Audi A3 8p 1.6 czy warto? - głównie jazda po mieście

30 Lip 2021, 14:35

demirbiras napisał(a):hoderi145 napisał(a):
Tobie się chyba zwyczajnie podoba znaczek audi, bo w tym budżecie można kupić fajny samochód, z dynamiczniejszym silnikiem, a nie jakieś stare premium od vaga.
To podaj typy nowych kompaktów za 25 tys z dynamicznym silnikiem


Czy ja gdzieś podałem, że za 25 tys kupimy nowe auto? Za 25 tys prawie każda inna marka oferuje samochód młodszy, z bardziej dynamicznym (również trwałym) silnikiem. A przykłady podałem w moim poście.
Nie demonizuję audi a3, bo to fajne autko, dobrze spasowane, te silnik jakiś problematyczny bardzo nie jest. Ale chcę/chcemy uświadomić autora, że świat motoryzacji nie kończy się na audi i w tej kasie można kupić coś co lepiej jedzie, przy czym mniej pali, wygląda bardziej świeżo i też jest mało awaryjne.

Mirozic napisał(a):a osobiście nie twierdzę, że ten silnik jest mułowaty, czytam opinie innych.. Jeżdżąc a4 ojca 1.6 zachowywał się normalnie.

Bo to jest normalny silnik, albo raczej był w latach 90. Teraz w porównaniu z konkurencją wydaje się mułowaty i dużo palący. Jeśli twoje jedyne porównanie, to jest te a4 twojego ojca i yaris/i20 z kursu prawa jazdy, to może się wydawać te audi nawet dynamiczne :mrgreen: Jak nie potrzebujesz dobrej dynamiki, to focus mk.3 1.6 bije tą a3 na głowę pod
niemal każdym względem.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 315
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

30 Lip 2021, 15:04

galakty napisał(a):Mułem to może nie jest, ale wydawanie tyle kasy na paliwożernego dinozaura o osiągach auta z 1998 roku za 2k jest no... dla mnie śmieszne. Co kto lubi.

Parametr 0-100 nie mówi absolutnie nic, spójrz sobie na 80-120 km/h na 4 biegu.

No tylko auto to nie sam silnik, w 98 miałeś inne auta, z innym wygłuszeniem komfortem, wyposażeniem audio, inna płyta, inny rozstaw osi itd.
Poza tym masz spokój serwisowy i dobry silnik do gazu.
A co do 80-120 to na IV biegu nawet moja Astra 1,8 nie będzie robić szału, wiec wtedy redukujesz na 3 bieg jak to w benzynie i lecisz dalej.
Takie moje zdanie

hoderi145 napisał(a):Czy ja gdzieś podałem, że za 25 tys kupimy nowe auto? Za 25 tys prawie każda inna marka oferuje samochód młodszy, z bardziej dynamicznym (również trwałym) silnikiem. A przykłady podałem w moim poście.
Spoko no dla mnie 2-3 lata młodsze auto nie jest "lepsze" a dynamiczny silnik owszem ale trzeba pamiętać że wtedy koszty x4, bo turbo bo osprzęt itd. Pamiętajmy że jednak szukamy auta do miasta a nie na niemieckie autobahny to tak na marginesie
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2021, 15:24

w 25k chciałbym się zamknąć z pakietem startowym itp wiec pewnie na focusa mk3 nie będzie mnie stać.

