Wątpliwości co do gazowalności konkretnego silnika.

Wątpliwości co do gazowalności konkretnego silnika.

10 Lut 2015, 15:16

Czy może mi ktos rozwiac wątpliwośc czy w silnik 1,4-109 KM z I generacji Kia Ceed mozna gazować..?
Mam sprzeczne wiadomości ,bo np W II generacji tego auta ,mówią ze 1,4 ma do gazu w fabryce zakładaną inną głowicę ,a głowica zwykła się nie nadaje. Czy tak samo było w I generacji Ceed'a..?
Miał ktoś doswiadczenia z gazowaniem Ceed' I gen z 1,4 -109 KM..? Jak się to spisuje w praktyce. Pytam ,bo brat chce sobie kupić im zagazować.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Wątpliwości co do gazowalności konkretnego silnika.

10 Lut 2015, 16:46

artur73 napisał(a):Czy może mi ktos rozwiac wątpliwośc czy w silnik 1,4-109 KM z I generacji Kia Ceed mozna gazować..?

Moim zdaniem tak, zalecają do nich lubryfikację.
artur73 napisał(a):Mam sprzeczne wiadomości ,bo np W II generacji tego auta ,mówią ze 1,4 ma do gazu w fabryce zakładaną inną głowicę ,a głowica zwykła się nie nadaje. Czy tak samo było w I generacji Ceed'a..?

Nie wydaje mi się żeby robili takie rzeczy bo to dodatkowy koszt.
Ostatnio rozmawiałem z osobą która ma warsztat i montuje LPG. Powiedziała mi również że np. do nowych Lancerów montują LPG u nas firmy które mają podpisaną umowę z Mitsubishi.

Jeżeli chodzi o problemy to w wielu przypadkach zanotowano wypalanie się gniazd zaworowych tak jak to np. w Toyotach. Regulacja zaworów jest mechaniczna i producent (gdzieś doczytałem) zaleca sprawdzanie luzu zaworowego przy LPG co nawet 15tys. km co moim zdaniem jest zbyt częste przy dobrej instalacji i odpowiednio dobranej mieszance. Wystarczy sprawdzić raz na 40tys. km i powinno być ok. Ja bym założył również lubryfikację + 250zł chociaż gazownicy czasem twierdzą że jest zbędna przy prawidłowo wyregulowanej instalacji gdzie spalanie będzie + 10-20% tego co benzyny.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 5960
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie parkować? Niebezpieczeństwa parkowania! Jak bezpiecznie parkować? Niebezpieczeństwa parkowania!
    Parkowanie to jedna z podstawowych umiejętności, jakie kierowca powinien nabyć w czasie kursu nauki jazdy. Jednak nawet gdy ktoś wykona ten manewr prawidłowo podczas egzaminu, nie ma pewności, że będzie w stanie równie ...
    Master Truck 2009 / relacja Master Truck 2009 / relacja
    Już po raz piąty w Opolu odbył się Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowych Master Truck. Zlot Master Truck, czyli święto podrasowanych ciężarówek, to impreza znana w całej Europie. Rokrocznie pojawiają ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda