Audi A6 C5 2,8Q szarpanie na jałowym biegu

17 Paź 2014, 10:47

witam serdecznie wszystkich forumowiczów:)jako że ,nie znalazłem informacji odnośnie mojego pytania,zadam je sam.Jestem posiadaczem Audi A6C5 2,8 Q. 193.KM, skrzynia tip tronic ,kod silnika ACK z 1998roku.jeżdzę nim już rok,przejechałem 30.tyś km,wymieniłem ostatnio rozrząd kompletny,miski olejowe i uszczelki,zawieszenie z przodu.Ostatnio dokucza mi problem, na biegu jałowym trzęsie budą auta jak by nie równo pracował,i zastanawiam się jaką może to być przyczyną. Co się zepsuło???Dodam iż ,wymieniłem kable WN na Bremi,świece NGK laser line iryd,kupiłem nawet cewkę zapłonową NGK(orginał za drogi na mnie)i efekt ten sam.Dodam że, na ssaniu jak auto zimne chodzi idealnie,nic nie trzęsie.Nieraz potrafi zgasnąć jak nagle zachamuje,obroty spadną do 100 potem wskoczą na około 500.Komputer nie wykazuje żadnego błędu,podpinałem pod 3 różne.Mechanik sprawdzał sondy ,mówi że działają.Moc podczas jazdy jest wporządku.Dodam że kupiłem od handlarza ,który wyciął katalizatory i wsadził strumienice(o dziwo chodzi cicho).I nikt nie wie co mu jest???
olivier111
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 6-2027
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: AUDI A6 C5
Silnik: 2,8 Q 193KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998
  • 28 Paź 2014, 09:35

    Auto ma LPG, a nie piszesz czy dzieje się to na benzynie czy na LPG czy tu i tu. Przyczyna leży w urządzeniu tworzącym skład mieszanki. Przepustnica, przepływomierz, czujnik temp, nieszczelność układu dolotowego, błędne wskazania sondy lambda, zwłaszcza po wycięciu katalizatorów.
    cosmopll
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 120
    Auto: Honda

    28 Paź 2014, 16:27

    dzieje się to na benzynie jak i lpg(na lpg bardziej),zauważyłem teraz podczas chłodnych ranków,jak auto daje wiecej napięcia tak około 14,5v(mierzyłem miernikiem od chińczyka)to auto chodzi prawie idealnie,potem jak się nagrzeje napięcie spada do 13,8V (mierzone na akumulatorze) to zaczyna trzęść,dodam iż ostatnio wyczytałem o podciśnieniu to ta gruszka pod cewką nie otwiera się, w niedziele wezmę sie i rozkręcę.,Układ dolotowy sprawdzałem, rozkreciłęm i znów złożyłem,nieraz wyskakuje błąd na kompie z czujnikiem płynu chłodzącego-błąd sporadyczny, wezmę wyczyszczę złącze bo czujnik nowy jest,przepustnica i przepływomierz nie pokazuje błędu,może do cewki idzie za mały prąd?możliwe że to wina regulatora alternatora?a jak sprawdzić sondy lambda czy są dobre? kupiłem kabel ob2 i na laptopa mam sciągnięty polski vag,4.9.
    olivier111
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Prawo jazdy: 0- 6-2027
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: AUDI A6 C5
    Silnik: 2,8 Q 193KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1998

    28 Paź 2014, 18:44

    Zależy jeszcze co masz powłączane. Wygląda dobrze to napięcie, jak hulała klima, nawiew i być może coś jeszcze. To nie jest raczej przyczyna.

    Jeżeli pokazuje błąd czujnika temp, to trzeba zacząć od tego. Na zimnym sprawdź, potem trzeba na vagu obserwować jak temperatura wzrasta i czy prawidłowo reaguje termostat.

    Przyczyn może być wiele - od poduszki silnika, po mechaniczne uszkodzenie silnika. Jak masz VAGa to sprawdź jeszcze korekty dawek czy są w normie. Przyczyna na pewno gdzieś jest. Przepustnicy też bym nie wykluczał.

    Sonda lambda próbkuje sinusoidą. Jeżeli Vag rysuje wykresy to możesz sobie to zaobserwować. Ogólnie powinna sprawnie reagować na gaz. Musisz poszukać w necie dla tego silnika jakie są prawidłowe wartości, bo teraz nie wiem, ale wydaje mi się że ona by raczej takich objawów nie dawała.

