Volvo V50 problem z biegami

08 Wrz 2019, 16:31

Witam,taka sprawa: od ostatnich kilku dni (chłodniejszych) z rana gdy auto jest po nocy, ciężko wchodzi wsteczny(czasami za 2,3 razem z oporem wchodzi) pozostałe biegi lepiej ale nie tak płynnie jak kiedyś... Problem pojawia się tylko gdy auto jest "zimne" bo po nagrzaniu w ciągu dnia wszystko jest w porządku lub gdy auto się rozgrzeje.
Ten problem miałem tez jakieś 2 miesiące temu i po około tygodniu wszystko się unormowało (wróciło do normy)
P.s zauwazylem, że od wewnętrznej strony przegubu guma się "poci"
Jakieś pomysły?
defens
Początkujący
 
Posty: 195
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

09 Wrz 2019, 08:56

W pierwszej kolejności do sprawdzenia olej w skrzyni. Nie wiem kiedy był wymieniany ale jak nie pamiętasz to warto to robić i wtedy sprawdzić czy coś pomoże. jeżeli olej miałeś nie dawno wymieniany t zajrzyj i sprawdź jego stan czy jest prawidłowy.

Generalnie problem który opisujesz to zazwyczaj stary olej lub olej źle dobrany do skrzyni.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

14 Wrz 2019, 21:04

Wracając do tematu, olej w skrzyni wymieniony (Castrol syntrans 75w fe) i musze stwierdzić,że lepiej nie jest (chyba że musi trochę,się "rozkręcić" by zaczął działać) problem pozostał,zauważyłem również,że każde włączenie biegu jest słyszalne (odgłos wbicia) raz cichutko raz trochę głośniej...najgorzej jest z wstecznym. Gdy auto już jakiś czas w ciągu dnia pojeździ to problem prawie znika( zauważalny jest gdy się rusza z biegu jałowego. Czy do przodu lub do tyłu), zauważyłem również,że pedał sprzęgła nie odskakuje do końca tzn. sprzęgło działa normalnie ale np. by tempomat włączyć muszę stopą go podnieść by się załączył
defens
Początkujący
 
Posty: 195
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

14 Wrz 2019, 23:38

defens napisał(a):zauważyłem również,że pedał sprzęgła nie odskakuje do końca
no to już sam znalazłeś problem :ok: teraz teraz kwestia znalezienia problemu a może być wysprzęglik/ pompa sprzęgła/ łożysko oporowe
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Wrz 2019, 12:05

Rozumiem,że to jedno z tych trzech rzeczy? P.s jak to dokładnie zdiagnozować? Tylko mechanik jest w stanie to stwierdzić? (Pytam bo nie chce się naciąć na kogoś kto "naciagnie" mnie na wszystko)
defens
Początkujący
 
Posty: 195
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

16 Wrz 2019, 15:08

defens napisał(a):Rozumiem,że to jedno z tych trzech rzeczy?
Może być też uszkodzony siłownik umieszczony przy skrzyni biegów, przewody między pompą a siłownikiem.

Sprawdź czy przy pedale sprzęgła nie ma jakiegoś wycieku i jest tam sucho. Tak samo przy siłowniku hydraulicznym przy skrzyni biegów. Dalej może to być zapowietrzona pompa sprzęgła.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie pal za kierownicą!
    Do nałogowego palenia papierosów wciąż przyznaje się blisko co czwarta osoba dorosła w Polsce (24%)(1). Wielu kierowcom zdarza się robić to również podczas prowadzenia samochodu. Szkodzi to nie tylko zdrowiu ...

16 Wrz 2019, 22:02

Zapowietrzona pompa sprzęgła? Hmm...wycieków nie zauważyłem.a czy zapowietrzona pompa moze powodować takie problemy? (Jak to sprawdzić i ewentualnie odpowietrzyć) Najbardziej zastanawia mnie to,że gdy auto się nagrzeje to problem z wrzuceniem biegów (wszystkich) praktycznie ustępuje (no może delikatnie leciutki opór przy wstecznym i jedynce),z czego to wynika
P.s tak na pierwszy rzut oka to pedał sprzęgła nie wraca po wciśnięciu do maksa ok 1 cm(tyle musze podnieść pedał stopą by np. włączyć tempomat)
defens
Początkujący
 
Posty: 195
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

18 Wrz 2019, 19:08

defens napisał(a):Najbardziej zastanawia mnie to,że gdy auto się nagrzeje to problem z wrzuceniem biegów (wszystkich) praktycznie ustępuje (no może delikatnie leciutki opór przy wstecznym i jedynce),z czego to wynika
To generalnie może być problem oleju ale u Ciebie został on wymieniony hm…
defens napisał(a):P.s tak na pierwszy rzut oka to pedał sprzęgła nie wraca po wciśnięciu do maksa ok 1 cm(tyle musze podnieść pedał stopą by np. włączyć tempomat)
Sprawdź czy stycznik który jest przy pedale sprzęgła chodzi lekko on jest odpowiedzialny za sprawdzenie czy pedał wrócił do górnej pozycji bo jeżeli nie to np. nie załączysz tempomatu jak już zaobserwowałeś.
Czy ten pedał zawsze tak się zatrzymuje niezależnie czy skrzynia jest rozgrzana czy też zimna?
defens napisał(a):Zapowietrzona pompa sprzęgła? Hmm...wycieków nie zauważyłem.a czy zapowietrzona pompa moze powodować takie problemy? (Jak to sprawdzić i ewentualnie odpowietrzyć)
Warto sprawdzić, jak nie ma wycieków tak jak piszesz można spróbować odpowietrzenia i zobaczyć czy cos się poprawi.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

18 Wrz 2019, 21:38

defens napisał(a):Najbardziej zastanawia mnie to,że gdy auto się nagrzeje to problem z wrzuceniem biegów (wszystkich) praktycznie ustępuje (no może delikatnie leciutki opór przy wstecznym i jedynce),z czego to wynika
temperatura płynu ma na to wpływ.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4