Zmiana Audi TT 8n? Dynamiczny, LPG do 35 tys

02 Cze 2020, 23:59

Hej :)

Obecnie jeżdżę Audi TT 8n z silnikiem APX. Moc została zwiększona do około 280 KM rok temu, a teraz błądzę myślami czy nie zmienić na coś nowszego. Problem jest taki, że ciężko mi znaleźć cokolwiek lepszego, dobrze pasującego do poniższych wymagań:

1) Auto dynamiczne - przynajmniej te 220 KM - może być po programie + zmianach mechanicznych tyle, o ile nie pochłoną skarbca pełnego pieniędzy
2) Fajnie gdyby silnik nadawał się do instalacji gazowej. Nie jestem z tych co uważają, że gaz tylko do zapalniczek - wolę jeździć więcej niż płakać przy dystrybutorze
3) Serwis TT jest naprawdę tani - to zwykły VW, więc większość części jest tożsama z tymi od Golfa, Skody etc. Nie chciałbym by koszt serwisu wzrósł parokrotnie
4) Auto dające frajdę wizualną
5) Młodszy
6) TT nigdy nie stanęło mi na drodze, więc również nie chciałbym by nowy samochód miał jakieś bolączki popularne
7) brakuje mi trochę skrzyni automatycznej

Chyba to by było na tyle na razie!

Ogólnie stoję przed wyborem, czy przypadkiem nie wymyślam za specjalnie. Auto dobrze się spisuje i nie mogę na niego narzekać. Mam z niego frajdę i naprawdę lubię ten samochód, ale po dwóch latach jazdy często przychodzi chwila zwątpienia, co dalej.
Rozważam albo zakup czegoś nowego albo dołożyć ~10 tys zł w obecny i sprawić by cieszył jeszcze mocniej:
* Wywalić gwint i wsadzić normalne zawieszenie trochę obniżone (komfort na tym gwintcie nie istnieje)
* Myślałem o zrobieniu kompletnego remontu silnika (auto nigdy go nie miało, trochę oleju wypije ale też bez przesady) z kutymi korbami, dołożenie fmica, większe wtryski oraz pompę i podciągnąć go do około 350 KM. Obecnie jest turbina hybrydowa, cały wydech wyspawany, downpipe, duży TIP, nowa przepływka, wtryski od tfsi i wywalony cały evap.
* Zrobić regenerację skór, regeneracje FIS'a (ekran) bo jest przepalony oraz regenerację lamp (w nocy mało co widać)
* Trochę się ślizga sprzęgło, więc myślałem by zrobić komplet - sprzęgło z kevlarem oraz dwumase.

No właśnie - albo kupić coś innego. Większość osób doradza by się nie bawić więcej tylko kupić coś młodszego, bo w tym zaczną wychodzić bolączki zaraz różne. Z drugiej kupię auto 8-10 letnie i też mogą zacząć wychodzić pierwszy raz. U mnie już większość rzeczy byłaby wymieniona, a zresztą już trochę rzeczy jest zrobionych.

Na co zwróciłem uwagę:

* WV scirocco
* WV Passat CC
* Fiat Bravo (i drobne modyfikacje)
* Peugeot RCZ
* Kia Proceed (ale tu moc jest mała... za mała)
* I tu się pomysłu kończą całkowicie...

Dzięki z góry za odpowiedzi
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 198
Auto: brak

03 Cze 2020, 00:06

Jeśli auto dla ciebie nie za małe to wal w 350km. Hybryda k04 064 da rade, licz się z kosztami rzędu nawet 10-12tys
Wumba
Początkujący
 
Posty: 194
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

03 Cze 2020, 00:18

Scirocco poszukaj w wersji 2,0 TDI 170 + chip
A3 8p 3,2
Focus ST 2,5

albo zamiast Scirocco Golf GTD
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... llery-open
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 440
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

03 Cze 2020, 00:57

Wumba napisał(a):Jeśli auto dla ciebie nie za małe to wal w 350km. Hybryda k04 064 da rade, licz się z kosztami rzędu nawet 10-12tys


