Astra H nie działa żarnik d2s

13 Lis 2015, 22:10

Witam, mam problem z jednym światłem xenonowym, a mianowicie działa ono tylko na wyłączonym silniku, a gdy uruchomię silnik i włączę światła to oba się zapalają i to jedno gaśnie po kilku sekundach (może 3-4sek.). Dziś zmieniłem oba żarniki (oryginalne philips d2s), odpalam auto i to samo, jeden gaśnie i nie działa :( Muszę je oddać w takim razie, bo to nie ich wina. Teraz muszę szukać przyczyny dalej, zacznę od przełożenia startera, czy to może być jego wina czy przetwornicy?
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Lis 2015, 22:45

Prawdopodobnie jest to wina zapłonnika ( startera ). No ale masz możliwość, żeby sprawdzić, więc nie masz problemu - zrób jak planowałeś - przełóż zapłonnik i sprawdz. A jak dalej będzie to samo, to przełóż przetwornicę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Lis 2015, 13:31

Przełożyłem startery miejscami i to samo się dzieje, prawa lampa pali na wyłączonym silniku, a na włączonym już nie. Dodam, że w tej prawej lampie brakuje takiego mocowania żarnika - w prawej lampie jest, ale to chyba nie ma wpływu, bo starter trzyma żarnik http://zapisz.net/images2/20151114/56471adb4ad5f.jpg

Zapomniałem dodać, że na uruchomionym silniku pali się kontrolka [tymczasowy link do zdjęcia niedostępny]
a na wyłączonym już nie. Szukam cały czas w internecie co tu się dzieje :oops:
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

14 Lis 2015, 16:43

Układ świateł wykrywa usterkę wiązki lub silniczka z lampie, który regulujące kąt padania światła i wyłącza dla bezpieczeństwa wadliwą lampę.
Układ można sprawdzić poruszając ramieniem czujnika położenia nadwozia przy wahaczu chyba lewym przednim na włączonych światłach.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

14 Lis 2015, 21:36

andrzej_124 napisał(a):Układ można sprawdzić poruszając ramieniem czujnika położenia nadwozia przy wahaczu chyba lewym przednim na włączonych światłach.


jest w ogóle coś takiego jak czujnik położenia nadwozia?
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dobry akumulator prosto z półki
    Nie zawsze to co stoi na sklepowej półce jest tym czym naprawdę powinno być. Akumulator jest na tyle specyficznym produktem, iż wraz z upływem czasu może utracić część swoich właściwości. Niestety, dość często zdarza ...

15 Lis 2015, 14:10

andrzej_124, dzięki, z tego co tam przeczytałem to taki silniczek byłby do wymiany

[link do oferty na Allegro wygasł]

jeśli silniczek regulacji reflektora byłby popsuty to lampa by się nie paliła?
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

15 Lis 2015, 15:58

Wątpię żeby to był silniczek do twojej lampy. Wygląda jak silniczek zewnętrzny do lamp starego typu. Możesz przecież na aucie sprawdzić jak to wygląda silniczek powinien być wewnątrz w lampie a lampa powinna mieć jedną wtyczką z 7 (?) pinami.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

21 Gru 2015, 01:45

Do tej pory nie rozwiązałem problemu :(

Po podpięciu op-coma pokazało, że są to lampy AHL, ale komputer nie pokazał dokładnie czego dotyczy błąd, jedynie kod błędu " U1113 - <Unknown DTC> " i mam kilka pytań zanim zacznę zdejmować zderzak i bawić się w przekładki.

Skoro prawa lampa ogólnie świeci lecz tylko na wyłączonym silniku, a na zapłonie lub uruchomionym silniku już nie (mruga kontrolka poziomowania świateł) to wygląda, że ogólnie jest sprawna? Zauważyłem, że na zapłonie poświeci ok 5-10s i zgaśnie, a na uruchomionym silniku nie działa wcale.

Żarniki i startery przekładałem i są ok. Obstawiałem, że to może być czujnik poziomowania przymocowany do lewego wahacza, lecz gdyby on był uszkodzony to tylko prawa by nie świeciła?
Dziś zdjąłem lewe koło, ale nie widzę tego czujnika, może mi go ktoś wskazać?

http://zapisz.net/images2/20151220/567725d713fea.jpg
http://zapisz.net/images2/20151220/567725d8d5203.jpg
http://zapisz.net/images2/20151220/567725dcc2b3a.jpg
http://zapisz.net/images2/20151220/567725e0b0cde.jpg
http://zapisz.net/images2/20151220/567725e39134d.jpg

Tu jest zdjęcie czujnika w Vectrze C(nie wiem czy AFL/AHL i czy w astrze jest tak samo)
http://i685.photobucket.com/albums/vv21 ... 0_1880.jpg

Przetwornica chyba jest dobra, bo jakoś na zgaszonym silniku lampa świeci bez problemu.
Prąd do światła dochodzi jak widać tylko coś ją rozłącza po uruchomieniu silnika.

czy w światłach AHL w ogóle występuje czujnik poziomowania na wahaczu?
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998