Analiza wydruku. Olej?

04 Lip 2020, 12:29

Cześć. Byłem wczoraj na nabiciu klimy, chcę Wam pokazać wydruk, wszystko tu jest w porządku? Samochód mam od lutego zeszłego roku, dopiero w tym roku udałem się na serwis klimatyzacji, przez ten czas nie było problemów z chłodzeniem. Nie wiem kiedy ostatnio układ był nabijany, możliwe, że dawno. Zeszło 140g, czyli dość niewiele, ale bardziej mnie zastanowiła kwestia oleju, wg. wydruku zeszło 0. Gdy zapytałem o to, usłyszałem, że olej osiadł na elementach i maszyna nie była w stanie wyciągnąć i że wszystko ok.
Silu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 117
Auto: E46, CX-7
Silnik: M54, 2.3 Tubo DISI
Paliwo: Benzyna

06 Lip 2020, 13:22

Największy odzysk oleju może być uzyskany po podłączeniu do układu klimatyzacji urządzenia serwisującego w niedługim czasie po tym jak pracowała jakiś czas.
W przypadku jak auto przed serwisem stoi nie uruchamiane kilka godzin może się okazać, że odzysk oleju będzie znikomy lub nie będzie go tak jak w twoim przypadku.
Z tym olejem bywa różnie bo im nowsze układy tym mniej go dawali ;/ niestety.
Serwisy często robią tak że przy braku odseparowania oleju nie dodają go później przy napełnianiu układu, a jak odseparują np. 10ml to tyle samo go dodają jak z klimatyzacja nic się złego nie dzieje. Niestety nie da się określić w ten sposób ile oleju dokładnie jest w układzie klimatyzacji. Zbyt jego duża ilość może powodować problemy z pracą sprężarki która sterowana jest elektrozaworem poprzez zalewanie go. Dlatego w twoim przypadku myślę że jak jest wszystko ok z chłodzeniem to nie masz się czym martwić, a następny serwis warto wykonać od razu po wyłączeniu pracującej przez jakiś czas klimatyzacji. przyjrzyj się też na sprężarkę i przewody od klimy czy nie widać zapocenia. Jeżeli nie to raczej olej powinien być w normie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35

07 Lip 2020, 12:32

Dziękuję Rokiko. W międzyczasie poczytałem trochę i faktycznie ten odzysk oleju jest zwykle bardzo mały. W moim przypadku klima była uruchomiona niecałą godzinę wcześniej na parę minut, a ostatnie pół godziny przed serwisem auto stało z wyłączonym silnikiem. Po nabiciu jedyną różnicę jaką zauważyłem, to szybsze schładzanie, co jest zapewne zasługą większej ilości czynnika w układzie. Klima pracowała i pracuje cicho, nie ma żadnych oznak, że jedzie na sucho, które by można zauważyć organoleptycznie. Maszyna dodała od siebie 2g oleju chyba tak pro forma.
Silu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 117
Auto: E46, CX-7
Silnik: M54, 2.3 Tubo DISI
Paliwo: Benzyna

07 Lip 2020, 12:39

Silu napisał(a):Maszyna dodała od siebie 2g oleju chyba tak pro forma.
Pewnie tak mają ustawioną domyślnie.
Silu napisał(a):Po nabiciu jedyną różnicę jaką zauważyłem, to szybsze schładzanie, co jest zapewne zasługą większej ilości czynnika w układzie. Klima pracowała i pracuje cicho, nie ma żadnych oznak, że jedzie na sucho
No to raczej jest ok i będzie dobrze :ok:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    20-tysięczny egzemplarz Audi R8
    Zwieńczeniem sześciu lat precyzyjnej pracy jest wspaniała uroczystość. Z taśmy produkcyjnej fabryki Audi w Neckarsulm, zjechał 20-tysięczny egzemplarz Audi R8. To Audi R8 GT Spyder o mocy 560 KM, w kolorze Sphärenblau. ...