Wpływ włączonego ogrzewania na spalanie

23 Lis 2011, 16:29

Witam. Słyszałem, że używanie klimatyzacji ma wpływ na spalanie samochodu, ale jak jest z używaniem zwykłej "dmuchawy"? Czy takie zwykłe ogrzewanie ma wpływ na spalanie?
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
0

23 Lis 2011, 18:52

Klimatyzacja ma wpływ natomiast zwykła dmuchawa niektórzy mówia że ma jakiś tam wpłym ale nawet jeżeli to bardzo niewielki wręcz znikomy
<ZABRZAN>
Ciało rzucone na łoże traci na oporze :)
zabrzan13
Aktywny
 
Posty: 265
Miejscowość: Jelenia Góra
Prawo jazdy: 11 02 2007
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mercedes ML w163
Silnik: 2.7 CDI
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003
0

17 Sty 2012, 00:00

ok, to w końcu ma zwykła dmuchawa wpływ na spalanie czy nie? Jaki kolwiek najmniejszy wpływ?
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
1

17 Sty 2012, 00:43

nie ma, pobór mocy jest tak znikomy że pomijalny,
ciepło w odróżnieniu od klimatyzacji nie jest wytwarzane przez kompresor a to on zabiera troche mocy z silnika, sama dmuchawa chodząc zużywa na tyle mało prądu że jest to pomijalne,
inna sprawa jeśli masz klimatronik :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
0

18 Sty 2012, 15:49

Każdy pobór prądu ma wpływ na obciążenie silnika przez alternator. Jazda na światłach, włączone ogrzewanie tylnej szyby, wzmacniacz itp. Jednak jak już ktoś wspomiał owe obciążenie jest na tyle znikome, że się go nie wykazuje i istnieje ono tylko w teorii, podobnie jak MAGNETYZERY :mrgreen:
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet
1

05 Lut 2012, 14:23

Tak jak koledzy wyżej napisali - włączenie klimy ma wpływ mna spalanie, ponieważ pracuje kompresor, który obciąża silnik. Natomiast samo włączenie dmuchawy powoduje oczywiście większe spalanie, ponieważ silnik dmuchawy również powoduje jakieś obciążenie na silniku ( przez alternator ) ale jest na tyle małe, że nie bierze się tego pod uwagę. Tak samo jak ze światłami.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Kodiaq 4x4 dojechała na metę Rajdu Dakar
    W stawce samochodów, które wyruszyły na trasę tegorocznej, 40. edycji kultowego Rajdu Dakar pojawiła się ŠKODA KODIAQ. SUV pokonał liczącą prawie 10 000 km trasę wiodącą po pustyniach i bezdrożach Ameryki ...

05 Lut 2012, 15:11

no ze światłami sięnie zgodze, masz 110W z przodu i co najmniej 30W z tyłu
do tego oświetlenie wnętrza to daje jakieś 150W a to już bardzo dyży pobór prądy gdue dmuchawa ma max zwykle nie pobiera więcej jak 50W czyli 3 razy mniej, a światła to jakiś litr na 100 km więcej :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
0

05 Lut 2012, 17:19

pocieszny napisał(a):a światła to jakiś litr na 100 km więcej

No :? jesli wyliczyłeś taką ilość, to na jakiej podstawie i w jakim aucie??
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet
1

05 Lut 2012, 19:49

pocieszny napisał(a): masz 110W z przodu


Ja bym powiedział że nawet 120W - 2x mijania po 55W plus 2x postojówki po 5W ( postojówki też się świecą z mijania ) :wink:

pocieszny napisał(a): i co najmniej 30W z tyłu


Z tyłu to akurat troszkę mniej - 2x pozycyjne po 5W i 2x oświetlenie tablicy też po 5W. Razem daje to 20W :wink:

Ale to wszystko to tylko tak na marginesie - oczywiście światła pobierają nieco więcej prądu niż dmuchawa - tu masz rację.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
0

06 Lut 2012, 01:37

w części pojazdów tylne postojowe to 10W
ale pisałem na szybko z pamięci więc może być różnie z tymi watami :mrgreen:

@robbydzia ogólnie rzecz biorąc im mniejszy slnik tym większy będzie przyrost spalania,
przykłądowo w moim 3.2 V6 jest to około 0,6-0,7 litra w dieslu 4,2 około 0.5 ale w Golfiku 1,4 różnica była masakryczna 1-1,2 litra
po prostu opór jaki stawia alternator jest dość duży, im większy moment tym silnik łatwiej go pokonuje, im mniejszy tym jest gorzej a spalanie rośnie
różnice w spalaniu są podane an przykładzie samochodów które mam/miałem i sprawdzałem "organoleptycznie"
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
0

06 Lut 2012, 09:09

Przyznam, że czytam z niedowierzaniem ale.... :? No dobra, jeżdziłeś 100km bez włączonych świateł?


Jesli przekonasz mnie, to kupię światła do jazdy dziennej LED :? :idea:
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet
0

06 Lut 2012, 11:31

robiłem/robie jeszcze większe przebiegi bez świateł :wink:
wszytko zależy od auta które posiadasz, sprawności układu elektrycznego, i paru innych rzeczy, ale redukcja spalania czasem jest znaczna, choć podejrzewam że w nowych autach gdzie elektryki/elektroniki jest mnóstwo różnic makabrycznych nie będzie
dużo też zależy od sposobu jazdy i wykorzystania auta :wink:

dzienne ledy mają wielką zalete w postaci nie obciążania ukłądu dużymi prądami, starsze auta nie są przystosowane do jazdy non stop na światłąch, nowsze też szłu nie robią, wystarczy popatrzeć w mrozy które auta potrzebują prądu dodatkowego :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
1

13 Mar 2012, 15:37

jak sie mijania swiecą to postojówki u mnie nie to co mam cos skopane?

jak dam na 5 dmuchawe to wg mnie ona bardziej obciąza sinlik niz mijania

a co do ogrzewania to wlaczenie ogrzewania na max ma wplyw na spalanie bo nawet zalecaja ze by zimą nie wlaczac ogrzewania dopóki sie silnik nie rozgrzeje do 90st
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
0

16 Mar 2012, 13:59

to po to żeby ci szyba odśrodka nie marzła iżebyś nagrzewnicą nie schładzał rozgrzewającego się silnika :mrgreen:
tak pozycje masz skopane
jak ci dmuchawa bierze więcej niż 110W to też masz coś skopane :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
0

16 Mar 2012, 15:12

a poco z przodu postojówki jak sie swiecą miajania?

a to od czego jest termostat? czyli piszesz ze jak wlaczymy ogrzewanie to silnik sie schlladza czyli wiecej pali na ogrzewaniu?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
0