Wentylator chłodnicy

29 Kwi 2013, 14:37

Witam.Jeżeli popełniłem jakiś błąd typu że temat już był i inne takie to sorry.Mam pytanie.Nabijałem klimatyzacje i mechanik powiedział mi że jeden wentylator nie chodzi i jest do wymiany.Przeczytałem różne tematy.Ludzi mówią że trzeba zobaczyć czy chodzi jak przekroczy 90 stopni ale u mnie nie chce przekroczyć tych 90 stopni.Nie wiem czy mechanik chce mnie naciągnąć czy nie.Rozgrzałem samochód (stałem w korku , jazda po mieście) i włącza się tylko ten jeden mały wentylator.Bo jak włączę klimatyzację to chodzi od razu ten mały ale ten duży nie chce.Nigdy nie miałem sytuacji że zagrzał mi się silnik.Jeżeli źle wytłumaczyłem to proszę pisać.Kumpel mówił mi że ten większy wentylator włączy się dopiero wtedy gdy ten mały sobie nie radzi.
Ranalf
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: VW Bora
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

29 Kwi 2013, 18:48

Nie piszesz jakie to auto, a w różnych autach wentylatory róznie działają. Zazwyczaj jest tak, że jak są dwa wentylatory, to po włączeniu klimy kręcą się oba na wolnych obrotach. Jak temp. cieczy chłodzącej przekroczy daną wartość, to właczają sie szybsze obroty. To tak na krótko.
Skoro nie włącza ci się jeden z nich po włączeniu klimy, to zacznij od sprawdzenia bezpiecznika ( każdy wentylator ma osobny bezpiecznik ) oraz przekaźnik ( każdy ma również osobny przekaźnik ). Jeżeli bezpiecznik i przekaxnik są ok, to sprawdz, czy po włączeniu klimy na pin 86 przekaźnika przychodzi napięcie. Sprawdz też, czy na pinie 85 jest masa a na pinie 30 napięcie równe napięciu na akumulatorze.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

29 Kwi 2013, 19:43

Sorry za ten samochód.Jest to VW Bora 1.6 105 km manualna klima.Jutro sprawdzę to co mi napisałeś.Ja myślę tak że jeżeli by było coś nie tak to by mi się zagotował płyn przynajmniej tak mi się wydaje.Jak bym nie nabijał klimy to bym nawet nie wiedział że niby nie chodzi ten wentylator.Najlepiej jakby ktoś się tu trafił z takim samym samochodem i silnikiem.Z góry dzięki za podpowiedzi.
Ranalf
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: VW Bora
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

30 Kwi 2013, 10:23

Niekoniecznie płyn ci się zagotuje - Sterownik silnika włacza wentylatory najpierw na wolnym biegu, a jak temp. silnika nadal rośnie to włacza je na szybki bieg. U ciebie, jak będziesz miał uszkodzony jeden wentylator, to będzie pracował drugi - najpierw na wolnych potem na szybkich obrotach. Płyn więc zagotować się nie powinien podczas normalnej jazdy, czy stania w korku, tym bardziej jak ostatnio było zimno przecież. Problem z zagotowaniem płynu może wyjśc teraz, latem. Jak jest ciepło. Nie wiem jak u ciebie w aucie jest rozwiążana sprawa zmiany szybkości biegów wentylatorów, ale podjerzewam, że jest trzeci przekaźnik, tak jak w większości aut.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

30 Kwi 2013, 11:37

Dziękuję za pomoc.Dzisiaj z kolegą odłączyliśmy ten mniejszy wentylator i temperatura przekroczyła 90 stopni a większy wentylator się nie uruchomił.Auto już stoi u mechanika i wymieniam cały wentylator.Pozdrawiam
Ranalf
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: VW Bora
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

30 Kwi 2013, 17:31

A dlaczego wymieniacie wentylator? Trzeba było najpierw chociaż je podmienić i sprawdzić, czy czasami nie jest dobry. Bezpieczniki, przekaźnik sprawdziłeś? Równie dobrze może być uszkodzony czujnik temp. Dlatego poleciałem sprawdzić, czy ze sterownika silnika przychodzi napięcie na przekaźnik.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Maj 2013, 09:20

Dzięki Ci za podpowiedzi ale już wymieniłem i wszystko śmiga.Byłem wcześniej u elektryka to jeden mówił że mam rozgrzać samochód a później do niego podjechać wiec myślę sobie że jak tak mnie potraktował to już sam sobie poradzę i klienta straci.Po za tym teraz mam pewność że muszą się kręcić obydwa wiatraki a nie tylko jeden.
Ranalf
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: VW Bora
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001