Wygodne i dynamiczne do ok. 50 tyś.

30 Kwi 2017, 20:02

Witam

Szukam auta do ok 50k pln, ale wymagania mam trochę specyficzne.
W ciągu roku pokonuję max do 15kkm, 80% trasa , 20% miasto .
Trzy razy w tygodniu dojazdy do pracy 2x 25 km autostradą. Miasto praktycznie bezkorkowe.I Jakieś dwa dłuższe wyjazdy wakacyjne.
Mieszkam w jednym z nordyckich krajów i mam tu możliwość podpięcia sie do gniazdka 220v i podgrzania silnika oraz wnętrza przed wyjazdem rano , także problem niedogrzanego silnika odpada , moze poza jakimiś wyjazdami w ciągu dnia.

Rodzina 2+2 już bez fotelików .
Na codzień fajny bylby jakiś kompakt , ale na te parę wyjazdów coś dużego i komfortowego.
Teraz jeżdżę Golfem kombi 1.9 tdi 2008 .

Nie wiem czy Pb , On ewentualnie Cng. Pow. 150KM

Myślałem o:
-Insignia 1.6t , 2.0t , 2.0 dci
-Mondeo 1.6t , 2.0t,
-508 2.0 hdi , 2.2 hdi
-V60 T4 , T5 , D ?
-S Max ?
-zafira Tourer 1.6t , 2.0 dci
może focus kombi mk3

pomożecie ?

edit: mógłbym jeszcze do tej listy dorzucić auta plug in hybrid , bo i pod domem jak i pracy i wielu miejscach mogę się "podladować", ale w tych pieniądzach to raczej biednie .Chyba tylko c max , a on ma bardzo mały bagażnik.
mimon
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 03 1978
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: golf
Silnik: 1.9 tdi 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2008

01 Maj 2017, 12:06

Obawiam się, że specjalisty od elektryków tutaj nie znajdziesz.

Kupujesz auto w PL skoro 50k?

Szczerze mówiąc to przy tych przebiegach skupiłbym się na benzyniaku.
Insignia osobiście nigdy mnie nie przekonywała więc się nie wypowiem :naughty:
Mondeo spoko, masz też 2.5T (od volvo) - raczej pod kątem cng.
508 spoko, możesz się rozejrzeć za hybrydą - 2.0HDI + elektryk, nie pamiętam jak dokładnie się to nazywało. W tym modelu raczej unikaj benzyniaków. Bagażnik dvpy nie urywa, zweryfikuj czy jest wystarczający.
Volvo to imo faworyt z pomiędzy Twoich propozycji ale 50k to za mało żeby kupić w PL coś nadającego się do jazdy.
s-max, jeśli chcesz van'a to spoko
focus fajne auto jednak segment c i przy ww wypada po prostu słabo

Popatrz na AR159, C5, Hjundaja Elantrę nooo i chyba jedną z najciekawszych opcji w tej kasie na rynku - Lexa is250
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Maj 2017, 13:08

niestety 50k PLN'ów :( , i raczej będę kupował w PL.
Is250 idealnie by mi pasował gdyby był w kombi, albo chociaż w hb . Generalnie taki wiekszy wolnossak by mi najbardziej chyba odpowiadał - może e91 albo w204 ?

Co do cng to raczej sam bym nie zakładał bo to już bardziej skomplikowana sprawa , tylko szukał z fabryczną instalacją jak v70 czy Zafira C .
mimon
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 03 1978
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: golf
Silnik: 1.9 tdi 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2008

04 Maj 2017, 19:40

Mazda 6 GH?
erni13
Początkujący
 
Posty: 103
Auto: Mercedes C klasa W204
Silnik: 2.2 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Maj 2017, 20:43

Dobry pomysł, ale jakoś mi ta mazda nie podchodzi . Podoba mi się właściwie tylko z zewnątrz. Kolega ma taką 2.5 w benz. i pomimo fajnego silnika jakoś nie robi wrażenia , no i środek troszkę trąci myszką.

Jeździłem dzisiaj 508 2.2 hdi , no i kurczę bardzo przyjemne autko , fajnie sie zbiera , wygodne fotele , fajne . I żeby tam była dobra benzynka to chyba było by to czego szukam. A może jednak diesel się sprawdzi u mnie .
mimon
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 03 1978
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: golf
Silnik: 1.9 tdi 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2008

05 Maj 2017, 09:15

Invi napisał(a):Obawiam się, że specjalisty od elektryków tutaj nie znajdziesz.

