Audi A3 8p 1.6 czy warto? - głównie jazda po mieście

30 Lip 2021, 20:32

demirbiras napisał(a): to wybierze 1,6 załozy gazik i tyle.


ale niekoniecznie w vag bo każde inne wolnossące 1.6 będzie tak samo bezawaryjne
franccc
Aktywny
 
Posty: 364

30 Lip 2021, 20:43

Przecież tu nie chodzi o to, że 1.6 jest złe, tylko że w porównaniu do konkurencji wypada słabo. Można kupić auto które będzie przyjemniejsze, ale wiadomo plastiki w Audi gniotą konkurencję, a to się liczy najbardziej w jeździe autem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7056
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Lip 2021, 20:47

franccc napisał(a):ale niekoniecznie w vag bo każde inne wolnossące 1.6 będzie tak samo bezawaryjne

tylko jeżeli komuś odpowiada Audi lub zwyczajnie podoba się bo auto to nie tylko silnik to po co wybierac inne??
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 890
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2021, 21:19

demirbiras napisał(a):Jacyś śmieszni chyba bo jak ktoś oczekuje od 1,6 mpi jazdy jak 5,0 Mustangiem to pogratulować

Do Ciebie się mówi jak do ściany. Powtórzę Ci mogą być takie same dwa silniki o tej samej mocy, o tych samych tabelkach tylko jeden jedzie skrajnie inaczej od drugiego.
Więc w/w silnik 1,6 jedzie różnie od innych normalnych 16v już nie wspomnę że przy vtekach albo vvti nawet nie stał.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7985
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Lip 2021, 22:52

Tak i na pewno przeciętny zjadacz chleba po czuje tę różnicę, szczególnie jeżdząc po mieście :)
a z tym v-teckiem to chyba coś Ci się pomyliło bo właśnie mowa o tym że 1,6 vaga ma słaby dół, to v-tec jest królem silnika który ma moc w bardzo, bardzo wąskim zakresie obrotów, gdzie zaczyna jechać powyżej 4 tys.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 890
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lip 2021, 23:43

demirbiras napisał(a):a z tym v-teckiem to chyba coś Ci się pomyliło bo właśnie mowa o tym że 1,6 vaga ma słaby dół, to v-tec jest królem silnika który ma moc w bardzo, bardzo wąskim zakresie obrotów, gdzie zaczyna jechać powyżej 4 tys.


Dobra masz rację... masakra :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7985
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Auris Hybrid II - wymiana oleju w silniku 1.8 (2ZR‑FXE)
    Przyszedł czas na wymianę oleju w silniku ponieważ od ostatniej wymiany w ASO zrobiłem już prawie 10000km. Większość przebiegu co prawda była zrobiona w trasie ale z racji tego, że silnik benzynowy w układzie hybrydowym nie ...
    Skoda Kamiq - miejski SUV
    Nowy miejski SUV ŠKODY, dedykowany dla chińskiego rynku model KAMIQ, został oficjalnie zaprezentowany 23 kwietnia. KAMIQ stanowi uzupełnienie gamy SUV-ów ŠKODY, w której znajdują się już modele ...

  • 31 Lip 2021, 15:52

    Ponad 5 lat jezdzilem Leonem 2 z tym silnikiem, teraz wlasnie A3 8P
    auto na dojazdy do pracy, dojazdy do klientow jest w zupelnosci wystarczajace, demonem predkosci nie jest ale umozliwia sprawne poruszanie sie w granicach rozsadku, i kompletna bezawaryjnosc jesli dla Ciebie 150kmh to max to nie powinienes narzekac

    jesli chodzi o alternatywne silniki to 1.4TSI 122km lub 2.0FSI 150km

    edit: antyvagowcy jak zwykle w natarciu

    po 1 auto to nie tylko sam silnik
    po 2 w kazdym temacie mozna napisac, ze w budzecie X kupimy lepsze auto, ale lepsze dla Ciebie nie znaczy lepsze dla autora, jest tyle aut ze kazdy znajdzie cos dla siebie
    Ostatnio edytowany przez Raziel11, 31 Lip 2021, 16:06, edytowano w sumie 1 raz
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1292
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    31 Lip 2021, 16:03

    Właśnie 80% poruszania się to miasto do pracy, zakupy itp

    Jeszcze spytam czy może ktoś się orientuję jak z kosztami/serwisem wypada wymienione 2.0 FSI 150KM bądź 1.4 TSI/122KM na tle właśnie 1.6? Wiadomo że 1.6 taniej ale co w tych dwóch wersjach 150km i 122km dochodzi do naprawy/wymiany serwisu itp, że utrzymanie jest droższe? Czego się po tych wersjach mogę spodziewać?
    Mirozic
    Nowicjusz
     
    Posty: 16

    31 Lip 2021, 16:11

    W 1.6 MPI robisz pakiet startowy za 2k (tyle w tym roku kosztowal mnie kpl rozrzad, kpl hamulce i wszystkie plyny / filtry

    w 1.4 TSI czy 2.0FSI 2k nie starczy Ci na zrobienie samego rozrzadu

    a dolicz do tego czyszczenie nagaru bo pewnie przed Toba nikt tego nie robil (1000-1500zl) koniecznosc lania pb98, odma, szklanke hpfp i jeszcze sporo innych rzeczy

    wiec jak sam widzisz lepsze osiagi kosztuja i nic na to nie poradzisz

    zeby nie bylo, to nie sa zle silniki (sam posiadam 2.0TSI) ale to silniki dla ludzi ktorzy sa przygotowani na wydatki
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1292
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    31 Lip 2021, 16:21

    Ok, dzięki za klarowne wyjaśnienie!
    Reasumując, na te lepsze silniki z 5tys pewnie na pakiet startowy trzeba włożyć a to już 1/4 kosztu auta. Zostaje 1.6.

