Wycena naprawy - zaczęło cos stukać w silniku 2.0 TFSI, panewki i wał?

18 Mar 2021, 20:30

Witam. W mojej jettcie 2.0 tfsi z 2006 roku coś zaczęło stukać w silniku. Od razu dałem do mechanika, mechanik poprawdzal co trzeba podłączył do pc itd.
Diagnoza wymiana panewek i trzeba wymienić wał korbowy. Cena za wszystko 2500 zł
Czy to trochę nie za dużo? :P 2500 plus części za wymianę panewek i wału? Co myślicie?
Razorek
Nowicjusz
 
Posty: 4

19 Mar 2021, 08:22

Powiem Ci tak, jeżeli zrobisz tylko wał i panewki to nie rozwiążesz problemu. 2.5 to mało za taką wymianę
Aby ten silnik dobrze zrobić to koszt ok 15 tyś
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Mar 2021, 20:03

Mechanik powiedział że tylko wal i panewki.
:/ Czemu aż tyle?
Razorek
Nowicjusz
 
Posty: 4

19 Mar 2021, 21:13

Kao podał najbardziej pesymistyczny wariant,na taki trzeba być przygotowanym,wszystko okaże się po rozebraniu silnika,można być niemile zaskoczonym,na pocieszenie wspomnę tylko,że w BMW M Power wymiana samych panewek to koszt ok.6-7000 zł(panewki,uszczelka misy,śruby korbowodowe,śruby misy, plus robocizna)najbardziej optymistyczny wariant,wymiana profilaktyczna,najbardziej pesymistyczny 20 tyś zł z wymianą wału.W tym wypadku jeśli tylko wał i panewki,to mechanik wycenił właściwie(z robocizną),panewki Glyco ok.250 zł,Kolbenschmit jest tańszy,wał ok.1250 zł,reszta robocizna.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Mar 2021, 22:10

Problem w tym że to wycena samej robocizny. Części jeszcze dodatkowy koszt :c
Razorek
Nowicjusz
 
Posty: 4

19 Mar 2021, 22:47

2500 zł za wymianę wału i panewek?!,widocznie przewiduje generalny remont.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

19 Mar 2021, 23:49

Samo wyjecie i wsadzenie silnika to jest 1000 zł, trzeba rozebrać silnik na części praktycznie to za ile uważasz miałby to zrobić? Za 500 zł?
Skąd wziąłem 15k? A no wał panewki rozrząd, obudowa wariatora, pompa oleju, może sam wariator, skoro wał i i pewnie wałki w stanie średnim i tam jedno ciągnie drugie. Ten silnik to śmietnik który jest bardzo drogi w eksploatacji.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Mar 2021, 05:16

Kao racja,przemyślałem to,ja jeszcze tkwię w czasach gdy wylakierowano mi i wyspawano 190tkę z rozebraniem i złożeniem za niecałe 2000 zł,to było ok.17 lat temu,obecnie musiałbym zapłacić ok.6-7 tyś zł.jest rzeczywiście przy tym roboty mnóstwo.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

20 Mar 2021, 11:06

Obstawiam 10-15k.
Niestety te silniki są kiblami i to ostrymi. Więc teraz albo go naprawiasz na skróty albo zgodnie ze sztuka "walki" z tsi czyli usuwasz wady silnika a jest tego dużo.
I na wstępie udałbym się do firm specjalizujących się w tych wynalazkach bo potem dochodzenie kto co zwalił mocno się przedłuża.
Firma specjalizująca da gwarancję i zabierze stary silnik.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe