Współczesny diesel wart polecenia

17 Lut 2013, 18:39

Witajcie :)
Przymierzam się do zakupu 3-5 - letniego kompakta na dojazdy do pracy (rocznie wyjdzie coś koło 20 000 km).
Jedną z opcji jest kupno auta z silnikiem diesla, ale im więcej czytam i pytam o współczesne diesle, tym bardziej boję się cokolwiek wybrać i ostatecznie padnie chyba na nową benzynową pandę 1.2 ;). Powód to rzekome b. wysokie, idące w kilka tys. zł koszty serwisowania w przypadku awarii (DPF, dwumasowe,turbina). Z szybkiego przeglądu rynku, ciekawą opcją wydaje się jedynie auris sprzed liftingu w wersji 1.4 D4D (bez wspomnianego filtra cząstek stałych, koła dwumasowego i na łańcuchu).
Czy będziecie potrafili wskazać jeszcze jakiś inny współczesny silnik diesla, na który warto zwrócić uwagę? Czyli prostej i taniej w utrzymaniu konstrukcji? Oczywiście w autach z rocznika 2006-2009 (segm.B i C).
baskin
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Skoda Fabia

17 Lut 2013, 18:47

Ten 1.4 D4D Toyoty i 2.2 i-CDTi Hondy :)
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Lut 2013, 18:51

1,6 CRDi/90KM Hyundaia i Kii
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Lut 2013, 19:17

1.6 HDI 90KM -brak koła dwumasowego, brak DPF, turbina bez zmiennej geometrii i rozrząd wymieniany co 240tys. km.
Dodatkowo łatwe do regeneracji wtryskiwacze, rekordowo niskie spalanie.
Wątpię by istniał tańszy w eksploatacji diesel tej klasy.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000