1.8t vs 2.7bi turbo

Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

23 Mar 2019, 16:03

duzy90 napisał(a):No wlasnie i polecasz 12-letnie tfsi rowniez ze Szwajcarii (bo tam tylko 1.8t sa owijane wokol drzewa?) z przebiegiem grubo ponad 200tys km.
Jezdzilem troche z kolega na zloty leonow i jak pytalem ludzi to co drugie tfsi przy przebiegach 200+ chlalo olej wiadrami. Kolegi cupra zaczela pic 0.7l/1000 km jak przekroczyl 180tys km. Wiec ja pogonil i jakis napalony frajer kupil. Tu dochodzi jeszcze dsg, ktore przy tym przebiegu jest tykajaca bomba, a nie sprawdzisz na 100% jak ktos to uzytkowal. Rownie dobrze koszt zakupu auta (z pakietem startowym do tego modelu) moze wyniesc 50tys zl. Nie wiem czy autor jest na to przygotowany?
Zadam Ci Pionek pytanie: ile miales w swoim zyciu 1.8t, a ile 2.0tfsi z przebiegami 200+? Jako wlasciciel oczywiscie. Bo sadzac po poziomie Twoich wypowiedzi mysle ze okragle 0.
Ja mialem bfb, bexa, bama i axx. Do tej pory mam bexa i bama. Axx pozbylem sie jak nadszedl jego czas.

'
Dlatego jak ja komus polecam auto z silnikiem TFSI to polecam malo wyeksploatowane egzemplarze, Cupra za 30tys o ktorej wspomniales to bedzie smietnik, ok 50tys to jest minimum + pakiet startowy czy warto tyle dac za FWD to juz inna kwestia
Raziel11
Zaawansowany
 
Posty: 986
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 24 Sie 2018, 23:05
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy od: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

23 Mar 2019, 16:41

Ale nie kazdy jak Pionek sa na tyle przytomni zeby to zrozumiec :happy:
Tfsi z przebiegiem 230tys jest smietnikiem. W 1.8t przy takim przebiegu nic sie nie dzieje z glowicami. W tfsi przy takim przebiegu zrobisz remont tlokow i pierscieni za 10k.
0.7l na 1000km to wg Ciebie norma? Gratuluje bo jezeli tak to znasz sie na samochodach jak ja na obrazach. Zaden z moich 1.8t nie bral wiecej niz 0.1l na 1000km. Chyba widzisz roznice?
Axx mial 210tys przebiegu i bral prawie litr na 1000km. To tez norma? Chcialbys jezdzic takim autem?
Aha, zazdroscic nie mam czego. Swojego tfsi szukalem blisko rok zeby znalezc w sedanie, z niskim przebiegiem (120tys) i w manualu, a nie ze smieciowym s-tronickiem. I tak przy takim przebiegu nie bierze wcale oleju, bo nie jest zajechany. Dlatego nie szukalem z przebiegiem 200tys+ bo nie mialem ochoty pakowac kasy w remont zajechanego trupa. Ty Pionek za to jezdzisz zasranym accordem, wiec nie wiem czemu czujesz sie upowazniony do wypowiadania sie w temacie tfsi, skoro zadnego nie miales nigdy. Ja jak o czyms pojecia nie mam to sie nie wypowiadam. Ty kreujesz sie na jakiegos eksperta od tfsi i 1.8t majac honde.... Smiech na sali i zalosc. Ja sie o hondach nie wypowiadam bo ich nie mialem. Tobie radze to samo czyli zamilknac w kwestii tfsi i 1.8t skoro nigdy zadnego nie miales.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 461
Rejestracja: 14 Sty 2019, 13:45
Prawo jazdy od: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

23 Mar 2019, 19:16

Najlepiej to niech autor kupi Audi 100 C4 2,2T R5 będzie 230 koni i 4x4, 1990 rok - no wtedy to auta 50 lat jeździły bez awarii

