Współczesny diesel wart polecenia

współczesny diesel wart polecenia

17 Lut 2013, 17:39

Witajcie :)
Przymierzam się do zakupu 3-5 - letniego kompakta na dojazdy do pracy (rocznie wyjdzie coś koło 20 000 km).
Jedną z opcji jest kupno auta z silnikiem diesla, ale im więcej czytam i pytam o współczesne diesle, tym bardziej boję się cokolwiek wybrać i ostatecznie padnie chyba na nową benzynową pandę 1.2 ;). Powód to rzekome b. wysokie, idące w kilka tys. zł koszty serwisowania w przypadku awarii (DPF, dwumasowe,turbina). Z szybkiego przeglądu rynku, ciekawą opcją wydaje się jedynie auris sprzed liftingu w wersji 1.4 D4D (bez wspomnianego filtra cząstek stałych, koła dwumasowego i na łańcuchu).
Czy będziecie potrafili wskazać jeszcze jakiś inny współczesny silnik diesla, na który warto zwrócić uwagę? Czyli prostej i taniej w utrzymaniu konstrukcji? Oczywiście w autach z rocznika 2006-2009 (segm.B i C).
baskin
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 17 Lut 2013, 17:23
Auto: Skoda Fabia

Re: współczesny diesel wart polecenia

17 Lut 2013, 17:47

Ten 1.4 D4D Toyoty i 2.2 i-CDTi Hondy :)
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2610
Zdjęcia: 21
Rejestracja: 17 Lip 2007, 15:30
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy od: 27 02 2003
Auto: Honda
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

Re: współczesny diesel wart polecenia

17 Lut 2013, 17:51

1,6 CRDi/90KM Hyundaia i Kii
Życie jest zbyt krótkie aby jeździć nudnymi samochodami.

IS 200 by dzida
lexus-is-200-od-dzidy-vt91140.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 113
Rejestracja: 05 Lis 2011, 20:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: współczesny diesel wart polecenia

17 Lut 2013, 18:17

1.6 HDI 90KM -brak koła dwumasowego, brak DPF, turbina bez zmiennej geometrii i rozrząd wymieniany co 240tys. km.
Dodatkowo łatwe do regeneracji wtryskiwacze, rekordowo niskie spalanie.
Wątpię by istniał tańszy w eksploatacji diesel tej klasy.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Rejestracja: 20 Lut 2010, 20:30
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Alfa Romeo Giulia GTA 1965 rok Alfa Romeo Giulia GTA 1965 rok
    Pośród Alf Romeo z lat 60., które najbardziej zapadły w pamięć jej miłośników, pierwszoplanową rolę zajmuje Giulia Sprint GTA, niezaprzeczalna gwiazda wyścigów. Jej kształt jest prawie taki, jak ...
    Hyundai Elantra - europejska premiera nowego modelu Hyundai Elantra - europejska premiera nowego modelu
    Podczas tragów motoryzacyjnych Motor Show 2016 w Poznaniu Hyundai zaprezentował całkowicie nowy model Hyundai Elantra. Była to pierwsza we współczesnej historii targów europejska premiera modelu, co sprawiło, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Autosacrum 2009