2.0 TDI BKD kopci na niebiesko

2.0 TDI BKD kopci na niebiesko

19 Paź 2009, 18:43

Witam,
Kupiłem niedawno A3 2.0TDI (BKD) w DSG i zauważyłem, że podczas ruszania auto puszcza siwo-niebieskiego bąka. Dzieje się to nieregularnie-na niskich obrotach. Najczęściej przy ruszaniu po postoju w korku czy na światłach (jak silnik popracuje na wolnych obrotach chwilę). Przy gwałtownej jeździe na wyższych obrotach brak dymu. Przy zapalaniu- brak dymu. Auto generalnie pracuje równo i cicho. Kiedyś jednorazowo zauważyłem lekkie bujanie silnika na wolnych obrotach. Sprawdziłem turbo, jutro zakładam nową pokrywę z odmą na zawory. Mechanik zauważył lekko zaolejony wydech tuż przed katalizatorem. Proszę o sugestie gdzie zaglądać w celu znalezienia usterki. Jeśli możecie polecić dobrego mechanika z opolskiego lub dolnośląskiego to będę wdzięczny.
irekno
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 19 Paź 2009, 18:34
Miejscowość: Opolskie

Re: 2.0 TDI BKD kopci na niebiesko

21 Paź 2009, 09:17

irekno napisał(a):Witam,
Kupiłem niedawno A3 2.0TDI (BKD) w DSG i zauważyłem, że podczas ruszania auto puszcza siwo-niebieskiego bąka. Dzieje się to nieregularnie-na niskich obrotach. Najczęściej przy ruszaniu po postoju w korku czy na światłach (jak silnik popracuje na wolnych obrotach chwilę). Przy gwałtownej jeździe na wyższych obrotach brak dymu. Przy zapalaniu- brak dymu. Auto generalnie pracuje równo i cicho. Kiedyś jednorazowo zauważyłem lekkie bujanie silnika na wolnych obrotach. Sprawdziłem turbo, jutro zakładam nową pokrywę z odmą na zawory. Mechanik zauważył lekko zaolejony wydech tuż przed katalizatorem. Proszę o sugestie gdzie zaglądać w celu znalezienia usterki. Jeśli możecie polecić dobrego mechanika z opolskiego lub dolnośląskiego to będę wdzięczny.

Witam, świeci ci check engine albo pisze na kompie service jetz ? jaki masz poziom oleju na bagnecie ? (najlepiej zrób z bliska zdjęcie bagnetu ) 1.
jak masz olej w wydechu to możliwe że turbina go wypuszcza (można to sprawdzić czujnikiem ciśnienia doładowania) jak ładuje za mało to jest uszkodzona, kiedy zaczyna kopcić przyłóż kartkę za wydech i zobacz czy zostaje na niej olej.
2.Na zimnym silniku (wyłączonym) odkręć korek zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego zobacz czy nie ma w nim oczek (jak w rosole tylko czarne :) ) będą widoczne bo płyn jest różowo-czerwony.
3. W najgorszym wypadku puszczają ci pierścienie i olej spala się razem z ropą wtedy odczułbyś spadek mocy bo nie byłoby kompresji.

Najlepiej jedz do ASO Audi bo to nie polonez żeby go śrubokrętem diagnozować :) Pozdrawiam
arielwrx
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 19 Paź 2009, 17:30
Miejscowość: Gliwice

Re: 2.0 TDI BKD kopci na niebiesko

21 Paź 2009, 12:57

Niebieski dym w Dieslu to przyczyna:spalania oleju silnikowego z układu smarowania ze względu na zużycie elementów silnika,tutaj to bym odrzucił :!: Nieprawidłowy przebieg spalania w wyniku wadliwego funkcjonowania układu wtryskowego(Diesel).Spalanie oleju silnikowego w wyniku rozszczelnienia turbosprężarki.Spalanie oleju silnikowego w wyniku powstania mikropęknieć lub porowatości głowicy lub bloku cylindrów.Tutaj jeśli wyrzuca olej to stawiałbym na turbinę.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6775
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: 2.0 TDI BKD kopci na niebiesko

21 Paź 2009, 13:57

PhantomASA1 napisał(a):Niebieski dym w Dieslu to przyczyna:spalania oleju silnikowego z układu smarowania ze względu na zużycie elementów silnika,tutaj to bym odrzucił :!: Nieprawidłowy przebieg spalania w wyniku wadliwego funkcjonowania układu wtryskowego(Diesel).Spalanie oleju silnikowego w wyniku rozszczelnienia turbosprężarki.Spalanie oleju silnikowego w wyniku powstania mikropęknieć lub porowatości głowicy lub bloku cylindrów.Tutaj jeśli wyrzuca olej to stawiałbym na turbinę.


