Adaptacyjne światła z systemem Blade Scan (2019)

19 Lis 2020, 19:18

Lexus od lat wyznacza trendy w kategorii oświetlenia samochodowego. Jako pierwszy wprowadził do samochodów drogowych przednie światła LED, a także system adaptacyjnych świateł drogowych. W 2019 roku dodał do tej listy system Blade Scan AHS, który zadebiutował w odświeżonym modelu RX, a wkrótce trafi również do limuzyny LS.

Układ łączy w sobie dwa rozwiązania stosowane wcześniej przez Lexusa – bazuje na dynamicznym włączaniu i wyłączaniu wybranych diod oraz obrotowych lustrach. W efekcie może tak sterować strumieniem światła, by nie oślepiać innych kierowców, a jednocześnie jeszcze lepiej doświetlać całe otoczenie pojazdu. Sekretem systemu BladeScan są moduły, zlokalizowane w wewnętrznych narożnikach obu reflektorów. Składają się z dwóch szybko obracających się zwierciadeł o kształcie przypominającym łopatki wiatraka.
Adaptacyjne światła z systemem Blade Scan (2019) Diody LED nie kierują światła bezpośrednio do przodu, lecz po przekątnej – w stronę zwierciadeł. Dzięki synchronizacji obrotów luster oraz dynamicznemu włączaniu i wyłączaniu poszczególnych diod, pozwala to zaciemnić niektóre obszary. Zanim światło ostatecznie trafi przed samochód, przechodzi jeszcze przez soczewkę.

Dokładność strumienia światła w przypadku tego systemu dochodzi do 0,7 stopnia, a jego zastosowanie jest tańsze, niż stosowanie większej liczby diod LED. W przypadku Lexusa RX z technologią BladeScan liczba diod LED to tylko po 10 w każdym reflektorze. Dzięki Blade Scan możliwe stało się intensywne oświetlenie jeszcze większych obszarów na drodze. Dlatego nocą, kierowca Lexusa RX jest w stanie dostrzec znajdujących się na skraju drogi pieszych już z odległości 56 m, zamiast dotychczasowych 32 m.

Automatyczne i adaptacyjne światła w samochodach – różnice
autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3832
Zdjęcia: 13140
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    W jakich butach najlepiej prowadzić samochód?
    Niejeden kierowca myśląc o bezpieczeństwie jazdy i zachowaniu ostrożności na drodze, pomija dobór odpowiedniego obuwia. Tymczasem wsiadając za kierownicę w butach na koturnie, wysokim obcasie czy w klapkach, może doprowadzić ...
    Zimowe podjazdy - czy są one trudne do pokonania?
    Zimą nie trzeba wyjeżdżać w góry, by doświadczyć problemów z pokonaniem stromego wzniesienia. Już oblodzony czy zaśnieżony wyjazd z garażu podziemnego może okazać się wyzwaniem. Jak sobie z nim poradzić? Intensywne ...