W211, co dalej? (do 50tys)

28 Cze 2022, 19:50

Witam,
Po 6 latach użytkowania W211 szukam następcy. W211 było w wersji z napędem 4matic, 3.2 pb. Nie montowałem tam lpg, mam 2 auta (a raczej miałem, zostało mi 1). Więc nie odczuwałem potrzeby montażu lpg, W211 robiłem rocznie 5000km. Budżet mam elastyczny, bo może to być i 30tys i 50tys jeśli to czego szukam nie wymaga tego wyższego.
Tym razem jednak nie szukam auta na 'weekendy'. Szukam czegoś do poruszania się do pracy (15km w 1 stronę), po mieście, na trasę 200km raz w miesiącu.
W211 trochę mnie kosztowało przez te 6 lat, co nie mówię, że nie było mnie stać na utrzymanie. Napęd 4matic nie wiem czy był mi, aż tak potrzebny - parę razy się przydał, nic się z nim nie działo przez ten okres eksploatacji. Z ważniejszych rzeczy to pompa SBC do regeneracji. Auto wygodne, nie chcę zmienić segmentu.
Chciałbym zostać przy opcji pb, a najlepiej, żeby silnik nadawał się do lpg (myślę nad v6 lub v8). Automat też mile widziany, nie wyobrażam sobie przesiadki na auto z manualną skrzynią biegów tym bardziej po mieście.
Gdzieś przewinęła mi się myśl, żeby szukać W212 - ale z tego co widzę to budżet nie pozwala.
W211 z 5.0 też szukałem, może za krótko, bo w większości były to tylko 'chrupki'
Ktoś mi polecił ostatnio, żebym rozejrzał się za hybrydą (ma Lexusa CT) ale bardziej zainteresowałem się Lexusem GS 450H.
Jest tutaj jakiś użytkownik tego auta?
Interesują mnie koszty w przypadku wymiany skrzyni (plus jakieś uroki skrzyni E-CVT?), gdzieś tam też przewinął się temat GS 430.
Co o tym sądzicie?
bartekmal
Nowicjusz
 
Posty: 10

28 Cze 2022, 20:11

450h to bardzo fajne auto z jedną uwagą - bagażnik jest o połowę mniejszy niż w211

Interesują mnie koszty w przypadku wymiany skrzyni (plus jakieś uroki skrzyni E-CVT?), gdzieś tam też przewinął się temat GS 430.


Szukasz na siłę jakiś marginalnych przypadków

Popatrz sobie na volvo s80
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2428
Przebieg/rok: >50tys. km

29 Cze 2022, 21:40

Bagażnik to dla mnie nie problem, problemem jest widzę znaleźć 450h lub 430 mk3. Pytanie o skrzynie tylko z ciekawości, bo nie miałem nigdy styczności z takim typem skrzyni automatycznej.
A z Volvo 2.5 T 200KM?
bartekmal
Nowicjusz
 
Posty: 10

30 Cze 2022, 06:36

W volvo technicznie każdy silnik jest ok. Zostaje tylko kwestia doboru osiągów jakie chcesz mieć i ewentualnego montażu LPG (2.0T i jeden T6 mają wtrysk bezpośredni).

Szczerze mówiąc jeśli dopuszczasz myśl o posiadaniu v8 to chyba właśnie jego bym szukał. Więcej ich nie będzie, yamaha też drugiego takiego nie wyprodukuje a już sam dźwięk wskazuje, że jest to coś "innego" niż to z czym kojarzy się v8
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2428
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Lip 2022, 21:59

Dopuszczam myśl o V8 ale skreśliłem z listy W211, większość to airmatic + 4matic, a jest mi to niepotrzebne (jako ''dodatkowe'' koszta), szukam czegoś jako głównego środka transportu. W211 mało jeździłem jak pisałem ale trochę pieniędzy tam zostało, racja wieku, a może zaniedbań poprzedniego właściciela.
To nie jest tak, że to V8 w S80 będzie rodzynkiem, czyli słabo z dostępnością części i nie każdy warsztat ogarnie silnik yamahy?
Przewinęło mi się coś takiego:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Dopuszczam jeszcze możliwość auta niższego segmentu lub czegoś w manualu, o ile silnik będzie pod LPG.
Budżetu nie zmienię, 50 to górna granica + coś mam odłożone na jakieś graty, serwis.
bartekmal
Nowicjusz
 
