o ile sie nie myle to juz r6.
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

23 Kwi 2014, 11:50

No jedzie tak jak musi jechać auto klasy średniej o tej mocy, na pewno audi 1.6 pojedzie gorzej.

Co do awaryjności to mieszasz, przed liftem jest bardzo trwała jednostka, po lifcie niestety ma problemy z valvetronic i ślizgaczami łańcucha rozrządu.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

23 Kwi 2014, 12:12

Nie wydaje mi sie...
Jakos 2 lata temu przymierzalem sie do E46 i dziwilo mnie ze 318 z poczatku produkcji sa bardzo czesto tansze od 316, wiec zglebilem temat i okazalo sie ze silnik jest mocno loteryjny - potwierdzone w wielu zrodlach. O mocniejszym nie sluszalem zlych opinii, ale specjalnie ich nie szukalem, bo i tak nie bylo mnie stac na zakup 318 po lifcie, wiec nie zamierzam polemizowac. Ale ten silnik poszedl tez chyba do E90 wiec nie moglo byc tragedii.


Znaleziono na szybko na bmw3.com.pl:
silnik potocznie nazywany „czterocylindrową dwu litrówką” o pojemności 1.9 l ( M43TU B19). Trzeba się jednak liczyć z możliwością uszkodzenia panewek wału korbowego, gdyż jest to wadą fabryczną tych silników.
Godnymi polecenia silnikami czterocylindrowymi zasilanymi etyliną są 1.8 l (cechowane na tylnej klapie jako 316i) o mocy 116KM [N42B18 i N46B18] oraz 2.0 l ( jako 318i) o mocy 143KM [N42B20 i N46B20]. Są to motory dynamiczne o stosunkowo umiarkowanym apetycie na paliwo
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

23 Kwi 2014, 14:16

Częściej w N42 są problemy z rozrządem niż w tym starszym z panewkami

[link do oferty na Olx wygasł]

Aczkolwiek tak naprawdę mało komu ten łańcuch przeskoczył ostatecznie z tego co wiem. Dużo osób jeździło i jeździło z tymi dźwiękami...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

24 Kwi 2014, 10:08

a diesla którego polecacie w e46 ?
Pedro21
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Skoda

24 Kwi 2014, 11:29

3,0d tylko i wyłącznie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Kwi 2014, 11:57

A najlepiej zadnego - nikt nie kupowal 330d zeby jezdzic po 15 czy 20 tysiecy rocznie, wiec wiekszosc e46 z tym silnikiem z poczatku produkcji ma juz pewnie po 400 - 500 tys nalatane, szczegolnie jak na liczniku jest 190 tys.
To bardzo dobry silnik, ale jak w kazdym dieslu osprzet z czasem staje sie awaryjny, a ta jednostka do tanich w serwisie nie nalezy
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017