VW POLO '93 duży problem z gazem

11 Kwi 2008, 10:38

Witam jestem urzytkownikiem VW Polo '93 1.3 jakiś czas temu ni z gruszki ni z pietruszki uległa awarii instalacja gazowa opisze wprost co sie dzieje przekręcam kluczyk - pięknie świecą sie wszystkie kontrolki czyli wsio ok :) nastepnie uruchamiam silnik też wszystko wporządku :) teraz zaczynają sie schody aby przełączyć na gaz temp. plynu chłodniczego musi osiągnąć min temp. 22 stopni około, to kryterium jest spełnione drugim jest wartość obrotów sillnika około 2200 wiec dodaje gazu..... PYK!! przełączyło na gaz i zdech :( nawet nie zamruczał :( byłem u znajomego sprawdziliśmy elektrozawory wszystkie przełączały, wymieniłem filtr gazu, kolektor (mieszacz) jest cieplutki nic nie zamarza, butla prawie pełna!! co do licha mogło sie stać zadaje sobie to pytanie już od tygodnia dzieki za uwage i jeśli ktos ma jakieś pomysły bede wdzięczny pozdrawiam
adamix
Nowicjusz
 
Posty: 2

11 Kwi 2008, 17:25

Trzeba sprawdzić wielozawór,czy po otwarciu elektrozaworu na nim,przepuszcza on gaz dalej,do filtra.Jeżeli wielozawór przepuszcza gaz,a nie dochodzi on do filtra,to może być niegrożny przewód gazowy.
Oczywiście z tym najlepiej zwrócić się do warsztatu zajmującego się instalacjami gazowymi,ponieważ możesz niechcący wysadzić siebie i autko w powietrze.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Kwi 2008, 17:39

hmmm sądze że problem nie tkwi w wielozaworze mówie tak :) gdyż byłem dzisiaj ponownie u znajomego mechanika i badaliśmy tą instalacje ponownie gaz dochodzi do filtra i dalej, nie dodałem wczesniej iż jest to instalacja BRC z układem Lambdy i przeplywomierzem sterowanym silnikiem krokowym, najprawdopodobniej z tego co wywnioskowaliśmy jest błąd w programie lambdy albo poprostu jest ona uszkodzona gdyż po załączeniu gazu przepływomierz zamyka sie zamiast otwierać po dzisiejszym dniu potyczek z tą awarią zddecydowałem sie na wizyte w zakladzie gdzie montowali to ustrojstwo, szkoda że gwarancja mineła miesiąc temu :( pozdrawiam
adamix
Nowicjusz
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel
    Nowy silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi we wszystkich kluczowych parametrach. Został wprowadzony w modelu Zafira Tourer i docelowo zastąpi obecną jednostkę 1.7 l i wersje 2.0 l o niższej mocy ...