
MotoAlbercik napisał(a):Pisałem o tym, że powinien być 0W20. Ale autor tematu jak widać wie lepiej, więc co się będę kłócił...
Autor tematu napisał wyraźnie, że :
pepe03 napisał(a):Nie wiem czy powinno ale 0W20 jest zalewany fabrycznie. Olejem zalecanym jest
również 5W30 zaś 10W40 jest dopuszczalny. Reszta na własne ryzyko.
MotoAlbercik napisał(a):"Do silnika tego samochodu najlepszy jest olej o lepkości SAE 0W-20, W przypadku braku oleju silnikowego o lepkości SAE 0W-20, można zastosować olej SAE 5W-30. Jednak przy następnej wymianie zalecane jest zastąpienie go olejem o lekpości SAE 0W-20."
Cytat z instrukcji który wkleiłeś potwierdza moją wcześniejszą wypowiedź.
Szczególną uwagę zwracamy na frazy - NAJLEPSZY oraz ZALECANY dlatego też
pozwoliłem sobie na użycie sformułowania ,, Nie wiem czy powinno ''.
PhantomASA1 napisał(a):Silnik,olej 0W20 ,wlewanie 10W 40 to skrajna glupota.
,,Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia'' tak więc z punktu widzenia użytkownika
który kupuje nowy samochód z zamiarem pokonania 300 tys.* to wcale nie jest głupota,
a czysta oszczędność wynikająca z prawie dwukrotnej różnicy w cenie olejów.
Przy założeniu, że cena oleju jest stała i będzie wymieniany systematycznie co 10 tys.
to nawet mądre bo oszczędności w kwocie około 5500 zł nie są małe.
Jeśli chodzi o punkt widzenia z poziomu osoby kupującej samochód z rynku wtórnego to
myślę, że wszyscy jesteśmy tego samego zdania niemniej jednak ja wolę samochód w
którym poprzedni właściciel lał olej gorszy ale z pewnego źródła z zachowaniem
przyzwoitych interwałów ( co 10 tys. - udokumentowane ) aniżeli od Janusza który
zaopatruje się w syntetyk z internetu za niecałe 100 złotych i wymienia go co 30 tys.
* - domniemam, że bez problemu przejedzie kolejne 50 tys. ponieważ nie wykazuje
symptomów nadmiernego zużycia.
Bardzo fajnie się z Wami rozmawia ale pytanie było inne. Pytanie dotyczyło możliwości
zmiany oleju z 10W40 na 5W40 w silniku z nalotem 250 tys. tak więc pisząc :
MotoAlbercik napisał(a):"Płukanka przy 250 tyś km to troszkę ryzyko. Ale jak już bardzo chcesz, to ja na twoim miejscu najpierw poprosiłbym o opinie mechanika - niech sprawdzi w jakiej kondycji jest silnik. Wedłóg mnie, przy takim przebiegu jest rysyko rozszczelnienia silnika. A tak wogóle, to ja bym nie znmieniał oleju na inną lepkość, bo to zupełnie nie ma sensu. Skoro auto jeździ bezproblemowo na 10W40, oleju nie ubywa, dbasz o regularną wymianę, to wg mnie nie ma sensu kombinować z olejami. A to, że idzie zima, że teraz jeździsz po mieście, to w tym przypadku nie ma znaczenia. Jedynie jakbyś chciał polepszyć silnikowi życie, to ja bym szukał oleju z jakimiś dodatkami np. typu CITY.
...odpowiedziałeś mi bardzo rzeczowo na zadane pytanie i w związku z tym postanowiłem zaniechać wymiany oleju na syntetyk.