VW B3 sygnał przerywany ostrzegawczy

14 Gru 2014, 19:46

Witam.Mam problem w B3.Pewnego dnia podczas jazdy włączył mi się sygnał przerywany.Przeczytałem gdzieś że to może być od ciśnienia oleju ,zajrzałem pod maskę i fakt cały olej wyrzuciło przez czujnik,który wymieniłem olej uzupełniłem.Stan jest unormowany,ale sygnał dźwiękowy podczas jazdy nadal się uaktywnia.Podszas "pikania"odłączyłem czujki ciśnienia oleju czujkę od zbiorniczka płynu w chłodnicy oraz czujki przy płynie hamulcowym ,a on dalej piszczał.Może ktoś miał już ten problem i sobie poradził albo mógł poradzić co jest przyczyna i jak to usunąć .z góry dziękuję za wszystkie sugestie. :(
ziper
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 07 1991
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW B3
Silnik: 1,9 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

15 Gru 2014, 17:21

ziper napisał(a): cały olej wyrzuciło przez czujnik

A w jaki sposób się to stało?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Gru 2014, 17:36

Domniemam iż podczas jazdy,bo gdy tylko zaczęło pikać to zatrzymałem się i posprawdzałem wszystkie stany płynów (oleju już nie było)Potem uzupełniłem olej wyczyściłem sinik do suchego i jedyny wyciek jaki był to przez czujnik ciśnienia oleju.Dla mnie to też jest dziwne.dlatego nie mogę sobie z tym poradzić
ziper
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 07 1991
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW B3
Silnik: 1,9 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

15 Gru 2014, 17:45

Chodziło mi o to, czy czujnik był peknięty, luźny ( poluzował się ) itp?
Ale tak czy inaczej trzeba podłączyć manometr i sprawdzić jakie jest ciśnienie oleju w silniku, a potem sprawdzić, jakie ciśnienie pokazuje ów czujnik. Może być, że czujnik został uszkodzony i stąd ten sygnał. A co z kontrolką oleju - świeci po przekręceniu kluczyka i gasnie po uruchomieniu, czy nada świeci?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Gru 2014, 17:52

Kontrolki gasną.Czujnik był pęknięty,jest już wymieniony na nowy nadal pika.Próbowałem jeszcze podczas pikania odłączać czujniki od oleju dwa, od płynu z chłodnicy oraz od hamulców ale to dalej pikało nawet po odłączeniu.
ziper
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 07 1991
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW B3
Silnik: 1,9 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

15 Gru 2014, 18:32

Powody piszczenia ( jeżeli sygnał dochodzi od liczników ) mogą być 3 - albo uszkodzony jeden z czujników, albo uszkodzona instalacja tych czujników, albo uszkodzony moduł elektroniczny od tej sygnalizacji, który jak dobrze kojarzę jest w licznikach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Gru 2014, 18:45

Dziękuję bardzo za pomoc będę sprawdzał po kolei i wymieniał.
ziper
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 07 1991
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW B3
Silnik: 1,9 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992