Za co dokładnie ta wycena? :) Za komplet rzeczy, które wypisałem czy za sam chip?
Właściwie to zostało by mi do zrobienia: Remont silnika z kłutymi korbami, FMIC, większa pompa paliwa, wtryski i sam program.
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 198
Auto: brak

03 Cze 2020, 01:09

K04 064 hybryda 4-5tys licz
Wtryski 800
Pompa paliwa 1000
Korby i śruby 2000
Fmic 1500
+ktoś kto ci to wystroi
Ceny orientacyjne
Tip i dp też potrzebne nowe albo przynajmniej będzie trzeba przerobić
Dolicz do wszystkiego robocizne i nieprzewidywane wydatki
Wumba
Początkujący
 
Posty: 194
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

03 Cze 2020, 11:29

Bartolekk napisał(a):Scirocco poszukaj w wersji 2,0 TDI 170 + chip
A3 8p 3,2
Focus ST 2,5

albo zamiast Scirocco Golf GTD
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswage ... llery-open


Scirocco ogólnie bardzo mi się podoba, natomiast nie wiem czy TDI to jest odpowiedni samochód dla mnie, gdyż 70% czasu spędzam w Warszawie, choć co prawda rzadko stoję w korkach.

Focus nie głupim pomysłem. Z Scirocco jest jakaś wersja benzynowa polecana?
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 198
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    W deszczowe dni wzrasta liczba kolizji pojazdów z pieszymi
    W deszczu łatwiej o kolizję z udziałem pieszego – nawet o 58% w przypadku ulewy(1). Deszcz pogarsza widoczność i wydłuża drogę hamowania, dlatego przy takiej pogodzie kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność. ...
    Audi z napędem hybrydowym - A6, A8 oraz Q5
    Audi wyznacza nowe standardy w technologii hybrydowej. Już w 1989 roku marka udowodniła swoje kompetencje w wykorzystaniu technologii hybrydowej dzięki projektowi technologicznemu - Audi duo. Pierwszy model produkcyjny - ...

  • 03 Cze 2020, 12:45

    Skoczek135 napisał(a):Z Scirocco jest jakaś wersja benzynowa polecana?


    Nie. Już nawet nie wspominając o lpg.
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5459
    Przebieg/rok: >50tys. km

    03 Cze 2020, 13:04

    Skoczek135 napisał(a):Na co zwróciłem uwagę:

    * WV scirocco
    * WV Passat CC
    * Fiat Bravo (i drobne modyfikacje)
    * Peugeot RCZ
    * Kia Proceed (ale tu moc jest mała... za mała)
    4/5 nie nadają się do LPG.

    Podbijam propozycję Forda Focusa ST, ew w bardziej nietuzinkowej budzie Volvo c30 2.5t (choć mało tego na rynku wtórnym), lub Opel Astra OPC
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13076
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    03 Cze 2020, 13:58

    Skoczek135 napisał(a):Scirocco ogólnie bardzo mi się podoba, natomiast nie wiem czy TDI to jest odpowiedni samochód dla mnie, gdyż 70% czasu spędzam w Warszawie, choć co prawda rzadko stoję w korkach.

    Jak jedyna trasa to nie jest 2 km do pracy i nie stoisz w korkach to ja bym brał, w końcu chyba nikt nie ma 5 aut do różnych celów, a jak ktoś ma diesla to po mieście też jeździ.
    Będziesz mieć spory niuton więc może się podobać, wiadomo do 280 koni w benzynie będzie trochę brakować, no i niskie spalanie gdzie przy nawet konkretniej benzynie trzeba te 3k poświęcić na DOBRĄ instalację.

    A jeśli chodzi o benzynę to tylko wersja "R" ale to TFSI z tym że nie ma co myśleć bo za mały budżet.
    Bartolekk
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Prawo jazdy: 15 10 2000
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    03 Cze 2020, 14:42

    Przesiadać się z modowanego, 280 konnego tt na "sportowe" rocco w gnoju :mrgreen: No i dochodzi temat ewentualnego serwisu dsg jeśli miałby być automat.

