Za wysoki rachunek warsztatu?

09 Kwi 2023, 17:17

Asia81 napisał(a):ale żeby za robocizną wziąć 500 złotych to już chamstwo.

Nie koniecznie - zależy co było robione. Przy wymianie klocków, zaciski powinny zostać zdemontowane i wyczyszczone. Sprawdzone powinno być działanie tłoczków ( czy się wysuwają bez problemu i czy bez problemu się chowają ), wymienione osłonki na tłoczkach, odpowietrzenie układu zapewne było ( po wymianie zacisku ) oraz zapewne dolał płynu hamulcowego. Fajnie by było, jakby był sprawdzony płyn hamulcowy na zawartość wody ( niekoniecznie mechanik to zrobił, ale mógł ). Jak widać tak się wydaje, że 5 stówek to dużo, ale najpierw trzeba wiedzieć co ów mechanik zrobił. No i ja jak robiłem z układem hamulcowym, a w szczególności po wymianie zacisków, zawsze jechałem na SKP obok i sprawdzałem siłę hamowania. To też mogło być doliczone do rachunku. Dlatego przy odbiorze autka zawsze trzeba mechanika popytać co dokładnie zrobił i poprosić o rachunek/fakturę, jak sugerują koledzy wyżej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Kwi 2023, 17:40

Dziękuję za wyjaśnienie.
Pytałam co zrobiono to tylko mi krótko powiedziano, że tylne klocki i jeden zacisk. To było wszystko.
Asia81
Nowicjusz
 
Posty: 8

03 Lut 2024, 17:45

Zgadza się i to jest ostrzeżenie na przyszłość. Mam mechanika, który nie zdziera, ale to kwestia zaufania.
Bibop
Nowicjusz
 
Posty: 17
Zdjęcia: 1