Złoty środek czyli auto na każdą okazję

20 Wrz 2018, 22:23

Jako że w niedalekiej przyszłości oddaje mojego kocura dla brata więc powoli rozglądam się za czymś ciekawym dla siebie, wymagania dość nietypowe bo potrzebuje auta w automacie i komfortowym zawieszeniem bo w tej Francji mają coś z głowami i co chwila jest próg zwalniający, musi mieć coś tam pod maską bo prędkości rzędu 150+ nie są mi obce na codzień. Dodatkowo jeżdzę kilka razy w roku w Alpy więc przydałby się napęd na 4 i dodatkowo sporo miejsca bagażowego bo wiadomo ubrania narty itd. Lubię też wycieczkować np weekendowy wypad przed siebie a spanie w namiocie lub aucie.
Spalanie to sprawa drugorzędna tak jak i rodzaj paliwa, nie patrzę zbytnio na koszty eksploatacji bo prawie wszystko jestem w stanie zrobic sam więc tylko koszt gratów. Poza tym wszystkim robię śmieszne przebiegi autem prywatnym bo na codzień mam firmowe do tłuczenia. Prywatnym zrobię Max 10 tyś przez rok

Nie mam określonego budżetu ale stawiam na starsza motoryzacje i wolałbym pozostać przy kwocie ok Max 20-25 tyś zł.

Na tą chwilę auta jakie wpadły mi do głowy to
-A6 C5 allroad 2.5 TDI
-Chrysler Grand Voyager Diesel lub 3.3 v6 chodź tu się obawiam skrzyni biegów bo jest wyczulona na wysokie temp a tutaj latem mam ponad 40 w cieniu.
-Volvo xc70 chodź tu nie wiem czy nie za mały ten bagażnik.

Luzna dyskusja więc możemy gawędzić
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Wrz 2018, 22:30

Kao napisał(a):A6 C5 allroad 2.5 TDI
moja pierwsza myśl, ale nie z przykokszoną sieczkarnią pod maską. Wiem, że wersji było X i te nowsze już miały lepsze te nieszczęsne wałki, ale... nie kusi Cię 2.7 TT albo v8? :naughty: jest czym jechać, jest kultura pracy i takim autem aż chce się jechać przed siebie.
Naturalną konkurencją będzie Subaru Outback, choć ten trochę ciaśniejszy.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Wrz 2018, 22:48

2.5 w zasadzie spełnia moje wymagania, ma troszkę koni i nawet jakbym miał awarie wałków to jakbym sobie go wyremontował to przy moich przebiegach będzie na wieki. 2.7 jakoś mnie nie przekonuje, szybciej bym się skłaniał przy 4.2 ale kupić to we Francji to ciężka sprawa, musiał bym gdzieś szukać w DE albo PL
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Wrz 2018, 22:52

Kao napisał(a):2.5 w zasadzie spełnia moje wymagania


A słyszałeś to na żywo? U swojego mechanika kiedyś to widziałem, jak odpalił to szukałem Bizona na polu :x
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Wrz 2018, 23:00

galakty napisał(a):A słyszałeś to na żywo?
miałem okazje, nie raz nie dwa nie 5.
galakty napisał(a):U swojego mechanika kiedyś to widziałem, jak odpalił to szukałem Bizona na polu
widocznie wałki już były mocno powycierane, posłuchaj sobie jak ten silnik chodzi jak jest w pełni żywy, moim zdaniem kultura pracy jest niezła.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Wrz 2018, 06:28

Kao napisał(a):Spalanie to sprawa drugorzędna tak jak i rodzaj paliwa, nie patrzę zbytnio na koszty eksploatacji bo prawie wszystko jestem w stanie zrobic sam więc tylko koszt gratów. Poza tym wszystkim robię śmieszne przebiegi autem prywatnym bo na codzień mam firmowe do tłuczenia. Prywatnym zrobię Max 10 tyś przez rok

Ja w takim przypadku nawet nie spojrzałbym na diesla, tylko rozglądałbym się za jakąś dużą benzyną, minimum 6 cylindrów :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3812
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

21 Wrz 2018, 07:53

Nie ukrywam że po jeepie trochę mam niesmak co do tankowań, już nie chodzi tu kwoty a o to że często trzeba tankować, taką 4.2 musiałbym na stację zaglądać co ok 300 km, taka jazda do PL ponad 2 tyś km to mam 5 tankowań.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Wrz 2018, 09:30

Kao napisał(a):widocznie wałki już były mocno powycierane, posłuchaj sobie jak ten silnik chodzi jak jest w pełni żywy, moim zdaniem kultura pracy jest niezła.


Właśnie rzecz w tym że mało tych 2.5 TDI w pobliżu, a zadbanego jeszcze nie widziałem, ale to chyba norma a w takich A6 gdzie koszta przerażają właścicieli po pewnym czasie. Ty sobie wymienisz wałki u siebie, więc problem jakby mniejszy i po kosztach.

Tylko to takie bardziej toczydło właśnie (bez emocji), a padły propozycje jakiś dużych benzyn których nijak nie da się porównać.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Wrz 2018, 10:14

Wszystko ma swoje plusy i minusy, a może macie w głowach coś innego co mi nie przychodzi do głowy, zawsze chciałem mieć 300C ale tu jedynie HEMI wchodzi w grę no i kombi nie bardzo mi się podoba a w alpy napęd na tył to słaba sprawa.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Wrz 2018, 10:19

Może BMW z xDrive?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Wrz 2018, 10:40

Subaru Legacy/Outback 3.0 H6 :naughty: A jak nie zależy na osiągach to słabsze wersje. Może jakiś Forester?
Shepard
Nowicjusz
 
Posty: 31
Prawo jazdy: 01 04 2016
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault Megane I classic
Silnik: 1.6 16v 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna

21 Wrz 2018, 10:44

aby nie Lexusa RX, bo wtedy będą marudzić, że tylko Lexusy i Lexusy :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Wrz 2018, 11:01

Shepard napisał(a):Subaru Legacy/Outback 3.0 H6
za słabo wyciszone i w dodatku blacha z papieru.

dzida RXa też miałem na myśli ale tu jak i w PL jest ich jak na lekarstwo dodatkowo tu czesto trafiają sie z uszkodzona skrzynią. A w rx jest zwykły zawias czy pneumatyk?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Wrz 2018, 11:04

A co z xDrive? Wziąłbyś 3.0D, masz moc, zasięg i w razie co napęd na śnieg.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Wrz 2018, 11:09

galakty napisał(a):A co z xDrive? Wziąłbyś 3.0D
a kurde nie poszła odpowiedz :unsure: miałem już kilka e39 i e60, z aut byłem bardzo zadowolony i każdemu z czystym sumieniem polecam ale najzwyczajniej juz mi się chyba BMKi przejadły
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4