    Zobaczę jeszcze hondę ufo ale tutaj pewnie 23k trzeba wydać dobrze zadbana

    Fiat bravo dosyć szybko schodzą fajne egzemplarze i cieeezko będzie mi jakiś złapać.

    Zostają te 3 główne typy
    Mirozic
    Nowicjusz
     
    Posty: 16

    31 Lip 2021, 16:30

    jeszcze co do innych aut tutaj wymienionych

    civic 1.8 niby dynamika lepsza ale aby to odczuc trzeba jechac caly czas na wysokich obrotach co jest dosyc meczace, to auto dla typowego fana japonskiej motoryzacji, poza tym kiepskie spasowanie wnetrza, design deski i ergonomia kwestia gustu, ja sie za cholere nie moglem odnalezc, na plus dobre prowadzenie kosztem komfortu i bardzo wysoka niezawodnosc

    focus mk3 taki sam dupowoz jak audi, rowniez kiepskie spasowanie plastikow jak w hondzie wszystko skrzypi, farba z dekorow schodzi w oczach (i to raczej nie wina tego ze to auta sluzbowe bo jezdza glownie w trasach) specyficzna praca ukladu wspomagania, dosc dobre wyciszenie ale daleko mu do a3 w tej kwestii, dobry komfort podrozowania (fotele/zawieszenie)

    bravo, najwiekszy plus to silnik, trwaly, dobre osiagi, dobry pod gaz, niski koszt eksploatacji ale wnetrze slabo znosi czas, szybko pojawiaja sie oznaki zuzycia

    no i przedmiot sporu czyli audi
    jedyny tani i bezproblemowy silnik to 1.6 MPI o mizernych osiagach ale wystarczajacy do miasta czy na trase przy dozwolonych predkosciach, paradoksalnie A3 8P z tym mizernym silnikiem jest wart tyle samo lub czesto wiecej niz wszystkie pozostale wersje silnikowe z wyjatkiem S3 i 3.2
    chyba najlepsze spasowanie materialow w tym segmencie, nawet po 400tys tutaj nic nie skrzypi w srodku, design wnetrza jest tylko poprawny, szaro i ponuro ale to kwestia gustu
    bardzo dobry komfort jazdy ale kosztem precyzji prowadzenia (to dla mnie najwiekszy minus po przesiadce z Leona) ale dla Ciebie to raczej nie istotne jesli nie masz zaciecia sportowego, bardzo dobre wyciszenie, w Leonie jazda z predkoscia 160 meczyla uszy, w audi jest wzglednie cicho
    wyposazenie bedzie zalezec od tego co trafisz wiec nie jest tak ze konkurencja oferuje lepsze wyposazenie bo tutaj tez mozesz miec wszystko
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1292
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    31 Lip 2021, 16:34

    Raziel11 napisał(a): czyli audi
    jedyny tani i bezproblemowy silnik to 1.6 MPI o mizernych osiagach ale wystarczajacy do miasta


    Tu nie chodzi o spór Audi vs coś tam tylko to co napisałeś "mizerne" osiągi w stosunku do podobnych silników co fanboj marki próbował negować.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7985
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    31 Lip 2021, 16:47

    Właśnie jedyny problem tego audi to tani w eksploatacji silnik z dobra moca, wiadomo są te z wtryskiem bezpośrednim ale trzeba liczyć się z wydatkami. Odnośnie całości tematu, dowiedziałem się wielu rzeczy o audi i innych modelach ale powiem Wam że wybór jest trudny. Z jednej strony dobre wyciszenie, komfort jazdy ale samochód ze słaba mocą, z drugiej strony sta z lepszymi osiągami ale z gorszym wykonaniem, wykończeniem... Będę musiał jeszcze to przemyśleć. A tak personalnie jeśli bylibyscie na moim miejscu mając 23-25k budżetu łącznie z pakietem startowym, na jakie auto byście postawili?
    Mirozic
    Nowicjusz
     
    Posty: 16

    31 Lip 2021, 16:51

    Już bez przesady z tą Hondą że trzeba non stop jeździć na wysokich obrotach... Żeby uzyskać pełną moc - owszem, ale jak sobie porównasz ilość i przebieg momentu to się okazuje że już od 1500 obrotów ma go więcej niż ten 1.6 MPI.

    Więc zależy do czego porównujesz, jak do diesla czy benzyny innych marek to jasne, trzeba niby kręcić, ale jeśli konkurentem ma być A3 z 1.6 to wypada i tak lepiej :roll:

    Niech się autor przejdzie i sam zdecyduje, bo to zależy od tego czego dana osoba oczekuje - ja bym już tego nie kupił, nie za takie pieniądze... W imię czterech zer i lepszych plastików? A co ja je macać będę podczas jazdy? Za to silnik już odczuję. Kwestia priorytetów ;)

    Co do TSI i FSI, moim zdaniem ilość problemów i wtopy finansowej nie usprawiedliwia osiągów. Co innego 2.0 TFSI, tutaj już jest sens pomyśleć.

    Autorze, ale o jakim komforcie jazdy Ty mówisz? Pisałeś że auto będzie głównie użytkowane w mieście, a robisz z tego jakiś wielki argument (A3 to i tak kompakt, zwykłe auto).
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7056
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    31 Lip 2021, 17:04

    Musisz każdym się przejechać, kazdy ma inne wymagania, drugi raz bym Audi nie kupił, ale Leona tak :)
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1292
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna