Z zapasem mocy z lpg i w automacie - do 14k

21 Lis 2011, 01:43

Witam.
Zima tuż tuż i padłem ofiarą pierwszych przymrozków - gołoledz, poślizg... i po aucie:-(

Będzie to moje 3cie auto więc już wiem czego od samochodu oczekuje:-)

Po pierwsze - automat
Poprzednie auto miałem z at i nie widzę sensu męczenia się z manualem:-)

Po drugie - moc
szukam benzyniaka na lpg, min 160KM, cos ok 180 byłoby super. Z doświadczenia wiem ze 150 to trochę za mało, szczególnie na automaty i trzeba wysoko kręcić taki silnik, bynajmniej tak było w moim (2.0 R6 150KM) przez co spalanie wcale nie było takie małe, a nie należę do zawalidrogow:-) wiem ze takie auto trochę musi palić, ale chciałbym by mieściło się w ok 13l lpg w mieście przy sredniodynamicznej jezdzie.

Może być to kombi, lub sedan, byle 5-drzwiowy.

Aha, no i wole dobrze wyciszone auta:-) w japonczykach z tym bylo roznie. Tak samo ich cienkie blachy po byle kolizji giely się jak papier:-) ale może się mylę
Mam do wydania ok 13 tys, może być coś tańszego, lub ciut drozszego.
inst. gaz. mam ze starego auta.
Będę wdzięczny za wszelkie propozycje.
wondy
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Polska

21 Lis 2011, 15:38

No to może audi a4 cos z v6,wygodne auto dobrze wykonane,i ocynk ;)
W moich żyłach etylina,zamiast serca turbina :D
vwmaniak
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 806
Miejscowość: Za górami za lasami ;)

21 Lis 2011, 16:15

silniki v6 wolałbym omijać: raz większe opłaty, dwa części i serwis na pewno droższy.
jakieś 1.8-2.0 z turbiną byłoby w sam raz.

Znalazłem volvo v40, ma ciekawe silniki benzynowe... tylko nie wiem który jest bezproblemowy (w eksploatacji i lpg) i w miarę oszczędny.
wondy
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Polska

21 Lis 2011, 16:41

Ford mondeo mk3 2.5 v6 170km.Tylko trzeba patrzeć za zadbanym egzemplarzem.
"Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty - dla szybkich kierowców"-Colin McRae
cramp12
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 406
Zdjęcia: 2
Auto: ford mondeo 2.0 tdci 130km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

21 Lis 2011, 18:03

A co sądzicie o Audi A6 (rocznik 2000-2001) 2.4 v6 170KM kombi?
Ze skrzynią multitronic.
Czytałem, że spalanie jest naprawdę przyzwoite przy tej masie i mocy.
Ciekaw jestem tylko tego silnika i skrzyni, czy będą bezproblemowe i czy nie mają jakiś typowych dla siebie usterek.
wondy
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Polska

21 Lis 2011, 18:09

Nie wiem czy za 13k zl takie A6 kupisz(w roczniku ktory podales na dodatek), kupic znaczy pewnie kupisz, ale jezdzace to one nie bedzie. :D

Najpewniejszy to by byl chyba wlasnie ford Mondeo, na dodate w miare dobry rocznik dorwiesz. Chyba ze jakiegos Golfa 4 VR6, ale polowa to beda kapcie skatowane przez 20 latkow.

Ford Focus 2.0 130KM fajnie nawet juz idzie, buda w miare lekka, majac 14k zl naprawde fajnego mozna znalezc.

Saab 9-3 I gen masz w 2.0 turbo 150KM, spokojnie kupisz zadbanego majac 14k zl, jak za malo to tez sa motory 180KM bodajze czy 200 pare.

Z Opla to chyba Vectra odpada, B to jednak troche przestarzale juz, a na C z mocnym motorem troche kasy za malo, chociaz szukaj, jak ci sie podoba.

Peugeota 406 z 2.0 150KM czy wiekszym motrem tez mozna kupic.

Volvo S40/V40 tez wystepuja z mocnymi motorami, V70 to samo.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

21 Lis 2011, 19:03

Skoro było to 2.0 R6 150KM to pewnie było to E36 :mrgreen: więc może coś w stylu 325i lub 328i? :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lis 2011, 20:07

a nie, bo IS200 :)
te 150KM w tym aucie z automatem to trochę za mało, za mocno trzeba było go kręcić, żeby jechał:) od 4,5tyś dopiero ładnie szedł:)
plus był taki, że szybko się nagrzewał i jeździł bezproblemowo na lpg.

kurde, zawsze chciałem mieć audi. dobrze wyciszone i komfortowe auta.
To ile powinno takie a6 c5 2.4 at kosztować? może być i z 98r, rocznik akurat dla mniej najmniej się liczy. byle nie zajeżdżone było, silnik suchy i automat się nie sypał.

z tego co widzę, to były dwa silniki 2.4 (jeden wprowadzono po 2001 roku - 170KM, ten wcześniejszy miał 165KM). Czymś one się różniły? są jeszcze 1.8T (150 i 180KM).
wondy
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Polska

21 Lis 2011, 20:36

Mysle ze przynajmnije 1k zl wiecej bys musial dac, i to tez takie proste nie bedzie znalezc z automatem na dodatek(znaczy w 2,4 bedzie zwykle akurat, ale w 1,8 to czesciej manuale beda), pewnie tylko pare ogloszen bedzie w cenie ktora cie interesuje, a polowe z nich to kapcie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

21 Lis 2011, 21:06

Jak będzie trzeba to dołożę te 2tyś.
Tylko teraz pytanie: który silnik? 2.4 165KM czy 1.8T 180KM
1.8T pewnie będzie trzeba wysoko kręcić, a przy większej pojemności moment obrotowy powinien być chyba położony nieco niżej. I co innego można o spalaniu przeczytać na autocentrum.pl a co innego mówią właściciele z forum Audi - 15-16l w miescie to normalka, trochę za dużo bo doliczyć do tego trzeba jeszcze z 1 litr benz. na 100tkę w moim przypadku (trasy po 8km).
wondy
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: Polska