A tak poważnie to współczuje autorowi bo sam nie wie co wybrać a mąci mu się w głowie raz poleca się w takim budżecie S3 8P żeby potem napisać jakie to tfsi jest be be
Nie dziwie się że jest fatalne jak się szuka za taką kasę takich aut.
Ok może mam Hondę i się nie znam ale pół roku Audi TT szukałem z 1,8T i jeden egzemplarz na 6 był w "miarę" a przypominam że mówimy o autach 225 konnych, ja szukałem 180, do tego Audi TT uchodzi za auto dla pederasty bo Sebole się tego nie tykają, więc teoretycznie sa mniej zajechane niż S3 czy Leony Cupra.
Może być ciekawe w przypadku autora ale nie mój wybór, ja napisałem swoje zdanie.
I żeby była sprawa jasna nie ja zacząłem tę dyskusję co ile bierze oleju, jakie ma wady itp tylko niektórzy cytując żywcem jakieś hasła z "auto-świata"

1,8T to spoko silnik tylko że szukanie topowych odmian to szukanie igły w stogu siana, dzisiaj zwykłe 150/180 graniczy z cudem żeby w fajnym stanie znaleźć, a co tu mówić o takich wersjach i wciąż są to auta technologicznie z połowy lat 90, inna charakterystyka niż tfsi, wykorbienie, inaczej jedzie a samo auto jest ciasne w wersji S3 8L tylko 3-drzwi, mało praktycznie co kto lubi.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1468
Rejestracja: 14 Gru 2016, 17:30
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

23 Mar 2019, 19:48

W jednym sie zgodze: male auta z mocniejszymi silnikami typu wlasnie tt, s3, leon, golf itp itd czesto bywaja zajechane i to niezaleznie od tego czy w srodku siedzi 1.8t czy tfsi. Z jednym i drugim silnikiem jezdzi sie na tor i upala bo do tego te auta sluza. Statystycznie o wiele latwiej znalezc a4 czy a6 w dobrym stanie niz a3. Podobnie jest z bmw: e39 czesto sa w znacznie lepszym stanie niz e46 w coupe. W duzych autach przynajmniej masz gwarancje ze nie sa jezdzone na torze bo sie do tego nie nadaja, bo do tego sluza male kompakty. Kupno takiego auta, niezaleznie jaki silnik tam siedzi jest bardzo duzym ryzykiem, tym bardziej ze nie mowimy tu o autach 5letnich. Jedyna roznica taka ze w tfsi przy awarii koszty leca x2 w stosunku do 1.8t.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 461
Rejestracja: 14 Sty 2019, 13:45
Prawo jazdy od: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

24 Mar 2019, 19:27

Wumba napisał(a):4. Zniechęcicie mnie do zakupu x-typea? prosze :lol:

Jeżeli Ci się podoba to bierz, ja sam miałem kaprys kupna X-type. Chciałem 3.0 w automacie mocno dopasożony a kupiłem 2.0D manual i w biedzie :/

Ogólnie auto fajne i można przełamać wiele stereotypów np jako to auto jest drogie w utrzymaniu bo naprawde tańsze od populasów, używane części można kupić za groszaki bo z anglii jest dużo przyciągniętych, części zamienne wcale nie odbiegają cenami od innych. Czy 3.0 lub 2.5 Ci wystarczy? to Ty musisz ocenić tyle mogę powiedziec że automat w X-type jest zamulony no ale to auto nie jest stworzone do darcia z pod świateł i ściganie się z ziomkami. Najbardziej wyposażone egzemplarze to właśnie 3.0 i 4x4. Na minus ciężko jest znaleźć egzemplarz który nie ma problemów z korozją podwozia, w 3.0 najczęstrzy problem to chyba przepustnica, kto ma 3.0 w Xie to chyba każdy przez to przechodził. Wykonanie wnętrza? naprawde wysoki level, pomimo sporych przebiegow nie widać zużycia materiału. X jest autem takim że tu nie ma kontrowersji albo go akceptujesz albo nie, trzeba mu wybaczyć jego niedopacowania technologiczne, jednemu się podoba innemu nie.
Zachęcam do wzięcia udziały w ankiecie na wybór koloru na E36 Cabrio
kolor-na-bmw-e36-cabrio-vt117044.htm
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 9240
Zdjęcia: 15
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, e36 Cabrio, ML
Silnik: 2.0 D, 2.0, 2.7
0

Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

30 Mar 2019, 09:02

Jeżeli x-type to w zasadzie tylko 3.0 i w manualu. Z tego co wiem wszystkie 3.0 były w 4x4.

