Wibracje kierownicy i pedału gazu przy prędkościach 110+

18 Maj 2017, 05:46

Witajcie,
Jadąc w trasie powyżej 110 km na godzinę odczuć można niepokojące wibracje na kierownicy, ale także na pedale gazu. Wzrastają one wraz z większymi prędkościami i tak przy 160 już są dość niepokojące.
Mam wrażenie, że nastąpiło to po wymianie opon na letnie.

- płynu wspomagania nic nie ubywa, przy skręcie kół nie ma żadnych oporów ani stuków
- od kupna mam niewielkie luzy na kierownicy
- opony są nieregenerowane, wyważane przy każdej zmianie

Jeśli całkowicie wykluczymy felgi i opony, co może dawać takie objawy?
Czy uszkodzona maglownica także powodowałaby wibrowanie pedału gazu?

Samochód to Hyundai Coupe 2.0 z 2008 roku.
Jacgues
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Nie mam
  • 18 Maj 2017, 06:36

    Skoro nastapilo to po wymianie opon tu prawdopodobnie juz masz odpowiedz
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16188
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    18 Maj 2017, 08:18

    Jacgues napisał(a):opony są nieregenerowane, wyważane przy każdej zmianie
    A jak były przechowywane przez zimę te opony? Bardzo często taki problem powstaje przez złe przechowywanie opon. Sprawdź w pierwszej kolejności czy opony nie mają jakiś bombli, załamań lub coś w tym stylu. Rozumiem że powietrze jest na odpowiednim poziomie.

    Jeżeli przed wymianą opon na letnie było wszystko OK to ja bym sprawdził opony w tym przypadku w pierwszej kolejności tak jak wspomniał tutaj wcześniej [email widoczny po zalogowaniu]
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    19 Lip 2017, 11:54

    A czy kierownica drzy również podczas hamowania? Przyczyną mogą być krzywe tarcze plus luźny drążek, właśnie od tego bym zaczął. Dopiero potem opony.
    Petrostar
    Początkujący
     
    Posty: 220
    Auto: VW Polo
    Silnik: 1.4
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2000

    25 Lip 2017, 10:22

    Jacgues napisał(a):Mam wrażenie, że nastąpiło to po wymianie opon na letnie.
    Wiesz już co było przyczyną twojego problemu? Rozwiązałeś go? Daj znać...
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    28 Lip 2017, 07:29

    Na początek sprawdź stan pon i ustaw zbieżność, inna sprawa że te wibracje mogą być spowodowane luzem, np: drążka kierowniczego lub krzywą tarcza hamulcową.
    Salko
    Aktywny
     
    Posty: 278
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Rok produkcji: 2001