VW POLO 6R 1.6 TDI - okazjonalna czkawka na wolnych obrotach

VW POLO 6R 1.6 TDI - okazjonalna czkawka na wolnych obrotach

23 Sie 2017, 10:23

Witajcie!!

Potrzebuję porady od kogoś ogarniętego z silnikiem 1.6 TDI w Polo 6r z 2010 roku.
Mianowicie, czasem zdarza mu się lekka czkawka na wolnych obrotach, coś lekko szarpnie i trochę nierówno chodzi, ma takie jakby przeskoki w pracy silnika. Zdarza się to raczej sporadycznie ale trochę mnie to niepokoi. Myślałem nad sprzedażą ale stwierdziłem ostatecznie że najpierw dojdę z tym do ładu a dopiero potem będę myślał dalej nad tym tematem. Kiedyś też tak miałem ale dochodziły do tego bardzo duże szarpnięcia i skoki obrotów ( winny był tutaj EGR, który wymieniony został na nowy )
Macie może jakieś pomysły co się może dziać?
Ja osobiście podejrzewam akumulator który jest na wyczerpaniu, kilka osób mówiło mi, że to może być przez to że daje on złe napięcie itp. Ostatnio podłączyłem go pod kompa posprawdzałem wszystko, zero błędów kontrolki żadne się nie świecą. Sprawdzenie trwało około 30 minut, potem nie odpalił i bez prostownika się nie obyło, stąd też podejrzenie o problem z akumulatorem.
Będę wdzięczny za pomoc jeśli ktoś miał taki lub podobny problem
Uki91
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 Sie 2017, 10:19
Prawo jazdy od: 10 09 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.6 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

Re: VW POLO 6R 1.6 TDI - okazjonalna czkawka na wolnych obrotach

23 Sie 2017, 11:11

W takim razie zacznij od akumulatora. Sprawdź jego napięcie po około dwóch, trzech godzinach od wyłączenia silnika. Następnie po odpaleniu sprawdź napięcie ładowania bez obciążenia i pod obciążeniem.

Daj nam znać jakie wyjdą napięcia.

Uki91 napisał(a):Kiedyś też tak miałem ale dochodziły do tego bardzo duże szarpnięcia i skoki obrotów ( winny był tutaj EGR, który wymieniony został na nowy )
Kiedy on był wymieniany i ile zrobiłem kilometrów po jego wymianie? Może warto do niego zerknąć i go wyczyścić.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6761
Zdjęcia: 3345
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: VW POLO 6R 1.6 TDI - okazjonalna czkawka na wolnych obrotach

23 Sie 2017, 11:13

EGR był wymieniany około 5 000 km temu, może nawet mniej. Posprawdzam aku i dam znać jak wyglądają napięcia.

Zastanawia mnie tylko czy sam akumulator może mieć wpływ na pracę silnika na wolnych.
Uki91
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 Sie 2017, 10:19
Prawo jazdy od: 10 09 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.6 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

Re: VW POLO 6R 1.6 TDI - okazjonalna czkawka na wolnych obrotach

23 Sie 2017, 11:22

Uki91 napisał(a):EGR był wymieniany około 5 000 km temu, może nawet mniej.
No to tu raczej będzie ok i nie ma co do niego zaglądać zbyt mały przebieg żeby się zabrudził.

Uki91 napisał(a):Zastanawia mnie tylko czy sam akumulator może mieć wpływ na pracę silnika na wolnych.
W dieslu trochę mniej niż w benzynie ale może jeżeli akumulator jest słaby to na wolnych obrotach mogą się pojawiać różne rzeczy. Jak zmierzysz napięcia to zobaczymy co tam się dzieje.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6761
Zdjęcia: 3345
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: VW POLO 6R 1.6 TDI - okazjonalna czkawka na wolnych obrotach

18 Wrz 2017, 09:52

Trochę ogrzewam temat ale dopiero teraz udało mi się pogrzebać przy aucie i chyba w końcu wiem co go może boleć.

Wyskoczył mi błąd 01314 engine control module.

Teraz tylko pytanie, czy może się to dziać przez ten nieszczęsny akumulator ( niby podmieniliśmy na chwile aku z innego auta ale działo się to samo jednak po wymianie nie resetowałem błędów )

Kolega podpowiada że może to być także walnięty MAF dlatego wyskakuje ten błąd, z kolei ktoś inny stawia cały czas na słaby aku ewentualnie zła masa.

Ja już zgłupiałem, ile ludzi tyle opinii :/

Będę wdzięczny za wasze opinie o czym może świadczyć ten błąd, może ktoś z was miał coś takiego?

P.S Czy ten błąd może mieć coś wspólnego z hamulcami? Wyskoczył w przy badaniu systemu hamulców co mnie bardzo zaskoczyło.
Uki91
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 Sie 2017, 10:19
Prawo jazdy od: 10 09 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.6 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak odróżnić w dieslu pompowtryski od wtryskiwaczy? Jak odróżnić w dieslu pompowtryski od wtryskiwaczy?
    Postaram się wyjaśnić jak w prosty sposób sprawdzić jaki mamy układ zasilania czy są to zwykłe wtryskiwacze czy też pompowtryski. Opiszę tez znane mi zalety i wady takich rozwiązań. Trzeba pamiętać że silniki Silniki ...
    Sprinter 316 LGT zasilany benzyną i gazem LPG Sprinter 316 LGT zasilany benzyną i gazem LPG
    Sprinter 316 LGT (Liquefied Gas Technology), wyposażony w 4-cylindrowy silnik o zapłonie iskrowym o pojemności skokowej 1796 cm3, rozwijający moc 115 kW (156 KM) przy 5000 obr/min. Silnik mógł być zasilany benzyną ...

  •  
    • Audi RS Q3 concept, silnik
      Stoisko Forda na targach
      Motory
      Tańczące dziewczyny na targach