Re: Zakup auta u handlarza w Polsce na niemieckich blachach - formalności
26 Kwi 2016, 13:16
Jeśli ma być całkiem legalnie to sprawa wygląda następująco.
Kupujesz na FV marża między Tobą a komisem (handlarzem). Handlarz sprzedając Tobie auto musi mieć już je opłacone i przygotowane do rejestracji. Na tych tablicach do domu nie zjedziesz, są to tzw. tablice kolekcjonerskie, wyklejanki. Pierwszy lepszy kumaty patrol policji jak zauważy że jedziesz tym autem w tej konfiguracji wlepi 500zł + lawetę. Dlatego bezpieczne są 2 opcje:
- kupujesz auto i targasz na lawecie do domu,
- kupujesz auto i wykupujesz tablice próbne (te czerwone polskie).
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT