Wyższy SUV/Terenowy na wyjazdy po Europie do 30tys.

29 Mar 2022, 09:24

W ogóle połączenie "wyjazdy po Europie" i "terenowy 4x4" niezbyt pasuje do siebie. Mi tu się pojawia jakaś limuzyna, albo cabrio, a nie ciężka i głośna terenówka :naughty:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7825
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Mar 2022, 10:49

Jeżeli w tym roku planują Albanie to terenowy się przyda :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14371
Zdjęcia: 105
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Mar 2022, 10:55

No to nie ma sensu pisać, że auto będzie głośne. Skoro ma takie wymagania to chyba się z tym liczy :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7825
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Mar 2022, 18:31

galakty napisał(a):W ogóle połączenie "wyjazdy po Europie" i "terenowy 4x4" niezbyt pasuje do siebie. Mi tu się pojawia jakaś limuzyna, albo cabrio, a nie ciężka i głośna terenówka
Europa to nie tylko nudny zachód i setki km równych jak stół autostrad. Są o wiele ciekawsze zakątki :ok:

Jeśli liczysz na jakieś wyciszenie i zdolności terenowe, to trzeba by celować w jakieś Cayenne, ale to wyklucza niskie koszta :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13898
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Mar 2022, 19:39

A ja bym tam sobie poszukał jakiegoś minivan'a, niech nawet sharan 1.9tdi 4x4, każdy wszędzie to naprawi, części tanie a i miejsca więcej niż w jakimś suvie
Albo i nawet jakieś T4 syncro ale to pewnie ma akurat ceny z kosmosu
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1315
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Mar 2022, 16:39

Kao napisał(a):jak nie masz zmykałki żeby naprawić coś samemu w trasie to odpuść temat

Czyli nie jechać wogóle? Każde auto może się w trasie zepsuć. Czy to Jeep, czy Honda czy Mercedes...Jeep 2000 rok WJ 4,7 QD do dzisiaj jeździ w terenie i nic mu nie ma. Żadnych specjalnych awarii. To samo Vitara czy Nissan. Nie do zajechania jest Nissan Patrol III. Tylko nie wiem jak tam sprawa z napędem 4x4.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18580
Zdjęcia: 1203
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy mogę czasowo wycofać pojazd z ruchu? - tylko rozbite samochody
    Aktualnie można wycofać czasowo samochód osobowy z ruchu jednak nie w każdym przypadku bo są tu pewne ograniczenia. Od 31 stycznia 2022 roku został rozszerzony katalog pojazdów wycofanych z ruchu właśnie o kategorię ...
    Pierwsze na świecie sprzęgło z okładzinami bezazbestowymi
    Azbest to włókniste odmiany minerałów występujące w postaci wiązek włókien, cechujące się dużą wytrzymałością na rozciąganie, elastycznością i odpornością na działanie czynników chemicznych i fizycznych. ...

  • 30 Mar 2022, 20:52

    MotoAlbercik napisał(a):Czyli nie jechać wogóle? Każde auto może się w trasie zepsuć.
    Jeep to psujak ze względu na swój wiek, przebieg i wysłużenie zresztą nie tylko Jeep a wszystkie prawdziwe terenówki. Ja nie mówię o awariach a o rzeczach eksploatacyjnych.
    Do aut normalnych większość rzeczy dostajesz od ręki a weź coś kup na szybko do jeepa, yhy.... powodzenia ( nie mówię o klockach hamulcowych).
    MotoAlbercik napisał(a):To samo Vitara czy Nissan. Nie do zajechania jest Nissan Patrol III. Tylko nie wiem jak tam sprawa z napędem 4x4.
    Polecam sobie pooglądać na YT filmiki z wypraw terenówkami lub uterenowanymi lub busami, awarie zdarzają się często a najczęściaj w najgorszym miejscu i momencie, koło domu możesz się kręcić pół roku bez awarii a gdzieś wyjedziesz i coś, tak to jest z tymi chrupkami.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14371
    Zdjęcia: 105
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    02 Kwi 2022, 22:23

    Kao napisał(a):Jeep to psujak ze względu na swój wiek, przebieg i wysłużenie

    Bzdury, bzdury i raz jeszcze bzdury. Auto mające 22 lata do dziś jeździ i nic mu się nie dzieje...I to jeździ w terenie jakieś 11 lat.
    Kao napisał(a):Do aut normalnych większość rzeczy dostajesz od ręki a weź coś kup na szybko do jeepa, yhy.... powodzenia

    Również bzdury. Jest wiele sklepów w necie, gdzie można kupić praktycznie każdą część ( mam tu na myśli głównie WJ/WG ). No chyba, że jakaś część nietypowa. Ale podstawowe, eksploatacyjne - bez problemu. Mało tego, są części ogólnie dostępne, nawet do przerobionych Jeepów. Kupę firm zajmuje sie takimi przeróbkami i mają do tego części i narzędzia, bo w Jeepie nawet żeby przegub wymienić, to trzeba mieć nietypowe klucze typu 9,12,18 itd.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18580
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Kwi 2022, 13:25

    MotoAlbercik napisał(a):Bzdury, bzdury i raz jeszcze bzdury. Auto mające 22 lata do dziś jeździ i nic mu się nie dzieje...I to jeździ w terenie jakieś 11 lat.
    ale nie można opierać się na jednym egzemplarzu, nie chce mi się w dyskusje na ten temat wdrążać bo poprostu to co mówisz jest nie logiczne.