Audi a3 musi być w jakiś sposób konkurencją do innych wymienianych tutaj, honda, focus mk2, bravo skoro te modele są ze sobą porównywane i zestawiane. A3 w jakiś sposób waszym zdaniem wyróżnia się na tle konkurencji, którą wymienialiście wyżej? Jeśli chodzi o całokształt.
Mirozic
Nowicjusz
 
Posty: 16

30 Lip 2021, 15:41

Właśnie te Twoje 1.8 zrobi lepszą robotę, a argument o kręceniu jest inwalidą bo 1.8 jak zakręcisz to dalej będzie mocniejsze. Przecież to głupota totalna co mówisz, bo jakby była prawdą to po co by robili większe silniki, skoro wystarczy "kręcić" :lol:

Do autora: Czym się wyróżnia A3? Masz 4 zera na masce i prestiż u kolegów :ok: Poprawne auto z kiepskimi silnikami, gdyby nie one i to że kosztuje zazwyczaj więcej od konkurencji (bo w Polsce wciąż panuje kult niemieckiej motoryzacji) to można by polecać, a tak po prostu są lepsze auta (tym bardziej jeśli chodzi o cena/jakość).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Lip 2021, 16:58

galakty napisał(a):Do autora: Czym się wyróżnia A3? Masz 4 zera na masce i prestiż u kolegów Poprawne auto z kiepskimi silnikami, gdyby nie one i to że kosztuje zazwyczaj więcej od konkurencji (bo w Polsce wciąż panuje kult niemieckiej motoryzacji) to można by polecać, a tak po prostu są lepsze auta (tym bardziej jeśli chodzi o cena/jakość).

No trochę bezsensu co piszesz, Audi 3 w salonie dzisiaj kosztuje 2x tyle co Fiat Tipo, więc nie dziwi fakt że Bravo ma takie ceny jakie ma i audi a3 też.
jestem ciekaw co jest fajnego w takim Bravo poza może silnikiem t-jet, bo na pewno nie wygłuszenie, jakość plastików czy komfort. (chodzi mi o jedną z propozycji dla autora)

Audi, Volvo, Mercedes, BMW Honda zawsze mają wyższe ceny niz budżetowe, proste marki jak Fiat czy Opel
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2021, 17:44

A w jakich modelach audi są już silniki powiedzmy bardziej polecane?
Kusi mnie to audi ale mam teraz mieszane odczucia.
Mirozic
Nowicjusz
 
Posty: 16
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris Hybrid-R - sportowa hybryda
    Toyota Yaris Hybrid-R, która w wersji koncepcyjnej zadebiutowała podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, łączy zaawansowaną technologię pochodzącą z seryjnego Yarisa Hybrid, z wyczynowymi rozwiązaniami znanymi ...

30 Lip 2021, 17:59

w Audi A3 8V
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2021, 18:30

demirbiras napisał(a):jestem ciekaw co jest fajnego w takim Bravo poza może silnikiem t-jet

Jak mówisz, wyciszenie, plastiki gorsze, ale duże lepsze wyposażenie. Od grzanych foteli, po tempomat, czujniki parkowania, ksenony i szklany dach.

Na pewno nie kupiłbym już nic wolnossącego. Jeśli nie potrzebna Ci dynamika, to taki 1.6 wystarczy, ok 11/12 sec do 100 ujdzie.
Gość114260
 

30 Lip 2021, 18:52

quel napisał(a):Na pewno nie kupiłbym już nic wolnossącego. Jeśli nie potrzebna Ci dynamika, to taki 1.6 wystarczy, ok 11/12 sec do 100 ujdzie.

Panowie zrozumcie jedno to nie chodzi o cyferki. Ten silnik ma całkowicie inny problem dokładnie taki sam jak Fiatowy 1,4 16v 95km.
Nie będę się rozpisywał czemu bo to nie jest ten temat.
Efekt jest taki że ludzie którzy przesiedli się z podobnych pojemności w obu przypadkach są zdruzgotani tym co te silniki wyprawiają.
Oczywiście do toczenia się jest ok.przy założeniu że trafi się ktoś kto nie ma żadnych odczuć co do głosu silnika oraz jego charakterystyki.
Zresztą na tym forum był kiedyś przez innego fanboja vw polecana był ta opcja i niestety źle się to skończyło bo po kilku miesiącach już dostałem zapytanie na pw czy nie można coś zrobić z dynamiką tego silnika albo chociaż zlikwidować to buczenie przy wciskaniu gazu bez redukcji.
Wtedy buczy i nie jedzie. I co ciekawe nie jest to jedyna osoba która na to narzeka.
Temat jest prosty największą zaletą tej opcji silnikowej jest względna bezawaryjność i niskie koszty eksploatacji i nic więcej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Lip 2021, 19:14

Miałem w rodzinie Golfa 4 z tym silnikiem, ja miałem Megane. Jeśli chodzi o silnik to była przepaść (hałas, brak dynamiki, spalanie, przełożenie skrzyni).