    Gruszka może być przyczyną, ale zrób jeden prosty test. Odłącz przepływomierz albo czujnik temperatury, tak aby wymusić tryb awaryjny i zobacz jak się będzie auto zachowywało. Jeżeli w trybie awaryjnym silnik będzie działał normalnie, to winny jest osprzęt i trzeba szukać w czujnikach bądź elementach wytwórczych mieszanki. Jeżeli dalej będzie trząść, to winny prawdopodobnie będzie sam silnik - wałek, cylinder, tłok, ewentualnie poduszka pod silnikiem, koło zamachowe, też może dawać takie objawy. Czy prędkość obrotowa na biegu jałowym jest odpowiednia?

    Są jakieś inne objawy? Jak wyglądają świece? Być może któraś cewka niedomaga i daje to taki objaw na ciepłym silniku.

    Miejsc może być wiele. Uwalone podciśnienie, powinno wyrzuć błąd.

    Pobaw się i spróbuj wykluczyć po kolei każdy element. Ja obstawiam cewkę, zwłaszcza jak ktoś jakąś nieoryginalną wsadził i nie daje do końca prawidłowej iskry.
    cosmopll
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 120
    Auto: Honda

    29 Paź 2014, 14:52

    w aucie wszystko było wyłaczone. swiece nowe i ładne,wezme wyczyszcze gruszkie może jej pomoże,.włoże nowy regulator napięcia z wiekszym napięciem 14,5V ,zalecane do starych samochodów,a jak nie to poprowadze nowy kable z alternatora do cewki +, i zobaczymy może napięcie za małe.a przepływomierz jakm odepne to auto chodzi tak samo-bez róznicy,mówisz że to bedzie gdzieś tu problem???szkoda że nie mam kupla który ma to samo audi byśmy podmieniali i patrzyli-było by najtaniej.
    olivier111
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Prawo jazdy: 0- 6-2027
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: AUDI A6 C5
    Silnik: 2,8 Q 193KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1998

    04 Lis 2014, 23:22

    witam,regulator napięcia wymieniony-znacząco mała poprawa,naprawiłem natomiast zawór kolektora ssącego(gruszka podciśnienia)okazało się iż,ta miała dziurę w samej gruszcze,dlatego podciśnienie nie działało,zakupiłem na allegro za 49 zł od A 4, w ASO skody chcieli 1250 zł to jakiś chyba żart,zauwazyłem że wentylator klimy działa cały czas jak tylko włącze klime nawet w trybie economy, musze naprawić,natomiast gaziaż który zakładał gaz to ćwok, plus od kompa gazu wpięty w kabel plusowy cewki zapłonowej, baran mógł wpić się pod wtryski,albo inny kabel dający prąd po włączeniu zapłonu,muszę przelutować i ją odciążyć,jak coś więcej znajde napisze, narazie będe szukał samostartem może lewego powietrza,
    olivier111
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Prawo jazdy: 0- 6-2027
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: AUDI A6 C5
    Silnik: 2,8 Q 193KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1998
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Renault 5 GTL
      Renault 5 GTL wyróżnia się bocznymi listwami z tworzywa, stanowiącymi przedłużenie zderzaków, stylowymi kołami i światłami cofania. W 1978 roku pojawiły się uchylne tylne szyby, jak w wersji 5 TS. Renault 5 ...

    15 Mar 2015, 18:15

    witam ponownie, ostatnio sprawa się pogorszyła, rano na zimnym długo krecił zanim zapalił, po odpaleniu jakby się dławił, przegazówka i pomagało.potem za parę dni znów gorzej, po przejechaniu paru km do zagrzania auta, po zgaszeniu nie da się odpalić,jak ostygnie z godzinę to potem pali z dotyku, okazało się że padł silnik krokowy, kupiłem nową przepustnice z serwisu aukcyjnego a...gro . za 150 zł i jest dużo lepiej, pali ładnie, dodam nowa w sklepie motoryzacyjnym u mnie 1000 zł, podobna ale pasuje, za rok może kupie; ale podniosłem też obroty biegu jałowego!!!! i niech nikt nie mówi ze się nie da, znalazłem na forum gdzieś jak to zrobić , kupiłem skaner diagnostyczny viaken za 300 zł(miałem kabel i program na kompa ale nie dorównuje skanerowi-super sprawa, jak ktoś potrzebuje skanera w okolicy mińska mazowieckiego to pomogę za darmo) i wszystko porobiłem, miałem 760 obrotów a teraz mam 840 i jest super...sprawa załatwiona, jak ktoś ma pytania to pisać jak będę umiał to pomogę
    olivier111
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Prawo jazdy: 0- 6-2027
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: AUDI A6 C5
    Silnik: 2,8 Q 193KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1998

