VW Passat CC 2.0 TDI CR pęknięta głowica a chip tuning

16 Lis 2020, 14:28

Witam. W silniku 2.0 tdi CR 140 KM w aucie VW Passat CC z 2008 roku pękła mi głowica i mój mechanik założy mi nową, a raczej używaną lecz w dobrym stanie. Zastanawia mnie jaka mogła być przyczyna pęknięcia głowicy, bo mój mechanik twierdzi że w tych silnikach często pękały głowice, prawda to ? Dodam że mam u siebie chipa zwiększającego moc o około 20-30 koni (poprzedni właściciel zrobił ten chip) i teraz zastanawiam się czy po założeniu nowej głowicy usunąć ten chip zwiększający moc czy go zostawić bo nie wiem czy to ma wpływ na głowice i na to czy pęka, jak uważacie ?
kwolo8
Nowicjusz
 
Posty: 32

16 Lis 2020, 17:17

Jaki jest symbol tego silnika?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Lis 2020, 19:02

Wiem że kod/oznaczenie silnika to CBA
kwolo8
Nowicjusz
 
Posty: 32

16 Lis 2020, 21:17

Głowice pękały w silnikach z PD,powodem była niska jakość ,ten silnik wedle mechaników jest jednym z 3 polecanych,tylko 3 silniki,nie sądzę by powodem pęknięcia był chiptuning,taki stopień podniesienia mocy jest jeszcze,jeszcze,mogła ulec uszkodzeniu jeśli silnik dostał w palnik gdy był jeszcze nie rozgrzany lub był piłowany długo na niskim biegu,głowice lubią pękać w silnikach diesla jeśli,,grzeje,,się na maxa,lub prawie przez długi czas,o przegrzaniu silnika nawet już nie wspominam,zwłaszcza jeśli wleje się zimny płyn,potrafi pęknac też jeśli wpadnie się w głęboką kałuzę i zimna woda chlapnie na silnik,najbardziej prawdopodobne w tym przypadku,zwłszcza jesli silnik jest chipowany jest danie w ,,gary,, zbyt szybko ,trzeba spokojnie rozgrzać silnik .Głowice najczęściej lecą gdy zbyt szybko się je rozgrzeje,lub zbyt szybko schłodzi.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Paliwa i ich rodzaje - jakie parametry mają znaczenie?
    Według danych European Automobile Manufacturers Association z 2015 roku po drogach krajów Unii Europejskiej jeździ 54,1% samochodów osobowych napędzanych benzyną, 41% dieslem i tylko 5% napędzanych paliwami ...
    Wiosenne pylenie to zmora nie tylko dla alergików
    Pyłki są zmorą nie tylko alergików, ale także kierowców bez względu na to, czy są na nie uczuleni czy nie. Dlaczego? Pyłki osadzające się na szybach samochodu potrafią ograniczać pole widzenia, a jazda w takich ...