VW B3 sygnał przerywany ostrzegawczy

14 Gru 2014, 19:46

Witam.Mam problem w B3.Pewnego dnia podczas jazdy włączył mi się sygnał przerywany.Przeczytałem gdzieś że to może być od ciśnienia oleju ,zajrzałem pod maskę i fakt cały olej wyrzuciło przez czujnik,który wymieniłem olej uzupełniłem.Stan jest unormowany,ale sygnał dźwiękowy podczas jazdy nadal się uaktywnia.Podszas "pikania"odłączyłem czujki ciśnienia oleju czujkę od zbiorniczka płynu w chłodnicy oraz czujki przy płynie hamulcowym ,a on dalej piszczał.Może ktoś miał już ten problem i sobie poradził albo mógł poradzić co jest przyczyna i jak to usunąć .z góry dziękuję za wszystkie sugestie. :(
ziper
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 07 1991
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW B3
Silnik: 1,9 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

15 Gru 2014, 17:21

ziper napisał(a): cały olej wyrzuciło przez czujnik

A w jaki sposób się to stało?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Gru 2014, 17:36

Domniemam iż podczas jazdy,bo gdy tylko zaczęło pikać to zatrzymałem się i posprawdzałem wszystkie stany płynów (oleju już nie było)Potem uzupełniłem olej wyczyściłem sinik do suchego i jedyny wyciek jaki był to przez czujnik ciśnienia oleju.Dla mnie to też jest dziwne.dlatego nie mogę sobie z tym poradzić
ziper
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 07 1991
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW B3
Silnik: 1,9 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

15 Gru 2014, 17:45

Chodziło mi o to, czy czujnik był peknięty, luźny ( poluzował się ) itp?
Ale tak czy inaczej trzeba podłączyć manometr i sprawdzić jakie jest ciśnienie oleju w silniku, a potem sprawdzić, jakie ciśnienie pokazuje ów czujnik. Może być, że czujnik został uszkodzony i stąd ten sygnał. A co z kontrolką oleju - świeci po przekręceniu kluczyka i gasnie po uruchomieniu, czy nada świeci?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Gru 2014, 17:52

Kontrolki gasną.Czujnik był pęknięty,jest już wymieniony na nowy nadal pika.Próbowałem jeszcze podczas pikania odłączać czujniki od oleju dwa, od płynu z chłodnicy oraz od hamulców ale to dalej pikało nawet po odłączeniu.
ziper
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 07 1991
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW B3
Silnik: 1,9 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

15 Gru 2014, 18:32

Powody piszczenia ( jeżeli sygnał dochodzi od liczników ) mogą być 3 - albo uszkodzony jeden z czujników, albo uszkodzona instalacja tych czujników, albo uszkodzony moduł elektroniczny od tej sygnalizacji, który jak dobrze kojarzę jest w licznikach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nietrzeźwy poranek wśród kierowców
    Aż jeden na czterech kierowców prowadzi samochód rano, po zaledwie kilku godzinach snu poprzedzonych spożywaniem dużych ilości alkoholu. Większość osób nie zdaje sobie sprawy, że aby w pełni wytrzeźwieć ...

15 Gru 2014, 18:45

Dziękuję bardzo za pomoc będę sprawdzał po kolei i wymieniał.
ziper
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 07 1991
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW B3
Silnik: 1,9 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992