REKLAMA
Cześć, zgodnie z obietnicą zamieszczam opis mojego Accorda. Żywcem skopiowany z już istniejącego tematu na Honda Accord Klub Polska, aktualizacje i nowe zdjęcia będą się pojawiały także na HAKP.
Niespełna tydzień temu stałem się posiadaczem srebrnego Accorda 1.8i w wersji S. Od dłuższego czasu przymierzałem się do tego auta, miało kilkoro konkurentów, ale po zebraniu informacji i opinii użytkowników ostateczna decyzja padła na Accorda.
Nie był łatwo. Po obejrzeniu kilku egzemplarzy byłem zdruzgotany jak można zaniedbać auta i na nich oszczędzać. Ewenementem był facet, który od ponad dziesięciu lat posiadania auta ani razu nie regulował luzów zaworowych.
I tak dzień w dzień przeglądając oferty nie było niczego ciekawego w promieniu 150 km. Postanowiłem usunąć ten filtr wyszukiwania i znalazłem Accorda... 153 km ode mnie Po wstępnej rozmowie telefonicznej wyglądało to bardzo dobrze - auto polskie, salonowe (Honda Biela), drugi właściciel, w posiadaniu auta od bodaj 14 lat, oryginalny przebieg 177 tys. km. Dwa dni później pojechałem, obejrzałem i kupiłem auto.
Teraz do rzeczy, jak to wygląda:
ROK: 2000
MODEL: sedan CG8
SILNIK: 1.8i F18B2 + LPG Landi Renzo Omegas, reduktor Landi Renzo IG1, butla w kole
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: seria
ELEKTRONIKA: seria (elektryczne przednie szyby, elektryczne lusterka, klimatyzacja manualna, światła przeciwmgłowe z przodu i tyłu)
UKŁAD NAPĘDOWY: seria
ZAWIESZENIE: seria
UKŁAD HAMULCOWY: seria
BODY-KIT: seria
ŚRODEK: seria
CAR-AUDIO: oryginalne radio Hondy, z tyłu dodatkowo dwa głośniki Alpine
KOŁA: 15" seria
MOC: 136 KM
Plany:
- klamki i lusterka w kolor nadwozia
- przyciemnienie tylnych szyb
- być może ramki reflektorów na wzór ATR
- pranie tapicerki
- pełen auto-detailing wnętrza i nadwozia
- zabezpieczenie antykorozyjne podwozia (ostatnie w 2008)
- nowe opony na przód (na teraz zaraz)
- wymiana sprzęgła (Aisin lub Exedy) (nie ślizga się, ale jest już odczuwalnie zużyte)
- bagażnik otwierany z pilota
- czyszczenie EGR, silnika krokowego, przepustnicy
- pokrywa zaworów w kolor
- wygłuszenie podłogi, nadkoli i drzwi
- lampka z ES
- diody LED SMD w postojówki, mocniejsze H7, byleby wpadające w biel
- oklejenie listew i gałki biegów (całe szczęście nie mam bocznych ), albo srebro albo szczotkowane aluminium
- wyższej klasy system audio
Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Niektóre są priorytetowe, niektóre mniej, nad niektórymi muszę się jeszcze zastanowić, jak ramki ATR. Bez agrotuningu, to raczej drobne poprawki wizualne które mają na celu wydobyć to, co w Accordzie najlepsze. Nie ukrywam, mam bzika na punkcie szczegółów a jeszcze przed zakupem auta wiedziałem, co w nim zrobię. Jako, że trochę siedzę na forum kosmetykaaut.pl to załapałem bakcyla, powoli komponuję zestaw, myślę, że ok. 400 zł, w tym roku niestety bez polerki, chociaż lakier i tak jest w bardzo dobrym stanie.
Od początku marzył mi się srebrny sedan - jest srebrny sedan. Wersja wyposażenia całkowicie mi wystarcza. Warto nadmienić, że to moje pierwsze auto za własne pieniądze.
Jeszcze słowem wstępu - Accord jeździ na Shell Helix Ultra 5W40 od nowości, rozrząd bym wymieniany wraz z pompą przy 135 tys. km, w tamtym roku komplet filtrów, olej i serwis klimatyzacji.
A teraz to, co najważniejsze. Zdjęcia: