Alternator...

24 Mar 2019, 08:33

Witam ! !


Posiadam Renault Megane 1,6 benzyna, rocznik 2014

Parę dni temu, w punkcie wymiany akumulatorów, sprawdziłem sobie ich przyrządem, sprawność mojego...
Test akumulatora wypad dobrze, wskazania alternatora wzbudziły uwagę pracownika punktu wymiany akumulatorów...
Wyszło mi, że jest za nisko - 13,19 V a powinno być 14, 5 V(chyba)...
Samochód przed pomiarem, stał na parkingu około 5 godzin a do punktu dojechał ok 25 km. Pomiar odbywał się przy włączonym silniku i świateł ...
Czy jest się o co martwić..? ?
Czy mam się już liczyć z wymianą alternatora..? ?



Pozdrawiam
Munder
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 24 07 1992
Auto: Renault Megane 3
Silnik: 1,6 110 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

24 Mar 2019, 08:41

No ładowania praktycznie nie ma. Prawidłowe waha się około 14v. Prawdopodobnie regulator napięcia padł albo koniec szczotek
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Mar 2019, 11:36

....co w związku z tym...? ?

Czy na komputerze sprawdzającym kondycje auta to wyjdzie...? ? ?

Pozdrawiam
Munder
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 24 07 1992
Auto: Renault Megane 3
Silnik: 1,6 110 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

24 Mar 2019, 11:51

Munder napisał(a):Czy na komputerze sprawdzającym kondycje auta to wyjdzie...? ? ?
a jaki to komputer ? :shock:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Mar 2019, 12:15

... nie wiem jak nazywa się to urządzenie...(ja to nazwałem 'komputer").
Podłącza się to to poprzez gniazdo ( u mnie w Megane 3) umieszczone na samym dole pod radiem...(normalnie go nie widać, trzeba ściągnąć klapkę i pojawi się żółte gniazdo, podobne do gniazda starej drukarki podłączanej do PC)

[link wygasł]

Testy na stronie: http://www.polstarter.pl/jak-samodzieln ... 65,pl.html
....mam takie same jak podają...
Munder
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 24 07 1992
Auto: Renault Megane 3
Silnik: 1,6 110 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

24 Mar 2019, 13:09

Po 1 żaden komputer nie jest w stanie zweryfikować kondycji silnika
Po 2 ładowanie sprawdzamy multimetrem który podłącza sie do akumulatora
Po 3 nawet na tej stronie jest napisane ładowanie nie powinno bym mniejsze jak 13.5V a ty masz zaledwie 13.2V wiec nie masz takiego jak podają.

Im mniejsze ładowanie tym dłuższy odcinek drogi musisz pokonać aby doładować akumulator
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MITSUBISHI Concept GR-HEV pickup z napędem hybrydowym
    Od początku prac badawczo-rozwojowych nad elektrycznymi rozwiązaniami transportowymi w 1966 roku działania firmy Mitsubishi Motors Corporation wynikały z przekonania, że pojazdy z napędem elektrycznym powinny z czasem stanowić ...

24 Mar 2019, 18:15

...ad1.) W żadnym miejscu mojego postu nie zapytałem o kondycję SILNIKA....! ! ! (jestem laikiem ale wiem jaka różnica jest między silnikiem a układem elektrycznym)
Użyłem zwrotu "kondycję auta" co w moim pojęciu miało odzwierciedlać układ elektryczny, bo o takowym wspominałem - ("akumulator", "alternator"....) wiedząc, że spotkam tu, na forum, fachowców zawodowców oraz fachowców miłośników, nawet nie przypuszczałem, że zamiast pomocy spotka mnie wyszydzanie i punktowanie moich postów...

ad3).... zgadza się, popełniłem błąd i biję się w piersi. Z rozpędu napisałem, że moje wyniki są takie same jak na stronie, której link podałem w poście. ....

Na koniec, @Kao, napisałeś, że "Im mniejsze ładowanie tym dłuższy odcinek drogi musisz pokonać aby doładować akumulator..."
To też wiedziałem, ale nie dopisałem do końca (mój drugi błąd i znów biję się w piersi), bo akurat musiałem szybko odejść od kompa....
W myślach moje zakończenie powinno wyglądać ta:
Czy w tym przypadku, że codziennie (sześć a często siedem razy w tygodniu) robię 100 km (a czasem i więcej), klimat w którym żyję (Emiraty Arabskie) - wieczne ciepło (powyżej 30 st. Celsjusza), może być pretekstem do tego aby jeszcze wstrzymać się z wymianą lub naprawą alternatora.
Jakie "spustoszenie" może spowodować w moim aucie, gdy tego nie naprawię...? ?

Teraz jeszcze dopytam o coś dodatkowego....
- czy "skoki" silnika(taka mała "czkawka") przy powolnej jeździe(ok.25-30 km/godz) i ściągnięciem w tym momencie nogi z gazu, mogą być objawem uszkodzenia alternatora..? ?

