VW GOLF IV duży pobór oleju + zmierzenie kompresji

18 Lip 2024, 16:27

Witam mój golf IV rocznik 98 brał 1l/1tys km co było do przyjęcia.Od pewnego czasu pobiera 1l/250km.
Kompresja mierzona kolejno na tłokach 1/2/3/4 tłok
12/9/13/12
15/15/15/15 - próba olejowa
Czy możliwy jest tak wysoki pobór oleju na jednym tłoku?Jest sens wgl bawić się w wymianę tych pierścieni? Proszę o jakieś porady,będę mega wdzięczny.
Dziku94
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1

18 Lip 2024, 20:09

Zrób porządek z "odmą" Wejdź na forum VW-uzyskasz w tej konkretnej sprawie konkretną wskazówkę co i jak.
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997

18 Lip 2024, 22:48

"silnik 1,4 w golfie 4 moi drodzy ma prostą konstrukcję odmy i teraz tak - jeśli jedziesz na dużych obrotach i hamujesz silnikiem następuje zamknięcie przepustnicy - nadmiar gazów ze skrzyni korbowej + ta nieszczęsna odm a- powoduje że wraz z nadmiarem gazów ze skrzyni korbowej idą też drobiny oleju, które ze względu na zamkniętą przepustnicę nie wchodzą do kolektora ssącego tylko rozpylają się po filtrze powietrza :bigok:
i tyle na temat - jak będzie żarł bardzo olej to niestety to też następna wada tego silnika - wymiana pierścieni na inny model + uszczelniaczy zaworowych (niektórzy polecają wymianę też tłoków)"

Możesz bardziej nakierować o co dokładnie Ci chodzi?
Dziku94
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1

19 Lip 2024, 10:32

Jaki kod silnika ? Typowo w tych motorach odma składa się z separatora oleju i przewodu odmy . Separator jest w postaci puszki plastikowej przykręconej do bloku silnika. Wewnętrzne przegrody wyłapują drobinki oleju który spływa dolnym kanałem do miski olejowej . Zbyt duże zanieczyszczenie wewnętrzne separatora zaburza jego funkcję . Olej dostaje się tym przewodem odmy do filtra powietrza i dalej do silnika . Z tym że Ty masz zbyt niskie ciśnienie sprężania na drugim cylindrze . Wykręć świece zapłonowe i pokaż tutaj jak wyglądają ich elektrody.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lip 2024, 15:18

Tak znam temat zamarzającej odmy i ucieczki oleju bagnetem.Separator czyszczony był tej zimy.
W kontekście świec to chodzi Ci czy pokrywa zaworów jest szczelna?Wiem nie jest bo w dwóch gniazdach świec jest olej.
Samo uszczelnienie pokrywy znacznie zmniejszy tak ogromny pobór oleju?
Kod silnika akuku AKQ
Dziku94
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1

19 Lip 2024, 18:22

Dziku94 napisał(a):W kontekście świec to chodzi Ci czy pokrywa zaworów jest szczelna?
Nie . Pokaż swoje świece jak poniżej. Po kolei aby było wiadome z którego cylindra.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Dziku94 napisał(a): w dwóch gniazdach świec jest olej.

Przed wykręceniem świec wybierz ten olej ile się da .
Dziku94 napisał(a):Samo uszczelnienie pokrywy znacznie zmniejszy tak ogromny pobór oleju?
W jakimś tam stopniu tak , ale będą to mało zauważalne ilości . Chyba że olej wypływa na zewnątrz silnika . Nie spotkałem się z aż takim przypadkiem. Co do uszczelnienia pokrywy to trzeba zdjąć paski rozrządu. Nie ma tam typowej uszczelki . Składa się to na odpowiednią płynną masę uszczelniającą
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lip 2024, 20:11

Zdjęcia świec,szoku trochę doznałem jak zobaczyłem ten biały osad.To wróży poważne kłopoty?
VW GOLF IV duży pobór oleju + zmierzenie kompresji
Dziku94
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1

21 Lip 2024, 19:57

Widać po świecach że silnik spala duże ilości oleju .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lip 2024, 07:58

Czyli czeka mnie wymiana pierścieni?
+uszczelnienie pokrywy zaworów i w sumie nie wiadomo co może jeszcze dojść,a raczej wyjść.Szkoda mi budy bo serio zdrowa jak na 98r to spód,progi zero rdzy.Tak się zastanawiam i może jakiś SWAP na 1,6, oznaczeniem bus lub coś mogę mylić nie pamiętam.Najmnjej przeróbek wychodzi.Co sądzisz?

Sorry za PW jakoś mi w oczy się nie rzucił podpis.
Dziku94
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1

22 Lip 2024, 23:11

Dziku94 napisał(a):Czyli czeka mnie wymiana pierścieni?
+uszczelnienie pokrywy zaworów i w sumie nie wiadomo co może jeszcze dojść,a raczej wyjść
Wymiana pierścieni wiąże się z totalną rozbiórką motoru . Zdjęcie głowicy , rozrządu , miski olejowej , wyjęcie tłoków na przysłowiowy stół . Kupa roboty jak i wiele rozterek co wymienić , co zregenerować , co pominąć aby nie popłynąć z kosztami . Według mnie przy tak starym aucie inwestycja nie opłacalna . Tak samo jak swap na mocniejszy motor . Nie sądzę abyś sam własnoręcznie chciał / miał umiejętności / możliwości wymienić te pierścienie czy zrobić swapa . Czyli dajesz do warsztatu. Jak tak to przygotuj się - Twój portfel zaśpiewa że nie wiele Ci może dać :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Lip 2024, 10:16

Tam bajki opowiadasz ja + kolega i SWAP wydaje mi się jedynym słusznym rozwiązaniem.Pchanie pieniędzy w 1,4 mija się z celem ani to mocy nie ma + te problemy z odmą w okresach zimowych,fabryczne krótkie tłoki itp.Wsadzę po prostu jakiś większy motor i jeszcze pośmigam w tej budzie.Pozdro
Dziku94
Nowicjusz
 
Posty: 6
Zdjęcia: 1

23 Lip 2024, 20:44

Dziku94 napisał(a):Tam bajki opowiadasz ja + kolega i SWAP wydaje mi się jedynym słusznym rozwiązaniem.


Słuchaj się mądrzejszych.Naprawdę ułatwi ci to przygodę z motoryzacją.Bonifacy udzielił ci cennych i trafnych wskazówek.
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997