Astra G - skrzypienie przy jeździe i skręcaniu.

07 Cze 2015, 14:23

Hej.

Mam taki problem, ze manewrujac na parkingu kierownica lewo-prawo, przy skrecaniu w miejscu lub nawet przy malym ruchu, slychac dosyc spore i zauwazalne skrzypienie, a glownie przy skrecaniu kierownicy w lewa strone. Dzwiek jest jeszcze lepiej slyszalny, poniewaz teraz jezdzi sie z otwartymi oknami i brzmi to conajmniej, jakbym komus najechal na noge, co jest bardzo drazniace.

Ogolnie obstawiam 3 rzeczy. Na ogolnych ogledzinach "co trzeba zrobic" , mechanik stwierdzil, ze lewy drazek (albo jego koncowka, nie wiem) do wymiany. Mi natomiast wydaje sie, ze moze to byc albo lewy wahacz albo lewe lozysko, ale nie znam sie niestety na mechanice i nie wiem jak sie zabrac chociazby za sprawdzenie.


Mam tez takie pytanie poza tematem dzialu:
Musze wymienic sobie tarcze i klocki hamulcowe, oraz cos tam przy wycieraczce (od strony pasazera spada z takie "cusia" i nie dziala :P, wcale sie nie rusza mimo, ze silniczek jest sprawny. Orientujecie sie jaki moze byc koszt tego, oraz czy dalbym rade sam, przy pomocy filmikow z yt i porad z ksiazki to wykonac : SMILE :? Dodam, ze jestem mechatronikiem i znam sie jako tako na mechanice (chociaz bardziej elektryka jest moim konikiem), wiec moze to sie przyda? Z tym, ze ogolnie nie wiem czy robiac samemu czegos nie spiernicze? Bo jednak, jesli jest to w miare proste i co wazne nie wymaga kanalu ani podnosnika a wystarczy zwykly lewarek, to wolalbym zrobic to sam, niz wydawac 800zl na mechanika :D
Frakzz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Cze 2015, 16:57

Co do wycieraczki to jak najbardziej z pomocą filmików i porad powinieneś dać sobie rade aby to wymienić. Natomiast w kwestii skrzypienia przy skręcaniu to proponuję sprawdzić końcówki drążków kierowniczych oraz przegub. Wahacz raczej podrzucam.
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Cze 2015, 20:55

Ogolnie mechanik wlasnie mowil, ze koncowka lewego drazka do wymiany i moze to dlatego taki dziwaczny dzwiek? Z ciekawosci sprawdzilem w astrze f i tam nawet nic chociazby podobnego w brzmieniu do tego, co ja mam teraz xD. Tam to chodzilo bez najmniejszego pisniecia, a moj to teraz taka "zarzynana swinka" :p.

A hamulce i tarcze dam rade samemu wymienic, czy lepiej jednak to zostawic specjaliscie?
Frakzz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: Opel Astra G
Silnik: 1.6 16V 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

08 Cze 2015, 22:23

Frakzz napisał(a):A hamulce i tarcze dam rade samemu wymienic, czy lepiej jednak to zostawic specjaliscie?
Na ówczesny czas wszechobecnego wujka gogle dasz radę. Pełno jest poradników , można zapytać w niezrozumiałych tematach. To żadna filozofia. Czynność prosta. Jednak namawiam do wizyty w profesjonalnym warsztacie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4971
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Cze 2015, 13:42

Jakoś da rade wymienić-w szczególności tarcze,tylko pytanie czy będzie to na tyle dobrze zrobione aby było bezpiecznie,w tym tkwi cały sens. Co Do Astry G to również uważam ze to drążki,jak stwierdził mechanik końcówka lewego do wymiany.
Eperfekt
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Seat
Silnik: Ibiza 1.9
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Toyota Yaris GRMN
    Był marzec 2017 roku. Toyota Yaris WRC zdążyła już pokazać, na co ją stać, wygrywając Rajd Szwecji i docierając do mety jako druga w Rajdzie Monte Carlo. Wtedy na Salon Samochodowy w Genewie wjechał Yaris GRMN. Rasowy hot ...