Volkswagen Passat B5 1998r. - 1.9TDI odpala i od razu gaśnie.

18 Wrz 2018, 19:01

Witam,

miło was poznać, takie krótkie przywitanie.
Od tygodnia staram się znaleźć informacje na temat mojego problemu, lecz nigdzie nie ma rzetelnej wiedzy na ten temat, są tylko tematy, które urywają się w połowie lub nie wiadomo o co w ogóle autorowi odpowiedzi chodzi. Stąd pomysł żeby napisać do was i podejść na poważnie do tego tematu, filmy, zdjęcia, co tylko będzie potrzebne.

Na sam początek mam dla was kilka zdjęć, jedno video i dokładny opis tego co miało miejsce.
Elektryka dziczała od dłuższego czasu, samo otwierający się szyberdach, włączający się alarm, jeśli tylko się go nie wyłączyło, a nawet samoczynne gaśniecie silnika (podczas jazdy!) i bez zatrzymania się, wyciągnięcia kluczyka nie było mowy od odpaleniu go.
Pewnego dnia przyjechałem do pracy, po 8h wychodzę z biura i tak już zostałem pod nim, kiedy stwierdził, że odpali i od razu zgaśnie (co widać doskonale na video, link będzie niżej jak i zdjęcia). Sprawdzałem pompę, paliwo sika jak z wozu strażackiego więc jest dobrze, przepustnica się otwiera (nie śmiejcie się proszę, jestem laikiem, kocham samochody, ale znam podstawy), filtr powietrza nie zapchany, w sumie był wymieniany. Zaholowany pod dom stał tak dwa dni, następnie tata i jego SPECJALIŚCI w dziedzinie mechaniki samochodowej przyjechali, rozłożyli pół auta i nie wskórali nic. Z tego co mi mówił to dowiedzieli się, że: nie ma błędów na komputerze pokładowym i na flacu jakimś cudem im palił, ale też na moment(?).
Doczytałem w internecie o przekaźnikach i immo. Kluczyk zmieniałem, sytuacja ta sama, pastylka czyszczona. Jeśli chodzi o przekaźniki to 109 nie znalazłem ale jest 219 (co niby jest tym samym co 109 i 14), na której chcąc poprawić zimne luty natrafiłem na cewkę, która się zwiera, nie ma tam żadnej płytki. To samo spotkałem na przekaźniku 381 znajdującym się na 7 miejscu pod deską rozdzielczą. przeczyściłem styki i sytuacja jest taka sama.
Tu jest film i zdjęcia. Co robić dalej, jestem w stanie cokolwiek tu zdziałać sam? Imbecylem nie jestem więc możecie podawać coś do sprawdzenia, może się do tego czegoś dokopię.

Z góry bardzo dziękuję
Kamil

Film z odpalania:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Volkswagen Passat B5 1998r. - 1.9TDI odpala i od razu gaśnie. Volkswagen Passat B5 1998r. - 1.9TDI odpala i od razu gaśnie. Volkswagen Passat B5 1998r. - 1.9TDI odpala i od razu gaśnie.
TGS
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 15 07 2015
Przebieg/rok: 32tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.4 E-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Wrz 2018, 19:03

Przepraszam za zdjęcia, nie mam pojęcia dlaczego je obróciło.
TGS
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 15 07 2015
Przebieg/rok: 32tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.4 E-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Wrz 2018, 19:14

TGS napisał(a):Elektryka dziczała od dłuższego czasu, samo otwierający się szyberdach, włączający się alarm, jeśli tylko się go nie wyłączyło, a nawet samoczynne gaśniecie silnika (podczas jazdy!
tu masz problem modułem komfortu.

Co do odpalania to musisz napisać jaki masz silnik bo 1.9 bylo kilka.

Na plaka odpalił tylko raz czy da się go uruchomić za każdym razem? Sprawdził ktoś zawór na pompie czy jest sprawny lub czy dochodzi do niego napięcie? To stery diesel więc jeżeli nic nie jest uszkodzone, rozrząd dobrze ustawiony i dostaje paliwo to musi zapalić
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Wrz 2018, 19:46

Może Immo? W golfie III miewałem takie problemy, losowo auto odpalało i od razu gasło, odpalało, gasło... Trzeba było poczekać nieco czasu i przechodziło.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8839
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Wrz 2018, 19:52

To 1.9TDI kod silnika AFN/AVG 81kW 110KM 1895ccm, wynalazłem po dowodzie rejestracyjnym, bo na silniku znalazłem chyba wszystko oprócz kodu silnika, jakieś 02B98, 02810373n (co się okazało głowicą z Sharana??????), WVWZZZ3B itd.

