VW Golf III 1.9 TD - hałas w kabinie

30 Gru 2010, 18:58

Witam

Mam taki problem. Po złej wymianie paska rozrządu samochód bardzo głośno chodził i ciężko palił. Po ponownym założeniu paska, tym razem poprawnie przy około 17 tys i 30 tys obrotów odczuwałem lekkie drgania na pedele gazu (czego wcześniej nie było). Następną operacją była wymiana poduszek pod silnikiem i prawie całkowity remont silnika. Silnik chodzi idealnie pali od razu nawet przy -20 st. lecz w kabinie jest straszny hałas i odczuwalne bardzo duże drgania min. na kierownicy. Co może być przyczyną?
masterkukis
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Szczecin

31 Gru 2010, 16:55

a masz problemy z odpalaniem auta??? na niskich obrotach jak odpalisz dobrze chodzi ja podejrzewam ze jak ktos zalozyl zle pasek (chociazby o jeden zabek nie tak jak trzeba) mogl sie zgiac jeden z zaworow
Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
kamilszczak00
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: Biała Podlaska

01 Sty 2011, 19:50

Auto pali bez problemu. Sam silnik nie trzęsie. Wydaje mi się ze chodzi prawidłowo, nie czuć zbyt wielkich drgań kiedy położy się na nim rękę. Zawory były sprawdzane, są w porządku... Pasek powinien też być prawidłowo założony (był sprawdzany). Czy to możliwe, że poduszki, które trzymają silnik mogą być za sztywne? Wiem, że nie są to oryginalne poduszki tylko zamienniki, ale są nowe. Stare, po za tym ze były popękane, wydawały się być dużo miększe. Nie wiem czy były miękkie, bo były zużyte czy takie właśnie powinny być.
masterkukis
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Szczecin

02 Sty 2011, 12:41

Stare, po za tym ze były popękane, wydawały się być dużo miększe. Nie wiem czy były miękkie, bo były zużyte czy takie właśnie powinny być.


Te nowe za jakiś czas zrobią się też miękkie.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

02 Sty 2011, 15:08

skoro wymieniles poduszki pod silnikiem i go sprawdziles to moze trzeba sprawdzic poduszki po skrzynia biegow tam tez moze tkwic problem
Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
kamilszczak00
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: Biała Podlaska

02 Sty 2011, 15:22

masterkukis napisał(a):przy około 17 tys i 30 tys obrotów

nieźle się ten diesel kręci :mrgreen: lepiej niż wszystkie bolidy F1 :mrgreen:
a sprzęgło u kolegi w jakim stanie?? czy przypadkiem nie agonalnym?? :wink:
spróbuj czy się telpeie z wciśniętym sprzęgłem, przy okazji wykluczysz poduche pod skrzynią ;) choć ona powinna dawać objawy przy gwałtownym przyśpieszaniu i hamowaniu silnikiem (poduszki można sprawdzić przez szarpanie "breszką" czy przypadkiem podłużnice do których są przykręcone jeszcze mają się OK)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus GS - samochód do driftu
    Większy brat Lexusa IS to kolejna warta rozważenia propozycja do driftu. Tylnonapędowe auto jest produkowane od 1993 roku, a pierwsza i druga generacja modelu również występowały z silnikiem 2JZ. W ofercie była dostępna ...

03 Sty 2011, 12:58

był robiony remonta a może koło zamachowe jest przykręcone -przesunięte nie na swoje miejsce?
Jak odpalisz na "ssaniu" także go telepie czy właśnie na lekko podwyższonych obrotach jest ok ? Rozumiem że silnik nie lata po kabinie, tylko trzęsie w środku deską oparciami foteli i np otwartymi drzwiami?
Jeżeli tak jest u Ciebie to masz albo różne ciśnienie na wtryskach albo źle ustawiony kąt wtrysku. Spróbuj go lekko opóźnić na pompie i zobaczysz czy chodzi spokojniej .
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