Co do 2.0 tfsi... dla 1.8t przebieg 200k km+ to nie problem, a dla tfsi już tak? Oczywiście jestem świadomy, że wiele zależy od tego, jak wyglądała eksploatacja takowego silnika. Bo jeśli rzeczywiście tak jest to ja za 2.0 tfsi podziękuję :V
Wumba
Początkujący
 
Posty: 156
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 27 Paź 2015, 18:16
Prawo jazdy od: 30 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S3 8l
Silnik: 1.8T 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo FH16 - toczący się mocarz Volvo FH16 - toczący się mocarz
    Szesnastolitrowy silnik Volvo D16K rozwijający 750 KM to obecnie najmocniejsza jednostka napędowa oferowana w seryjnym pojeździe ciężarowym. Tak ponadprzeciętnie mocne samochody wybierane są przez klientów stosunkowo ...
    Night Power GP 2012 - Łomża Night Power GP 2012 - Łomża
    Trzecia runda Night Power GP 2012 odbyła się w Łomży 18 sierpnia. Na ulicach miasta można było zobaczyć rzadko spotykane samochody, a ulica Spokojna zmieniła się w strefę streetracingu. Na NIGHT POWER Grand Prix w Łomży chyba ...

  • Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    30 Mar 2019, 10:04

    Zarowno w 1.8t, jak i w 2.0tfsi mozesz wladowac sie na mine. Tak, z jednej strony 1.8t znosza wieksze przebiegi, bo sa egzemplarze co maja po 300-350tys, sa sprawne, nie biora oleju i jezdza. Tfsi z takim przebiegiem nie widzialem w stanie innym niz agonalny. Z drugiej strony tfsi to mlodsza konstrukcja, z tym ze w razie ewentualnej awarii pociagnie za soba duzo wieksze koszty niz 1.8t. No i problem z lpg jesli chcesz zalozyc. Trudny wybor niestety, bo szukasz malego auta, ktore w 90% w przeszlosci byly butowane, katowane i palowane, wiec znalezc je w dobrym stanie moze graniczyc z cudem. W takim np a6 z tfsi raczej nie byloby problemu.
    Jesli chcesz tfsi to bezpieczniejszym wyborem od a3/golfa bedzie np a4 b7 2.0tfsi. Przynajmniej masz pewnosc ze nikt tym na tor nie jezdzil, bo sie do tego nie nadaja. W standardzie 200km juz jezdzi niezle, zrobisz program z dp na 250/260km i bedzie bardzo dobrze. W bonusie dostajesz prawdziwe Q na torsenie, a nie haldex.
    duzy90
    Aktywny
     
    Posty: 461
    Rejestracja: 14 Sty 2019, 13:45
    Prawo jazdy od: 03 01 2000
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Audi S4 B8
    Silnik: 3.0TFSI 450km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009
    0

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    31 Mar 2019, 14:00

    Wumba, gdybyś szukał Passata B5 FL 1,8T z PL salonu to ok, albo Sharana jakiegoś ale szukasz topowej odmiany 1,8T w wersji 225 z 4x4 w Audi S3 8L, która od początku lekko nie miała i nie była kupowana do sklepu po bułki, jeśli od 18 lat każdy właściciel wkładał swoje 5 groszy to stan auta może być na prawdę ciekawy i zaskoczyć.
    Inna sprawa że chyba nie wierzysz w to że 14 letni Golf V GTI ma 100 tys przebiegu? :yes:
    Tam już spokojnie z 200 tys jest napukane i to jeździ, także tutaj już w grę wchodzi stan i to co robili z autem jego użytkownicy a nie to co dała fabryka lata temu.
    Jak już pójdziesz w takie S3 to wjedź na hamownie żeby nie było zdziwienia że o to z 225 koni zostało 217 np..a wtedy to i Golf V GTI może być szybszy szczególnie z DSG.
    Quattro spoko ale pamiętaj o dwóch kwestiach - większa waga auta + straty mocy, FWD inaczej startuje niż 4x4, na suchym FWD przy nawet nieco mniejszej mocy może być skuteczniejsze.
    Z resztą ja twierdzę że zwykłe A3 1,8T FWD porobione na 190 koni i jakieś 290 Nm niewiele gorzej pojedzie od S3 225, różnica w mocy niewielka a w masie spora i napęd tez odbiera.
    Także przemyśl bo nie zawsze 250 koni to jest 250..200 to 200, to zależy..
    Pionek
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1468
    Rejestracja: 14 Gru 2016, 17:30
    Auto: Honda Accord / VW Scirocco
    Silnik: 1,4 TSI 122
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Manualna
    0