- czy złe wskazania graficzne
o zużyciu paliwa,
o średniej prędkości pojazdu,
o dystansie do przejechania na tym paliwie, które jeszcze pozostało,
oraz nie "trzymaniu" długości dystansu, który chcę znać na pewnych odcinkach trasy (tzn. ustawiam od zera początek dystansu a licznik, po przejechaniu 100, czasem 180, 200 km sam się zeruje)
Czy to wszystko może, również być powodem uszkodzenia alternatora..?

Serdecznie pozdrawiam ( i chętnie dopiszę lub wytłumaczę o co mi chodziło w tym poście)
Munder
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 24 07 1992
Auto: Renault Megane 3
Silnik: 1,6 110 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

24 Mar 2019, 18:50

Ale w takim megane nie jesteś w stanie komputerem sprawidzić więcej niż parametry pracy silnika czy sprawność czujników więc o kondycji auta nie ma mocy nawet.

Munder napisał(a):Czy w tym przypadku, że codziennie (sześć a często siedem razy w tygodniu) robię 100 km (a czasem i więcej)
dzięki temu jeszcze możesz odpalać auto.

Munder napisał(a):Jakie "spustoszenie" może spowodować w moim aucie, gdy tego nie naprawię...? ?
któregoś dnia prawdopodobnie gdy bardzo będziesz się spieszył auto poprostu nie odpali bo będzie za małe napięcie aku no i takim traktowaniem jak teraz sam aku dostaje w tyłek i traci swoje właściwości.

Munder napisał(a):Teraz jeszcze dopytam o coś dodatkowego....
- czy "skoki" silnika(taka mała "czkawka") przy powolnej jeździe(ok.25-30 km/godz) i ściągnięciem w tym momencie nogi z gazu, mogą być objawem uszkodzenia alternatora..? ?

- czy złe wskazania graficzne
o zużyciu paliwa,
o średniej prędkości pojazdu,
o dystansie do przejechania na tym paliwie, które jeszcze pozostało,
oraz nie "trzymaniu" długości dystansu, który chcę znać na pewnych odcinkach trasy (tzn. ustawiam od zera początek dystansu a licznik, po przejechaniu 100, czasem 180, 200 km sam się zeruje)
Czy to wszystko może, również być powodem uszkodzenia alternatora..?
nie bardzo ale nie jest to wykluczone

Munder napisał(a):wiedząc, że spotkam tu, na forum, fachowców zawodowców oraz fachowców miłośników, nawet nie przypuszczałem, że zamiast pomocy spotka mnie wyszydzanie i punktowanie moich postów...
nie przesadzaj, nie dostałeś żadnych batów, czujesz się urażony a powinno być odwrotnie :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Mar 2019, 19:10

Witam.

Przesyłam krótki film z pracy alternatora...czy to jest odpowiedni dźwięk... ? ?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Pozdrawiam
Munder
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 24 07 1992
Auto: Renault Megane 3
Silnik: 1,6 110 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2014

25 Mar 2019, 19:38

Kao napisał(a):Po 1 żaden komputer nie jest w stanie zweryfikować kondycji silnika

W Toyocie Avensis II zanim padł mi alternator były pewne objawy: wskaźnik zużycia paliwa pokazywał ogromne wartości, silnik dziwnie pracował na niskich obrotach. Po kilkuset km padł alternator. W warsztacie mi powiedzieli, że sterownik silnika wyłącza pewne mniej krytyczne systemy, gdy ma za niskie napięcie z alternatora/akumulatora. Mógłby się zaświecić check silnik na desce rozdzielczej, bo silnik wiedział, że coś jest nie tak. Błąd konstrukcyjny, moim zdaniem. Dopiero jak zupełnie padło ładowanie, zaświeciła się kontrolka braku ładowania i po kilkudziesięciu kilometrach już był koniec jazdy i laweta.
aGradory
 

25 Mar 2019, 19:42

Munder napisał(a):Teraz jeszcze dopytam o coś dodatkowego.... - czy "skoki" silnika(taka mała "czkawka") przy powolnej jeździe(ok.25-30 km/godz) i ściągnięciem w tym momencie nogi z gazu, mogą być objawem uszkodzenia alternatora..? ?- czy złe wskazania graficzne o zużyciu paliwa, o średniej prędkości pojazdu, o dystansie do przejechania na tym paliwie, które jeszcze pozostało, oraz nie "trzymaniu" długości dystansu, który chcę znać na pewnych odcinkach trasy (tzn. ustawiam od zera początek dystansu a licznik, po przejechaniu 100, czasem 180, 200 km sam się zeruje) Czy to wszystko może, również być powodem uszkodzenia alternatora..?

Miałem podobne objawy, o czym piszę wyżej. Jedź od razu bezpośrednio do firmy regenerującej alternatory, bo skończysz na lawecie.
aGradory