    MotoAlbercik napisał(a):Również bzdury. Jest wiele sklepów w necie, gdzie można kupić praktycznie każdą część
    to teraz to skonfrontuj z wycieczką poza granicę (bo do tego służyć ma owe auto). :ok:
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14371
    Zdjęcia: 105
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    03 Kwi 2022, 15:00

    Prawda jest pośrodku czyli nie jest różowo ale biorąc pod uwagę fajne silniki nie jest źle.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8550
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    03 Kwi 2022, 16:44

    szybki napisał(a):Prawda jest po środku czyli nie jest różowo ale biorąc pod uwagę fajne silniki nie jest źle.

    W sumie racja - jeden kupi auto i jeździ nim bezawaryjnie, a drugiemu będzie się co chwilę psuło. Pisząc o Jeepach WJ/WG trzeba pamiętać o dość awaryjnym Dieslu.
    Kao napisał(a):ale nie można opierać się na jednym egzemplarzu, nie chce mi się w dyskusje na ten temat wdrążać bo poprostu to co mówisz jest nie logiczne

    To, co piszę, nie jest oparte na jednym czy nawet dwóch egzemplarzach. Najeździłem się w terenie naprawdę wiele i coś o tym wiem. Jeepów WJ-tów z różnymi silnikami miałem okazję widzieć w akcji niejednokrotnie i nie jednego czy dwa. Na zlotach Jeepów tych aut jest całe mnóstwo z różnymi silnikami i w różny sposób przerobionych. Tylko w naszym klubie Wj-tów było aż 7. A klub liczył sobie jakieś 15 samochodów. A jak się spotkało kilka klubów i się jechało w teren, to było ich całe mnóstwo. Wj-ty przeważały. O Jeepach mało wiesz niestety i jesteś naprawdę cienki. Tyle można wywnioskować z twoich wypowiedzi.
    A skoro Jeepy w terenie radzą sobie bardzo dobrze i są bardzo chętnie kupowane do przeróbek w teren, to znaczy, że są naprawdę dobre i przede wszystkim w miarę tanie do przeróbki biorąc pod uwagę ich cenę, ceny części itd. Jedyny mankament to tak jak było wspominane - spalanie. Ale coś za cos.
    Kao napisał(a):o teraz to skonfrontuj z wycieczką poza granicę (bo do tego służyć ma owe auto)

    Piszesz wbrew logice. Skoro części można kupić w necie, to można je kupić wszędzie. A rozumując w ten sposób, to na żadną wyprawę żadnym autem nie można by wyjechać, bo z tego co piszesz, to za granicami naszego kraju nie ma części samochodowych ani warsztatów :mrgreen:
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18580
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    03 Kwi 2022, 21:03

    MotoAlbercik napisał(a):Skoro części można kupić w necie, to można je kupić wszędzie.


    Części mają leżeć na półce w AutoPol w pierdziszewie dolnym, inaczej są "ciężko dostępne". Tak się dowiedziałem np., że do chevroleta captivy części nie ma :ok:
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1315
    Przebieg/rok: >50tys. km

    08 Kwi 2022, 13:06

    Dziękuję za odpowiedzi. Cały czas intensywnie myślałem nad tematem i doszedłem do wniosku, że dla moich potrzeb muszę celować w dużego SUVa dającego rade w lekkim terenie i koniecznie w benzynie bo chce zminimalizować koszta benzyny i wsadzić LPG. Wszelkie busy i vany odpadają.
    Zgodnie z tym co polecaliście to na placu boju pozostaje:
    Kia Sorento
    Suzugi Vitara XL (szkoda ze w środku tak archaicznie wygląda)
    Nissan Pathfinder
    i później chyba długo długo nic. Myślałem jeszcze nad Hondą CRV tylko nie wiem jak tam z wielkościa bagażnika.
    Ktoś coś jeszcze doradzi?
    emyyyl
    Początkujący
     
    Posty: 142
    Auto: Corolla
    Silnik: 2.0 D4D
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    12 Kwi 2022, 08:53

    MotoAlbercik napisał(a):To, co piszę, nie jest oparte na jednym czy nawet dwóch egzemplarzach. Najeździłem się w terenie naprawdę wiele i coś o tym wiem. Jeepów WJ-tów z różnymi silnikami miałem okazję widzieć w akcji niejednokrotnie i nie jednego czy dwa. Na zlotach Jeepów tych aut jest całe mnóstwo z różnymi silnikami i w różny sposób przerobionych. Tylko w naszym klubie Wj-tów było aż 7. A klub liczył sobie jakieś 15 samochodów. A jak się spotkało kilka klubów i się jechało w teren, to było ich całe mnóstwo. Wj-ty przeważały. O Jeepach mało wiesz niestety i jesteś naprawdę cienki. Tyle można wywnioskować z twoich wypowiedzi.
    A skoro Jeepy w terenie radzą sobie bardzo dobrze i są bardzo chętnie kupowane do przeróbek w teren, to znaczy, że są naprawdę dobre i przede wszystkim w miarę tanie do przeróbki biorąc pod uwagę ich cenę, ceny części itd. Jedyny mankament to tak jak było wspominane - spalanie. Ale coś za cos.


    Oglądałem ostatnio Jeepa WJ V8 4,7 i..... zakochałem się w dźwięku silnika. Butla w kole, więc nie zabiera przestrzeni bagażnika.
    Czy ten silnik jest dobry na takie wycieczki po Europie?
    emyyyl
    Początkujący
     
    Posty: 142
    Auto: Corolla
    Silnik: 2.0 D4D
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    12 Kwi 2022, 09:08

    Do wszystkiego jest dobry tylko czy udźwignie to twój budżet
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14371
    Zdjęcia: 105
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4