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    31 Mar 2019, 14:40

    Wumba a do jakiej kwoty szukasz auta? Rozbudowany temat i zapomniałem :mrgreen: Bo może miałbym propozycje taką która pozwoli zjeść ciastko i mieć ciastko :D
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6070
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    0

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    31 Mar 2019, 19:21

    Pionek napisał(a):Quattro spoko ale pamiętaj o dwóch kwestiach - większa waga auta + straty mocy, FWD inaczej startuje niż 4x4, na suchym FWD przy nawet nieco mniejszej mocy może być skuteczniejsze.


    Właśnie dlatego nie odrzucam fwd. I wciąż się zastanawiam czy 4x4 mi potrzebne. Taka astra h opc po mapie robi 100-200 w okolicach 12 sekund, podobnie jak leon cupra. Już taki golf 5 gti, s3 8l czy focus st robi to trochę dłużej.

    2.0 tfsi z resztą raczej odrzucę, gdybym nie chciał zakładać lpg (ah te dojazdy do pracy) brałbym je pod uwagę, na razie ich temat odpuszczam

    szybki napisał(a):Wumba a do jakiej kwoty szukasz auta?


    Na ten moment na auto mam odłożone 21k (z miesiąca na miesiąc będzie rosło, ale kurde nie chcę już czekać :D) + w skarpecie mam niemałą sumkę na pakiet startowy, więc na ten moment budżet oscyluje w granicach 20-25k. No i pokaż co tam dla mnie masz :D
    Wumba
    Początkujący
     
    Posty: 156
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 27 Paź 2015, 18:16
    Prawo jazdy od: 30 11 2014
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Audi S3 8l
    Silnik: 1.8T 225
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    0

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    31 Mar 2019, 19:35

    Wumba napisał(a):Na ten moment na auto mam odłożone 21k (z miesiąca na miesiąc będzie rosło, ale kurde nie chcę już czekać :D) + w skarpecie mam niemałą sumkę na pakiet startowy, więc na ten moment budżet oscyluje w granicach 20-25k. No i pokaż co tam dla mnie masz :D


    To niestety odpada :(

    Wumba napisał(a):Właśnie dlatego nie odrzucam fwd. I wciąż się zastanawiam czy 4x4 mi potrzebne. Taka astra h opc po mapie robi 100-200 w okolicach 12 sekund, podobnie jak leon cupra. Już taki golf 5 gti, s3 8l czy focus st robi to trochę dłużej.


    Musisz przejechać się każdym z napędów bo wszystko ma swoje + i -...
    No i te czasy typu 100-200 mierzone gdzieś tam traktuj poglądowo chociaż i tak są bardziej miarodajne niż 0-100. A najgorsze jest to że często nie wpływają pozytywnie na odczucia z prowadzenia auta.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6070
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    0

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    31 Mar 2019, 19:42

    @szybki
    Powiedz dla potomnych co masz?
    Moze w209 v8?
    Bo znalezc mocne auto pod lpg nie jest prosta sprawa...
    duzy90
    Aktywny
     
    Posty: 461
    Rejestracja: 14 Sty 2019, 13:45
    Prawo jazdy od: 03 01 2000
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Audi S4 B8
    Silnik: 3.0TFSI 450km
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009
    0

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    31 Mar 2019, 20:29

    duzy90 napisał(a):Moze w209 v8?

