VW Polo - rdza przy drzwiach tylnych

05 Lip 2016, 21:28

Cześć, samochód mam od niedawna (od 3 miesięcy) i w końcu postanowiłem zająć się problemem, który odwlekałem od dnia zakupu. Mowa o rdzy, która występuje przy tylnych drzwiach mojego VW Polo z 2006 r, (zdjęcia tutaj: https://goo.gl/photos/SK63EWWeDcLkJTHc7).

Kierowcą jestem od niedawna, w tematach motoryzacyjnych jestem zielony i staram się zbierać wiedzę na bieżąco. Co byście poradzili na tę rdzę? Chwilę czytałem i myślałem żeby trochę usunąć ją papierem ściernym i zamalować lakierem kolorowym (numer farby już spisałem).

Pojawiło mi się kilka pytań: czy lakier bezbarwny jest tu niezbędny? Czy obędzie się bez woskowania, masy szpachlowej i lakieru podkładowego? Nie jest to wada która mi super przeszkadza, więc myślałem żeby usunąć ją samodzielnie.

Za wszelkie porady i sugestie dla nowicjusza już teraz dziękuję!
other
Nowicjusz

Auto: Nie mam

06 Lip 2016, 20:01

Witaj,
proponuję na początek oczyścić lekko rdzę, tak ją wzruszyć, ale nie czyścić do końca. Spryskać lub pomalować miejsca rdzy brunoxem zostawić do wyschnięcia i po tej operacji ponownie zmatowić. Jeżeli powierzchnia będzie gładka (z doświadczenia wiem że pewnie przydało by się wyrównać lekko szpachlówką) to pomalować podkładem antykorozyjnym i dopiero następnie kolorem (możesz dorobić kolor w sprayu), na koniec dobrze jest to przykryć akrylowym lakierem bezbarwnym.
Kacper
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Mercedes Sprinter w wersjach NGT i LGT receptą na kryzys
    Pomimo że branża samochodowa ogłosiła jakiś czas temu koniec kryzysu, on jednak znowu powraca. Dla sektora transportowego oznacza to ponowne pogorszenie warunków działania: wzrost cen paliw, zmniejszenie zamówień. ...
    VW Caddy BiFuel z fabryczną instalacją LPG