Posty: 10

04 Lip 2022, 22:16

bartekmal napisał(a):To nie jest tak, że to V8 w S80 będzie rodzynkiem, czyli słabo z dostępnością części i nie każdy warsztat ogarnie silnik yamahy?


Volvo v8 szukaj najlepiej ostatniego wypustu. Ogólnie nie masz czego się bać bo Yamaha głowice sprzedawała też do innych marek i różnych silników. Nie ma w nich nic strasznego w serwisie.
Tu bym jeszcze przejechał się taka opcją v8 bo dosyć dziwną ma charakterystykę.

Co do lexa gs to hybrydy szukaj najlepiej fl.
Jak ma być wcześniejszą opcja po sprawdzeniu bębnów vvti oraz z tyłu głowy trzeba mieć inwerter. Jeszcze deska lubi ćwierkać ale to już nie jest straszne.

Gs v8 ma 3uz więc tu nie ma o czym mówić. Może być ćwierkanie deski + kilka detali które mogę Ci naświetlić w razie potrzeby.

Jak jesteś zainteresowany konkretnie Gs MK3 v8 to daj sygnał na PW.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Lip 2022, 21:26

Nieuszkodzonych S80 z 4.4 jak najmłodszych tylko 2 sztuki. Fajnie zacząłem ale chyba rynek szybko mnie zweryfikuje, trochę też 'szybciej' potrzebuję auta, obecne do tłuczenia powoli się sypie, a potrzebuję też czegoś większego z racji sprzedania W211.
Lift gs'a 450h to 2007 czy 2008r? bo znalazłem takie dwie informacje.
Co do lexa gs to hybrydy szukaj najlepiej fl. Jak ma być wcześniejszą opcja po sprawdzeniu bębnów vvti oraz z tyłu głowy trzeba mieć inwerter. Jeszcze deska lubi ćwierkać ale to już nie jest straszne.

A coś więcej w tym temacie jeśli chodzi o vvti, czego się obawiać najbardziej?
Może trochę inaczej, dopuszczenie innych segmentów coś zmieni?
lpg+automat to dla mnie wymóg, ewentualnie opcja gs'a zostaje jeśli chodzi o hybrydę. Tylko też przy moich gabarytach nie chciałem się pchać w coś niższego segmentu, a im dłużej szukam ofert to pozostaje mi albo zejść na ziemię i zrezygnować z v6/v8 albo szukać i czekać ale z tym drugim nie mam już zbytnio pola manewru.
bartekmal
Nowicjusz
 
Posty: 10

05 Lip 2022, 22:29

bartekmal napisał(a):Lift gs'a 450h to 2007 czy 2008r? bo znalazłem takie dwie informacje.

2008r. już fl. Najłatwiej poznać po kierunkach w lusterkach. Następny lift koniec 10r albo nawet 11r. Wtedy już zmiany czysto kosmetyczne.
bartekmal napisał(a): a potrzebuję też czegoś większego z racji sprzedania W211

Zobacz bagażnik w 450h. Jest o wiele mniejszy niż zwykłych pb.
bartekmal napisał(a):A coś więcej w tym temacie jeśli chodzi o vvti, czego się obawiać najbardziej?

Przy v8 niczego a w hybrydach do 2008.potrafi stuknąć bęben vvti przy rozruchu.
bartekmal napisał(a):Może trochę inaczej, dopuszczenie innych segmentów coś zmieni?

Przy v8 zmieni ale też mocno odchudzi portfel.

bartekmal napisał(a):a im dłużej szukam ofert to pozostaje mi albo zejść na ziemię i zrezygnować z v6/v8 albo szukać i czekać ale z tym drugim nie mam już zbytnio pola manewru.