    Niestety ale w209 v8 albo parch albo wysoka cena więc na realia w pl. :lol:
    duzy90 napisał(a):Powiedz dla potomnych co masz?

    Z v8 mam jedną sztuczkę ale nie pod lpg i to jest limuzyna więc szybko ale inaczej niż chociażby w w209.

    A dla autora tematu myślałem o jeszcze innym aucie ale budżet jest za mały.

    Ogólnie szybko i bezpiecznie pod lpg jest problem. Chyba że coś z USA no ale tu znowu jest inny rodzaj motoryzacji z którą trzeba się polubić.

    Ja sądzę że kaska około 25k jest tak pośrednio jeżeli chodzi o HH chyba że szukałoby się coś mniejszego w stylu polo gti 1,8t, czt 1,5t wtedy jest ok. ale znowu inna motoryzacja... :D

    P.s.

    Mikrusa turbo miałbym to zaproponowania i to w idealnym stanie ale tak jak pisałem jest to inna opcja jazdy niż większe hh.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6070
    Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
    Prawo jazdy od: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    0

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    31 Mar 2019, 21:12

    W zasadzie na ten moment na budżet już bym tak nie patrzył, co miesiąc do budżetu będzie wlatywać +-2k, więc im dłużej auta będę szukał, tym wiecej przeznaczyć na zakup będę mógł. Bo takie 25k na astre h opc wydaje się być absolutnym minimum (z resztą wystarczy spojrzeć [link wygasł] ). No pochwal się co tam ciekawego masz :p

    Nie zamykałbym się w wyborze do samych hatchbacków, na małe/średnie sedany też jestem otwarty

    A astra z dnia na dzień coraz bardziej mi się podoba
    Wumba
    Początkujący
     
    Posty: 156
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 27 Paź 2015, 18:16
    Prawo jazdy od: 30 11 2014
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Audi S3 8l
    Silnik: 1.8T 225
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    0

    Re: 1.8t vs 2.7bi turbo

    11 Kwi 2019, 13:44

    Siemanko, to znowu ja :D Przyglądam się teraz już konkretnym egzemplarzom do kwoty około 21k, szukam w zasadzie tylko s3 8l, leon cupra, czasem przeglądam jeszcze ogłoszenia e46 330i, a4 b6 1.8t, volvo s40 czy saaba 93, ale nie ukrywam, że najbardziej zainteresowany jestem tymi dwoma pierwszymi. Nie ukrywam też, że w przypadku s3 najbardziej interesowały by mnie kolory żółty, czerwony lub niebieski, ewentualnie srebrny (tfu ale on wybrzydza). No niestety takie sobie wymarzyłem. Jeśli chodzi o s3 interesują mnie tylko polifty. Znalazłem kilka ofert do oceny:

    [link wygasł]
    [link wygasł] tutaj raptem 40km ode mnie, może nawet po drodze wpadłbym obejrzeć, choć cena bardzo niska i przedlift
    [link wygasł]?

    Rejon poszukiwań północno-wschodnia część Polski, stąd też nieduża liczba ofert

    No i dostałem jeszcze ofertę z fejsbuka z jednej z grupek audi s3, wstawiam parę fot

    1.8t vs 2.7bi turbo

    1.8t vs 2.7bi turbo

    1.8t vs 2.7bi turbo

    1.8t vs 2.7bi turbo

    Z minusów:
    - czasem nie działa mechanizm otwierania prawej szyby
    - ruda wychodzi na dołach drzwi (standard w tym modelu)
    - kolor, który chyba najbardziej mi się nie podoba :((

    Na plus na pewno szyberdach, dodaje uroku takiej esce :D

    Cena 21 tys. do nego, więc pewnie za 20 do wzięcia, jestem już z gościem umówiony na obejrzenie, jak na razie do tego auta mi najbliżej
    Wumba
    Początkujący
     
    Posty: 156
    Zdjęcia: 5
    Rejestracja: 27 Paź 2015, 18:16
    Prawo jazdy od: 30 11 2014
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Audi S3 8l
    Silnik: 1.8T 225
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002
    0