Ja jestem elektrykiem, elektrotechnikiem, elektronikiem i energetykiem :mrgreen:

mimon napisał(a):mógłbym jeszcze do tej listy dorzucić auta plug in hybrid , bo i pod domem jak i pracy i wielu miejscach mogę się "podladować", ale w tych pieniądzach to raczej biednie

zakładam, że chodzi o ładowanie z gniazda jednofazowgo - długo to trwa, czyli przy zasięgu 100-150km ładujesz z 5-8h
Gniazdem trójfazowym idzie znacznie szybciej. Niestety nie każdy ma dostęp do tego. Wada to skracanie żywotności baterii.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Maj 2017, 09:29

Tak ze zwykłego gniazdka , ale pod blokiem mogę podłączyć sie na noc (działa przez dwie godziny od zadanego czasu) , i w pracy na parkingu też te dwie godzinki ,czyba że zegar będę przedstawiał to więcej.

A szybkie lądowanie mam na parkigach przy centrach handlowych , tak przy okazji w czasie zakupów.
mimon
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 03 1978
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: golf
Silnik: 1.9 tdi 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2008

05 Maj 2017, 09:48

Są zalety takich aut, bo np. w niektórych miastach parkujesz za darmo w płatnych strefach tylko musisz być mieszkańcem i zgłosić to do odpowiedniego urzędu.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Maj 2017, 10:01

Mieszkając w Skandynawii na pewno brałbym Volvo (zresztą mieszkając w Polsce jestem coraz bliższy decyzji o zakupie "łosia").

Z budżetem 50 000 zł nie szukałbym ani V40 ani V60, wybrałbym V50 z końca produkcji (2012-13). Silnik D3 150 koni mechanicznych. Widziałem przed weekendem majowym taką sztukę z bardzo dobrym wyposażeniem w programie Selekt.

Edycja
O konkretnie tą : https://volvo.dekra.pl/index.php?taid=1 ... 9jddiftgu3
Białowol
Nowicjusz
 
Posty: 32
Prawo jazdy: 17 08 1978
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW F11 520d '14
Silnik: B47D20
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

05 Maj 2017, 10:14

Największą zaletą jest niewątpliwie ładowanie za darmo :naughty:

A z wad to wielkość bagaznika i cena bo to przeważnie nowe konstrukcje np. mitsubishi outlander

@Białowol a co konkretnie przemawia za volvo mieszkając w skandynawii?
mimon
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 03 1978
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: golf
Silnik: 1.9 tdi 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2008

06 Maj 2017, 09:22

V50 z Selectu co kolega wcześniej podesłał jest ok ale jak dla mnie zdecydowanie za drogo jak na auto już nie produkowane i z takim przebiegiem. Szybko straci na wartości. 50tys to dobry budżet ba S60 z 2012r.
A może V70? Jest badrzo ładne w dziale giełda na Volvoforum.pl
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Maj 2017, 13:05

chyba właśnie najbliżej mi do , może nie S60 , ale V60 ze względów praktycznych.
V70 mi się podoba, ale wydaje mi się trochę za duże jakieś takie ociężałe , musiał bym się przymierzyć .

Tylko nie wiem jaki motor - T4 , T5 czy jednak D?
mimon
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 03 1978
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: golf
Silnik: 1.9 tdi 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2008

06 Maj 2017, 13:52

Jeśli dobrze pamiętam to w zeszłym roku ponad 90% sprzedanych w tym kraju volvo miało silnik diesla :mrgreen: Na rynku wtórnym też to widać
Czyli przynajmniej w teorii szansa na trafienie dobrego diesla powinna być większa xd

T3 i T4 to ten sam silnik. BTW to szukałbym czegoś mocniejszego.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Maj 2017, 14:12

T3 nie brałem pod uwagę , T4 też wydaje mi się za slabe , ale może daje radę .

Z diesla najlepiej D5 , ale te chyba trochę droższe.
No i cały czas , D , PB czy plag in hybrid :?
mimon
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 15 03 1978
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: golf
Silnik: 1.9 tdi 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2008

06 Maj 2017, 14:48

T3 to 1.6 z 150KM - za słabe na S/V60
T4 to ten sam silnik tylko z programem na 180KM - jak dla mnie to też żadne cudo no chyba że w automacie i dołoży się pakiet Polestar.
T5 2.0 to bardzo rozsądny silnik jak na to auto
T6 3.0 jak się chcesz ścigać to będziesz zadowolony ale lubi sporo popić.
Z diesli masz do wyboru 2.0 D3, D4 - to są dobre silniki (pieciocylindrowe), jest też kultowa D5 2.4 litra 5 cylindrów. Każdy z nich da sobie radę z masą auta i do każdego można dołożyć pakiet Polestar podnoszący osiągi.
Do wyboru do koloru. Zastanów się co bardziej Ci się sprawdzi w użytkowaniu, diesel czy benzyna, automat czy manual. Od tego bym zaczął.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008