    Do c30 dorzucę c70, powinno się coś znaleźć no i przy okazji cabrio z hardtopem co dla mnie byłoby w sumie dużą zaletą.
    https://www.olx.pl/oferta/volvo-c70-cabrio-2-5l-230km-tylko-106-tys-km-CID5-IDF2rD6.html
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5459
    Przebieg/rok: >50tys. km

    03 Cze 2020, 14:47

    No właśnie Invi przesiadać się z 280 konnego TT na 230 konne Cabrio, gdzie dach może przeciekać mechanizm będzie wariował itd.
    poza tym kupa wyświetleń i jakoś nikt tego nie bierze
    Bartolekk
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Prawo jazdy: 15 10 2000
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    03 Cze 2020, 14:51

    Skoczek135 napisał(a):Z Scirocco jest jakaś wersja benzynowa polecana?

    Scirocco R 265km (ten sam silnik co audi s3 8p i leon cupra r)
    silnik swietny ale bez gazu no i budzet jakies 20-25tys za maly
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1199
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    03 Cze 2020, 17:08

    Zostaje tylko zapłakać
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5459
    Przebieg/rok: >50tys. km

    03 Cze 2020, 18:05

    Bartolekk
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Prawo jazdy: 15 10 2000
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200@246 PS
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    04 Cze 2020, 19:14

    Wumba napisał(a):K04 064 hybryda 4-5tys licz
    Wtryski 800
    Pompa paliwa 1000
    Korby i śruby 2000
    Fmic 1500
    +ktoś kto ci to wystroi
    Ceny orientacyjne
    Tip i dp też potrzebne nowe albo przynajmniej będzie trzeba przerobić
    Dolicz do wszystkiego robocizne i nieprzewidywane wydatki


    Turbo takie właśnie jest :) Trochę koszta są za to i jeszcze pewnie pójdą w górę, bo jak robić kłute korby to warto zrobić cały już silnik.

    Invi napisał(a):Nie. Już nawet nie wspominając o lpg.


    Poczytałem trochę i rzeczywiśćie z benzynami jest straszna padaka, przez te motory tsi. Zresztą i tak bezpośredni wtrysk paliwa, więc lpg całkowicie odpada.

    mike napisał(a):4/5 nie nadają się do LPG.

    Podbijam propozycję Forda Focusa ST, ew w bardziej nietuzinkowej budzie Volvo c30 2.5t (choć mało tego na rynku wtórnym), lub Opel Astra OPC


    Focus ST spoko auto i podobno nieźle trzyma się drogi jak na FWD. Astra też mi się podoba, chociaż w środku już trochę przestarzałe. Już myślałem o młodszej ale Corsie w OPC.
    Trochę też będzie brakować quattro w TT - tym bardziej, że u mnie jest insert, więc szybciej zapina tylne koła.

    Bartolekk napisał(a):Jak jedyna trasa to nie jest 2 km do pracy i nie stoisz w korkach to ja bym brał, w końcu chyba nikt nie ma 5 aut do różnych celów, a jak ktoś ma diesla to po mieście też jeździ.
    Będziesz mieć spory niuton więc może się podobać, wiadomo do 280 koni w benzynie będzie trochę brakować


    Najkrótsza u mnie trasa to 10 km około, więc nie ma tragedii. Ale właśnie przejście na te 170 KM może być bolesne troszkę.

    Invi napisał(a):Do c30 dorzucę c70, powinno się coś znaleźć no i przy okazji cabrio z hardtopem co dla mnie byłoby w sumie dużą zaletą.


    A jak tam z skrzynią? Szybka jest? Trochę duży, choć mi się jeszcze podoba Insygnia, więc nie będę wybrzydzać na rozmiar.
    Skoczek135
    Początkujący
     
    Posty: 198
    Auto: brak
     
    • Warto przeczytać