W silnikach TDI każde uszkodzenie elementu wtrysku to milion komunikatów na komputerze MFA. Gdyby olej był by spalany razem z ropą to nie byłoby go w wydechu. Ostatnim elementem podłączonym po układ wydechowy jest Turbina i ona oleju nie spala tylko przepuszcza jesli jest uszkodzona a o tym pisał że mechanik znalazł olej na początku wydechu więc zgadzam się z Tobą :)
arielwrx
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 19 Paź 2009, 17:30
Miejscowość: Gliwice

Re: 2.0 TDI BKD kopci na niebiesko

21 Paź 2009, 17:13

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
arielwrx:

Żaden check engine ani serwis nie świeci. Poziom oleju w normie- w połowie między min a max. Mechanik stwierdził że spaliny są na 100% z olejem. Brak oczek w zbiorniku z płynem chłodzącym. Ciężko mi powiedzieć czy spadła mu moc bo go niedawno kupiłem. Wydaje mi się, że idzie jak ta lala...
PhantomASA1:
Mechanik twierdzi, że silnik wygląda na tyle ile ma na liczniku czyli 140tyś więc raczej trzeba odrzucić zużycie wnętrzności. Potwierdził to również ściągając pokrywę zaworów- choć nie gwarantuje 100% słuszności swojej tezy. Turbinę też sprawdzał i wg. niego ma pewne luzy gdzieś tam ale nie jest źle- może to być dopiero początek końca turbiny co w tym momencie jest trudne do stwierdzenia (mech. opinia). Myślałem, że turbina pada znienacka???
WSZYSCY:
Ostatnio zauważyłem też takie buczenie przy pewnych obrotach 2-3 tyś obrotów. Przy stałej prędkości też buczy (stale) w tym zakresie obrotów- oczywiście przy większych prędkościach tego nie słychać- pow 100km/h. To nie jest charakterystyczny gwizd turbiny a raczej niskie tony- coś jak wiatr większej mocy zawiewa.
P.S. Każda pomoc mile widziana bo nawet ASO rozkłada ręce i chce wymieniać metodą prób i błędów poszczególne elementy- czyli wyjdzie suma sumarą na to że wymienią mi wszystko pod maską zanim zlokalizują usterkę.

[ Dodano: Sob Paź 24, 2009 20:01 ]
W ASO wykryli błąd:
regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona granica regulacji
za co ponoć odpowiedzialny może być blok zaworów magnetycznych albo turbo... co Wy na to???
irekno
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 19 Paź 2009, 18:34
Miejscowość: Opolskie

Re: 2.0 TDI BKD kopci na niebiesko

15 Lip 2010, 09:22

witaj i co ostateczne było? bo w moim pojawił się olej w paliwie prawdo podobnie pompa paliwa zaczęła puszczać olej do paliwa
artur270
Nowicjusz
 
Posty: 1
Rejestracja: 11 Lip 2010, 12:01
Miejscowość: polska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana filtra kabinowego - Honda Civic VIII (UFO) 1.8 i-VTEC [porady] Wymiana filtra kabinowego - Honda Civic VIII (UFO) 1.8 i-VTEC [porady]
    Jak wymienić filtr kabinowy w samochodzie Honda Civic VIII (UFO) 1.8 i-VTEC 140KM modelu produkowanym w latach 2006 - 2011? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie poniżej w załączonym filmiku w który pokazujemy jak to ...
    Światowy rekord SKODY Citigo CNG! Światowy rekord SKODY Citigo CNG!
    SKODA Citigo CNG pokazała swoją klasę rekordowym osiągnięciem. Gerhard Plattner, mistrz oszczędnej jazdy, przebył SKODĄ na gaz ziemny 2 619 kilometrów przez Europę. Na trasie z Wenecji we Włoszech, do szwedzkiego Sztokholmu, ...

  •  
    • Targi AutoSalon, bass i tuning
      Renault Clio 2
      Shelby Cobra 427
      Ujeżdżanie byka, Dziewczyny, ASTW