Właśnie chyba nie immo, bo tu było kręcone przynajmniej kilka godzin i żadnej zmiany, 2 ładowania akumulatora. Chyba, że padło na stałe. Można je obejść bez wpięcia się w komputer?
TGS
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 15 07 2015
Przebieg/rok: 32tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.4 E-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

18 Wrz 2018, 20:01

Tu film, bo skasowało link najwyraźniej

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Proszę, zwróćcie uwagę na te dziwne skoki obrotomierza.
TGS
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 15 07 2015
Przebieg/rok: 32tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.4 E-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes-Benz klasy C - samochód do driftu
    Klasa C jest autem zbudowanym według podobnych założeń co IS Lexusa czy BMW serii 3. Model stworzono głównie z myślą o podróżowaniu w komforcie, ale i nim bez większych trudności poszalejemy bokiem na torze. ...
    Bezpieczna jazda po zmroku
    Jesienią dni stają się coraz krótsze, dlatego kierowcy częściej prowadzą auto już po zmroku. Jazda w takich warunkach jest o wiele trudniejsza niż przy świetle dziennym, zwłaszcza w miejscach nieoświetlonych latarniami ...

19 Wrz 2018, 09:10

Sprawdziłeś już sporo i ja myślę że to nie immobilizer ale nie sprawdziłeś stacyjki. Być może ona jest już wysłużona na filmiku widać że samochód za każdym razem odpala ale jak cofasz kluczyk ze startu to gaśnie. Może tu jest jakiś problem i cos nie styka.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

19 Wrz 2018, 12:22

Może rzeczywiście stacyjka tylko jak go przetrzymam na starcie to dzieje się to samo, gaśnie od razu, myślę, że w takiej sytuacji byłoby nieco inaczej, gdyż na ACC nie byłoby napięcia.. chyba. Jestem w stanie jakoś to przetestować? Zwykła podmiana stacyjki, od tak, chyba nie jest możliwa? Wyprowadźcie mnie z błędu, proszę.

Co do przekaźników, zauważyłem wczoraj również, że przy przekręceniu stacyjki słychać zadziałanie przekaźnika, któregoś, pod deską rozdzielczą, przy start znów ,,cyk" i zaraz po zapłonie też jest ,,cyk" - problem w tym, że nie mam zielonego pojęcia jak można to interpretować, pierwsze cyk to ogólnie prąd na elektrykę, drugie cyk to może przekazanie zasilania na rozrusznik, a jak zapali to odpuszcza.

Jakieś pomysły jeszcze co mógłbym zdziałać samemu?
TGS
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 15 07 2015
Przebieg/rok: 32tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.4 E-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Wrz 2018, 12:31

TGS napisał(a):Zwykła podmiana stacyjki, od tak, chyba nie jest możliwa? Wyprowadźcie mnie z błędu, proszę.
nie da rady bo kluczyk masz zakodowany do Twojego komputera
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Wrz 2018, 12:33

Tak właśnie podejrzewałem, że bez wpięcia w komputer nie ma opcji na coś takiego. Nie wiem co robić dalej.
TGS
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 15 07 2015
Przebieg/rok: 32tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.4 E-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Wrz 2018, 18:23

Nic więcej w tym temacie?
TGS
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 15 07 2015
Przebieg/rok: 32tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.4 E-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Wrz 2018, 19:02

trzeba sprawdzić napięcie na pompie czy nie zanika odrazu po odpaleniu
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Wrz 2018, 21:06

Po prostu miernikiem?
Wygląda to jakby ciśnienie w przewodach spadało dopiero po zgaśnięciu samochodu, nie przed.
TGS
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 15 07 2015
Przebieg/rok: 32tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.4 E-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Wrz 2018, 21:25

Miernikiem miernikiem, w pompie jest zawór i może coś go zamyka dlatego auto gaśnie.
TGS napisał(a):Wygląda to jakby ciśnienie w przewodach spadało dopiero po zgaśnięciu samochodu, nie przed.
A jak to sprawdziłeś?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Wrz 2018, 21:46

Dobrze, wezmę z serwisu jutro miernik i sprawdzę jak sytuacja z tym zaworem i pompą.

Wizualnie, do takich wniosków doszedłem jak odpaliłem auto z odpiętymi przewodami paliwowymi, ale żadnego ciśnieniomierza nie miałem.
TGS
Nowicjusz
 
Posty: 9
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 15 07 2015
Przebieg/rok: 32tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.4 E-TEC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000