Audi A4 B5 1.6 - Nie Kręci Rozrusznik

21 Sty 2018, 17:16

Mam Problem ze Swoim Autem, konkretnie z Elektryką. Audi A4 B5 1.6 Benzyna 96 rocznik. Mianowicie jak na dworze jest Zimno i Przymrozi na Dworze od ok 0 do -5 i niżej to Rozrusznik nie Kręci. Tak jakby Akumulator nie podawał Prądu do Rozrusznika. Nie dzieje się stale tylko Raz na jakiś czas. Jak Przekręcam kluczyk to mi zeruje Radio i wyłącza je całkowicie do ustawień Fabrycznych i licznik w Aucie też zeruje. Słychać takie 3 krótkie Dźwięki. Jak nie chce odpalić i podłącze aku do Prostownika na 10 minut to odpali bez niczego. Podobnie się dzieje gdy w Aucie włączę Nawiew i pochodzi z 10-20 minut na wyłączonym silniku z przekręconym kluczykiem na zapłon i zapalonymi światłami w Aucie czy to mijania czy też światłami w Podsufitce. Już naprawdę nie wiem co robić i gdzie leży problem. Nic nie mogę w Aucie Zrobić nawet nawiewu nie mogę włączyć na zgaszonym silniku jak mi szyby zaparują bo się boję że nie odpali, ani światła w Środku zapalić, strach że zaraz nie odpali. Wiecie co może być z nim nie tak ?
JaCuS08
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 05 01 2012
Auto: Audi A4 B5

21 Sty 2018, 18:17

Akumulator do wymiany najprawdopodobniej a swoją drogą po co włączać nawiew na zgaszonym silniku? A tym bardziej mijania?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Sty 2018, 21:42

Nawiew włączam jak szyby zaparują podczas wyłączonego Auta jak ktoś jest w środku. Ale tutaj nie w tym rzecz... Możliwe że to Aku ale tutaj jeszcze coś innego nie gra. Mam podejrzenia że rozrusznik jest do regeneracji. A możliwe jest że coś się Zepsuło Podczas Podłączania nowego radia? Miałem radio Fabryczne Niemieckie Wywaliłem je i Wstawiłem Nowe co kupiłem. Musiałem też odciąć kable od tamtego radia
JaCuS08
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 05 01 2012
Auto: Audi A4 B5

21 Sty 2018, 22:05

Radio nie ma z tym nic wspolnego a rozrusznik nie będzie odpowiednio kręcił jak akumulator jest słaby. Odpal auto sprawdz ładowanie, jeżeli jest ponad 14v to ładowanie jest prawidłowe czyli akumulator śmieć.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Sty 2018, 13:22

Sprawdziłem Ładowanie Akumulatora, więc Tak:

Na postoju :
-12,28V

Na włączonym silniku :

-14.00V i skacze nawet do 6,00V

Na włączonym silniku z Włączonym podgrzewaniem szyb, Światłami Drogowymi(Długie), Włączonym Nawiewem na maksa:

- 13, 38V i też skacze nawet do 4,00V

Alternatora nie sprawdzałem bo nie wiem jak się podpiąć Multimetrem do niego
JaCuS08
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 05 01 2012
Auto: Audi A4 B5

23 Sty 2018, 11:10

JaCuS08 napisał(a):Na postoju :
-12,28V
Słabe napięcie. To jest pomiar po całej nocy czy w niedlugim czasie od wyłączenia silnika?
JaCuS08 napisał(a):Na włączonym silniku :
-14.00V i skacze nawet do 6,00V
Zbyt wysokie skoki napięcie 14V by było ok ale nie może spadać do 8V. Tu może być winny regulator napięcia.

JaCuS08 napisał(a):Na włączonym silniku z Włączonym podgrzewaniem szyb, Światłami Drogowymi(Długie), Włączonym Nawiewem na maksa:

- 13, 38V i też skacze nawet do 4,00V
To samo co wyżej. Czy jak dodasz trochę gazu zwiekszając obroty napięcie wzrasta do przynajmniej 14V?

