Volkswagen Passat 2.0 TDI 170km

08 Kwi 2013, 16:23

Witam.

Zastanawiam się nad kupnem Passata B6. Wybór padł na silnik 2.0 TDI 170 km CR, rocznik 2008.
Do tego fajnie żeby byl on ze skrzynią DSG. NIe szukm nic sprowadzonego. Tylko krajowe, od pierwszego właściciela i z książką.

Co sądzicie o takim zestawie ??
Jak oceniacie te silniki ?? Awaryjnośc, koszty ekspolatacji, co ile rozrząd, itp
Powiedzcie mi coś więcej o DSG. Jak tu wygląd awaryjność i eksploatacja, oraz jakie przebiegi wytrzymuje, najlepiej z własnego doświadczenia.

Pozdrawiam
profesorTDI
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Warszawa

08 Kwi 2013, 17:41

Silnik niby poprawiony względem tego na pompowtryskiwaczach ale rewelacji tak na prawdę nie ma jeśli chodzi o trwałość. Przebiegi jak to w nowoczesnym dieslu - po 150tysiącach zaczyna się sypać. Podobnie ma się sprawa ze skrzynią DSG, która wzorem trwałości i niskich kosztów nie jest. Jako nowe bardzo dobre połączenie silnika ze skrzynią ale używka to koszty koszty i jeszcze raz koszty.
Sam Passek B6 nie jest zbyt bezawaryjny jak to VW nowej generacji.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Kwi 2013, 18:17

No dobra, ale na niemieckich stronach można znaleźć paski z przebiegami rzedu 300 - 400 tys.
Czyli co twierdzisz, że mają już wsadzony 2 albo 3 silnik i skrzynię ?? Nie wydaje mi się.
profesorTDI
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Warszawa

10 Kwi 2013, 18:47

Może nie mają innych silników, ale jestem więcej niż pewny, że po dużych remontach. Passat z tym silnikiem to pękające głowice, padające turbiny i bardzo czułe i podatne na złe paliwo pompowtryskiwacze.

Oczywiście znajdą się użytkownicy, co powiedzą, że te problemy ich nie dotyczą, ale w praktyce wychodzi to tak, że albo ktoś nie chce się przyznać, albo dopiero go to czeka. Do tego dochodzi jeszcze koło dwumasowe i sprzęgło. Po 2008 roku niby były poprawki, ale ten silnik to porażka volkswagena.
baja88
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 27 03 2007
Auto: -

10 Kwi 2013, 18:53

Sprzęgło i koło dwumasowe to zabawa raz na 150k km więc to nie jest jakiś wielki problem.Czułe wtryskiwacze to norma w nowoczesnych dieslach.
kejran
Początkujący
 
Posty: 133
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 5
Silnik: 2.0
Skrzynia biegów: Manualna

11 Kwi 2013, 23:14

Podobnie jak turbiny. W poprzednim Mondeo to często padały przy 70tyś.
Co do pękania głowic to 2.0 z początku produkcji. Po 2007/8 bodajże wdrożono poprawki.
Co do pewnych egz. VW to zapytaj u nich o "VW z pewnej ręki", albo "VW Select"
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak zaplanować bezpieczny wyjazd na urlop?
    Rozpoczął się czas wakacyjnych wyjazdów, a więc i zwiększonego natężenia ruchu. Wiąże się z tym niestety duża liczba wypadków drogowych, do których w ubiegłym roku najczęściej dochodziło w sierpniu, a ...
    Jak zachować się na drodze podczas silnego wiatru, wichury?
    Występowanie wiatru ma duży wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Silny wiatr jest w stanie zepchnąć auto z toru jazdy oraz sprawić, że na jezdni pojawią się przeszkody takie jak połamane gałęzie. Jak w takich warunkach powinien ...

  •