    15 Mar 2015, 18:25

    zapomniałem dodać wymieniłem też cewki zapłonową na orginał BREMI , napisałem do niemiec do bremi , ci odesłali mnie do caros service wrocław , to ich reprezentat w polsce. zapytałem czemu w serwisie za cewkie 1500zł trzeba płacić, dostałem odp ze to stara cena i teraz firma Auto Partner zamówi ją dla mnie w nowej cenie, i jeszcze jakaś firma ma je sprowadzać, za orginał BREMI zapłaciłem 450zł !!! ale nie mają jej od ręki trzeba iść do nich zamówić i w ciągu tyg przyjedzie z Niemiec, tylko patrzeć czy cała , mi za pierwszym razem przysłali połamaną , nie kupiłem jej, za tydzień przyszła cała, ale okazało się ze moja stara jednak jest dobra, bo tak samo na nowej i na starej chodzi, mam nadzieje ze komuś pomogłem, pozdrawiam
    olivier111
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Prawo jazdy: 0- 6-2027
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: AUDI A6 C5
    Silnik: 2,8 Q 193KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1998

    15 Mar 2015, 18:27

    pogubiłem się nie wiem czy napisałem ale wczesniej co kupiłem cewkie NGK , to padła po miesiącu , z 6 garów chodziły tylko 2 (sprawdzał mechanik), oddałem na gwarancje , i kasa do zwrotu,
    olivier111
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Prawo jazdy: 0- 6-2027
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: AUDI A6 C5
    Silnik: 2,8 Q 193KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1998

    16 Mar 2015, 10:28

    witam dzis dosyłam informacje jak podniesc obroty biegu jałowego w audi a6 c5,
    ja mam do tego skaner diagnostyczny viaken 5053 its , działa niezle, wchodzimy w silnik- adaptacja-blok 01-dane nastawne- i wyświetla nam wartość 124 ja podniosłem do 138 , i po wszystkim teraz mam podniesione obroty, ale trzeba podnoosić po mału i wsłuchać się na których obrotach samochód chodzi najlepiej i tam pozostać, pozdrawiam :naughty:
    olivier111
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Prawo jazdy: 0- 6-2027
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: AUDI A6 C5
    Silnik: 2,8 Q 193KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1998

    28 Kwi 2015, 21:03

    Witam, dzięki za cenne informacje mam podobny problem z moim 2.4 w sumie to to samo co 2.8 jutro jak nie będzie padać to się podepnę kablem i przestawie. Z tego co zauważyłem to problem szarpania lub falowania na wolnych obrotach występuje zaraz po przegazowaniu. U mnie widać ze na jednym cylindrze nie dopala paliwa i chyba z tąd ten problem. Cewke podmienialem , kable i świece nowe ale bez zmian.
    mszych
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Prawo jazdy: 01 09 1998
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: A6 C5
    Silnik: 2.4 BDV 170KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    16 Lip 2015, 21:48

    witam kolego powiedz mi i jak naprawiłeś auto ja mam ten sam problem po przegrzaniu tak samo się dzieje jakby nie pracowała na wszystkich garach
    rsz
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 06 07 1973
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: audi a6
    Silnik: 2800
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1998

    16 Lip 2015, 21:56

    Kolego nadal mam to samo ale jeszcze obrotów nie zmieniałem jakoś nie mam już siły do tego auta wiecznie coś...
    mszych
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Prawo jazdy: 01 09 1998
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: A6 C5
    Silnik: 2.4 BDV 170KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    16 Lip 2015, 21:58

    A nie wali ci błędami katalizatorów ?
    mszych
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Prawo jazdy: 01 09 1998
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: A6 C5
    Silnik: 2.4 BDV 170KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2003

    16 Lip 2015, 22:03

    dziś pokazało mi sonde ale jak nie przepala na wszystkich garach no to normalne
    rsz
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 06 07 1973
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: audi a6
    Silnik: 2800
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1998