JaCuS08 napisał(a):Alternatora nie sprawdzałem bo nie wiem jak się podpiąć Multimetrem do niego
Możesz sprawdzić na nim napięcie podczas pracy i porównać z tym co jest na akumulatorze. Miernikiem podpinasz się pod plusowe złącza alternatora masę możesz wziąć z silnika.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda na suwak to będzie obowiązek, a nie zalecenie!
    Zauważyłem, że rząd planuje kolejną poprawkę w przepisach regulujących jazdę na suwak. Obecnie widząc taki znak jest to jedynie zalecenie którego powinni trzymać się kierowcy. Ma to się zmienić na obowiązek i wtedy ...

23 Sty 2018, 13:36

Jak dodam gazu i Obroty są zwiększone to pomiar wynosi 13,7 V i nie więcej.

Pomiar na postoju był robiony po krótkiej 5 km jeździe. Po nocy pomiar jest taki sam a nieraz wynosi 12,00 V
JaCuS08
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 05 01 2012
Auto: Audi A4 B5

23 Sty 2018, 19:27

Za niskie ładowanie, na obciążonym nie powinno być mniejsze jak 13.8v no i te spadki napięcia...... może być to regulator jak i sam alternator. Nie doładowuje Ci akumulatora i dlatego nie chce odpalać.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Sty 2018, 08:55

JaCuS08 napisał(a):Po nocy pomiar jest taki sam a nieraz wynosi 12,00 V
Przy takich wartościach ti i tak masz szczęście że jakoś odpala. Generalnie tak jak pisze [email widoczny po zalogowaniu] Jak napięcie spoczynkowe akumulatora spada poniżej 12,5V to trzeba się liczyć z jego wymianą. W twoim przypadku w pierwszej kolejności należy naprawić ładowanie.

Proponuję podjechać do warsztatu który zajmuje się regeneracją alternatorów sprawdzą ci na miejscu co i jak i naprawa trwa kilka godzin. Koszt w zależności od tego co tam będzie trzeba zrobić i wymienić myślę że w granicach 100-200zł.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Sty 2018, 14:32

Dzisiaj sprawdziłem Pomiar jeszcze Raz.

Na włączonym silniku tylko przy Obrotach pomiar utrzymywał się od 14,00 V do 14,10 V i nie Skakał. Inne pomiary wyszły mniej więcej tak samo jak poprzednio. Na odpalonym silniku przy włączonych światłach drogowych, Nawiewem, Podgrzewanie szyb itd, pomiar był 12,65 V przy obrotach Wrastał do 13,35 V i skakał do 0,95 V. Jestem już umówiony z Mechanikiem bo tutaj wszystko wskazuje na Alternator i brak ładowania i nie ma co się zastanawiać Dalej. Zaobserwowałem jeszcze hałas z Alternatora jakby coś obcierało.
JaCuS08
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 05 01 2012
Auto: Audi A4 B5

24 Sty 2018, 16:16

JaCuS08 napisał(a):Zaobserwowałem jeszcze hałas z Alternatora jakby coś obcierało.
No to koniecznie trzeba do niego zajrzeć, same pomiary na to wskazują. Daj znać jak już będziesz po...
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Sty 2018, 15:50

Dobra dam znać, w Sobotę będę u mechanika to napisze jak już będzie po, ale zastanawia mnie jeszcze jedno czemu kontrolka akumulatora się nie pali podczas jazdy jak to wszystko wskazuje na regulator ?
JaCuS08
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 05 01 2012
Auto: Audi A4 B5

25 Sty 2018, 16:26

JaCuS08 napisał(a):zastanawia mnie jeszcze jedno czemu kontrolka akumulatora się nie pali podczas jazdy jak to wszystko wskazuje na regulator ?
A jak przekręcasz zapłon to się świeci?

Generalnie ona zaświeci się jak nie będzie ładowania a ono jest słabe bo słabe ale jest.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Sty 2018, 21:28

Jak Przekręcam zapłon to Tak, świeci się jakąś sekundę,dwie po odpaleniu.
JaCuS08
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 05 01 2012
Auto: Audi A4 B5

26 Sty 2018, 08:13

JaCuS08 napisał(a):Jak Przekręcam zapłon to Tak, świeci się jakąś sekundę,dwie po odpaleniu.
Czyli tu jest wszystko ok z tego co piszesz.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999