Niestety kiepsko jest z ofertami szczególnie lexa v8. Mi to w sumie na rękę :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lip 2022, 20:16

Widziałem bagażnik, problem będę miał tylko przy jakimś dalszym wyjeździe ale to najmniejszy problem.
Czyli GS lepiej v8, hybryda najlepiej w opcji, gdzie ktoś już robił baterię + ogarnąć punkt, gdzie by mogli sprawdzić stan skrzyni? (jeśli jest to w ogóle możliwe).
Pojawiło się takie ogłoszenie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Gdzie odpada mi 4matic, SBC ale ten nieszczęsny silnik :(

Koniec końców wychodzi na to, że jednak przyjdzie szukać słabszego wozidła niż na siłę szukać v6/v8?
bartekmal
Nowicjusz
 
Posty: 10

06 Lip 2022, 20:21

bartekmal napisał(a): ale ten nieszczęsny silnik

Przy odrobinie pecha po zrobieniu tego silnika wyjdzie cenowo v8 a pod maską dalej V6 :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lip 2022, 07:51

Nie rozumiem sensu zmiany w211 na w211 aby pozbyc sie tylko airmatika i sbc ktore tez nie jest jakis drogi i skomplikowany jak opowiadaja
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Lip 2022, 09:53

Kao napisał(a):Nie rozumiem sensu zmiany w211 na w211 aby pozbyc sie tylko airmatika i sbc ktore tez nie jest jakis drogi i skomplikowany jak opowiadaj


Skomplikowany nie jest ale trzeba nie łatać na raty tylko podejść całościowo do sprawy co wiąże się ze sporą kasą w stosunku do wartości auta. A jak sobie połączymy SBC, AirM, rozrząd + bzdety modułowe, 16świec itp to robi się naprawdę konkretna kwota w stosunku do wartości auta.
A potem niestety przy odsprzedaży jest zawsze to samo polski Janusz bardziej podnieca się ceną w ogłoszeniu wyższą o 3k.niż stanem realnym samochodu.


P.s.

Ostatnio sprzedawałem v8eke wiadomo jaką :D minąłem się o 2k na poczet nowych tylnych amortyzatorów z ASO !!! i dwóch nowych opon 18ek to Pan zrezygnował z zakupu chociaż samochód był pod niego i miał nalotu 120k.km.co nie jest takie normalne przy aucie z 2006r.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10348
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Lip 2022, 19:22

szybki napisał(a):Skomplikowany nie jest ale trzeba nie łatać na raty
czyli jak? Wymienić wszystko na raz? Na co jak zamiennikow nie ma? Regenerujesz sbc tylko u takiego co wie z tym zrobić a nie umyc za 1200 zl później test rodeo i jak nic nie wypluje to znaczy ze jest w miarę spoko.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Lip 2022, 19:14

W moim już poprzednim W211 SBC było regenerowane, z airmatikiem była tylko jakaś pierdółka, która odezwała się 4 lata temu. Może nie dał o sobie znać ze względu na to, ze mało zrboiłem przebiegu tym autem.
Byłem oglądać 2 sztuki W211 z 5.0 w okolicach 30k, w jednym do zrobienia szyba tył (peknięta), blacharka (rdza w kilku punktach), nie wiem mam wrażenie, że to co sprzedałem, a to co byłem oglądać to tak jakby pół mojego auta (stan).
Na dobrą sprawę jest chyba tak jak Kao pisze, to znaczy najlepiej jakbym kupił jakąś V8 i zrobił w niej wszystko, żeby to służyło jako auto do codziennej jazdy.
W211 jednak odpuszczam, nie znajdę nic w takiej konfiguracji jakiej mnie interesuje. Ściąganie z USA czy DE nie wchodzi w grę.
Macie jeszcze jakieś pomysły?
bartekmal
Nowicjusz
 
Posty: 10

12 Lip 2022, 21:20

Może chrysler 300c, masz tam spoko v6 pentastar
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4