03 Sty 2011, 19:17

Kolego arciasty najpierw wszystko przeczytaj a potem sie oddzywaj a tak w nawiasie jak mozna zle zalozyc kolo zamachowe skoro jest na klinie???
Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
kamilszczak00
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: Biała Podlaska

03 Sty 2011, 20:49

Ja myślałem że koła zamachowe osadza się na wpuście. A tu jednak okazuje się że na klinie. Ciekawe.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

03 Sty 2011, 21:51

kamilszczak00 napisał(a):Kolego arciasty najpierw wszystko przeczytaj a potem sie oddzywaj


Kolego kamilszczak00 najpierw Ty wszystko przeczytaj a potem się odzywaj... :mrgreen: W Twoim pierwszym poście, który tu napisałeś, zadałeś pytania, na które odpowiedzi znajdują się w moim pierwszym poście, nieco wyżej :lol:

Na razie spróbuję założyć używane poduszki pod silnik z innego Golfa, bo są bardziej miękkie od tych nowych zamienników, które teraz mam. Następnym krokiem (jeśli to nie pomoże) będą porady "arciastego" chociaż wiem, że te rzeczy były już sprawdzane. Spróbuje polecić to zadanie innej osobie niż dotychczas (może w tym tkwi problem). Będę informował o przebiegu naprawy, może kiedyś komuś przydadzą się te informacje.
masterkukis
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Szczecin

03 Sty 2011, 23:47

Na razie spróbuję założyć używane poduszki pod silnik z innego Golfa, bo są bardziej miękkie od tych nowych zamienników, które teraz mam.

Są miękkie bo używane. Jak trochę pochodzą te nowe też zrobią się miękkie.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

04 Sty 2011, 00:05

Te poduszki rozmiękczają się już miesiąc czasu, maja przejechane już jakieś 1500 km. Moim zdaniem nie powinno tak być. Bynajmniej nie było napisane na opakowaniu, że potrzebny jest jakikolwiek czas na dotarcie... Zresztą nie wiadomo jeszcze czy chodzi właśnie o to.
masterkukis
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Szczecin

04 Sty 2011, 09:16

Drgania silnika?!Miałem ten sam problem,wymieniłem poduszki na nowe(MEYLE),wymieniłem amortyzatorek drgań silnika i nic to nie dało.Dumałem ,dumałem i skojarzyłem,iż drgania pojawiły się po założeniu nowego wydechu,raczej jego połowy.Partacz, zespawał na sztywno rurę,która siłą balansu rzucała silnikiem.Ty sprawdź jeszcze poduszkę pod skrzynią biegów.Te poduszki,które masz nie mają z tym nic wspólnego,chyba,że się rozleciały.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Sty 2011, 09:34

Masterkukis , poduszek nie masz co zamieniać, bo to nic nie da. Teoria że poduszki są nowe i muszą się ułożyć bo są twarde - jak dla mnie do bani,(czy nowe auto także szarpie?) Jeżeli któraś jest właśnie rozbita to będzie przenosić drgania na karoserię.
Jak dla mnie problem może tkwić w dawce paliwa a więc do sprawdzenia wtryski,/ pompa lub też wyrobiony klin na kole rozrządu na wale ,(częsta przypadłość vw diesla jak było za lekko przykręcone,) i to powoduje ze rozrząd mamy na znakach ale minimalnie się nie zgadza i silnik pracuje głośniej.

UWAGI na temat mojego skromnego doświadczenia proszę przesyłać na PW a nie zaśmiecać post bez twórczym pisaniem!

[ Dodano: 4 Styczeń 2011, 08:37 ]
masterkukis, Co do drgania pedału gazu to sprawdź czy linka nie jest naciągnięta po silniku tj czy nie jest na sztywno.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

04 Sty 2011, 09:38

Racja,też dopatruję się przyczyny tkwiącej w silniku.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)