Tak, materiały A3 ma lepsze, ale to typowy populus dla Kowalskiego, ze starym silnikiem (końcówka Golfa 3 go miała, a pakowali do 6 pozdro...) i bawi mnie argumentacja że plastiki lepsze od Bravo... To nie limuzyna do klepania kilometrów, a auto na co dzień.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

30 Lip 2021, 19:26

No cóż nie wiem kto oczekuje elastyczności od takiego silnika, 11 sec jest osiągalne przy pałowaniu i nikt tak nie jeździ na co dzień wiadomo. Jak chce to niech kupi, ale silnik typowo do miasta, na trasie męczarnia. Dodatkowo duże spalanie, ciężkie auto..
Ostatnio edytowany przez Gość114260, 30 Lip 2021, 19:31, edytowano w sumie 1 raz
Gość114260
 

30 Lip 2021, 19:30

Tylko akurat golf iv to specyficzne auto, samo w sobie wygłuszone tak jak fiat SC, do tego przełożenia pewnie są zależne od wersji w Golfie IV było ich aż 4, jakoś dziwne że vagi szczególnie te starsze to w 90% albo 1,9 tdi albo 1,6 + lpg.
Nikt normaly nie idzie w 1,8T ani w jakies VR6 bo dynamika albo fajne brzmienie
Nie kupuje się golfa iv czy leona dla wersji GTI czy Cupra tylko 1,6 i gaz albo 1,9 tdi, więc ciekawe kto narzeka bo chyba nie większość właścicieli grupy VW szczególnej tej z lat 90.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2021, 19:40

demirbiras napisał(a):ciekawe kto narzeka bo chyba nie większość właścicieli grupy VW szczególnej tej z lat 90.

Miałeś dokładnie napisane kto narzeka.
Narzekają Ci co mieli doświadczenia z innymi autami i nie jest im obojetna jazda.
Zresztą jak rozpoczynałem swoją motoryzacyjna ścieżkę to też od jednego właściwego kierunku czyli gola2 1,6. Śmiałem się z kolegi któremu w 92r.dziadek kupił corolle e10 1,3 16V dohc bo mały silnik, bo jednorazowy bo coś tam no i... śmiałem się do momentu pierwszej wycieczki do Gdańska tym autem. Skończyło się tym że za niedługo miałem e10kę 1,3 którą do Gdańska zrobiłem pewnie ze 150k.km. :ok: potem sam z siebie się śmiałem. Mamy 2021r :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Lip 2021, 20:10

demirbiras napisał(a):Nie kupuje się golfa iv czy leona dla wersji GTI czy Cupra tylko 1,6 i gaz albo 1,9 tdi,


a może dlatego, że 1.9tdi albo 1.6 wyprodukowano najwięcej i kosztują jedną wypłatę?
A może dlatego, że żeby kupować gti albo cuprę trzeba być fanbojem?
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2658
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Lip 2021, 20:21

szybki napisał(a):Narzekają Ci co mieli doświadczenia z innymi autami i nie jest im obojetna jazda.

Jacyś śmieszni chyba bo jak ktoś oczekuje od 1,6 mpi jazdy jak 5,0 Mustangiem to pogratulować :)

Każdy normalny, kto chce mieć spokój serwisowy i auto którym dojedzie wszędzie a przy tym jak się coś posypie nie będzie musiał brać chwilówki to wybierze 1,6 załozy gazik i tyle.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna