Vw passat b5 spadek napiecia

01 Maj 2009, 20:19

Witam!

Mam problem z passatem, mianowicie: po przekreceniu kluczyka zaczna piszczec cos i kontrolka od ladowania mrugala. Bylem u mechaika, wyszlo ze napiecie jest zbyt male i komputer wylacza niektore mechanizmy zeby nie ulegly uszkodzeniu. Rozebral alternator, ale okazalo sie ze jest w pozadku. CO moze byc przyczyna tego ze nie moge zapalic auta i piszczy cos??
krismichta
Nowicjusz
 
Posty: 11
  • 01 Maj 2009, 20:44

    A regulator napięcia sprawdzałeś?
    stasiowski121
     

    01 Maj 2009, 21:05

    Ppodobno jest sprawny.
    krismichta
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    01 Maj 2009, 21:51

    Podobno to nie wszystko, sprawdź czy faktycznie jest sprawny.
    A jak tak to sprawdź czy komputer nie ma błędów.
    stasiowski121
     

    02 Maj 2009, 09:54

    A patrzyłeś,czy to pasek czasami nie piszczy?Możebyć za luźny lub ślizga się po kole pasowym silnika lub alternatora.Może też być,że łożysko na alternatorze stawia opór i pasek się ślizga.
    Zmierz napięcie na akumulatorze po całonocnym postoju,a następnie uruchom silnik i zmierz ponownie.Napisz jakie jest.Podczas pomiaru nie włączaj żadnych odpiorników typu światła,radio itp.JAk już zmierzysz napięcie na uruchomionym silniku,to włącz światła mijania i zmierz ponownie.Napisz jakie jest.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17755
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    02 Maj 2009, 17:24

    Nie, to piszczal jakis system, przed startem rozrusznika. Wszystko sie juz wyjasnilo. Problemem byla kostka za stacyjka, ktora miala przypalone nie wiadomo z jakiego powodu styki. Zostala wymieniona i napiecie w całym ukladzie jest jak powinno. Po przekreceiu kluczykla nic nie piszczy i nie odcina zaplonu dzieki czemu po starcie rozrusznika auto zapala od razu a nie po ktoryms razie.

    [ Dodano: Sob Maj 02, 2009 17:27 ]
    Z tego co wiem to napoecie powinno byc 14,5V a bylo 13,7. A po wlaczeniu swiatel spadalo jeszcze bardziej i dlatego komputer wylaczal niektore systemy jak np od zaplonu zeby nie ulegl uszkodzeniu.
    krismichta
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne powroty do szkoły i większości przedszkoli
    Początek roku szkolnego i powrót dzieci do szkół to czas nasilenia ruchu na drogach, zwłaszcza ruchu pieszych w okolicach placówek edukacyjnych. Kierowcy powinni być w tym czasie szczególnie wyczuleni ...
    COMFORT, ECO PRO oraz ECO PRO+: trzy tryby jazdy BMW i3
    COMFORT, ECO PRO oraz ECO PRO+: trzy tryby jazdy umożliwiające idealny kompromis między radością z jazdy i wydajnością paliwową. Podobnie jak w konwencjonalnie napędzanym samochodzie, zasięg pojazdu z napędem elektrycznym ...

  •