Audi a6 c6 3.0tfsi do 45tyś, lub coś innego podobnego w tym budżecie.

24 Lut 2019, 18:15

Witam, przymierzam się do zakupu auta do 45 tyś, bardzo podoba mi się właśnie audi a6 c6 3.0tfsi jak w temacie :sly: Problem polega na tym, że niewiele wiem o tym samochodzie a zwłaszcza o tym silniku , nie ma za wielu informacji na internecie. Może ktoś z forumowiczów posiada to autko, lub ma/miał doczynienia z nim i mógłby wypowiedzieć się o silniku i ogólnie modelu. Jest sens wgl rozglądać się z tą wersją silnikową w tym budżecie? Może jakieś 4.2 v8? Może inne audi z dobrym "kopem"? Jestem otawarty również na modele innych marek zbliżone osiągami, wykończeniem i wygladem do a6 c6. Ciekawią mnie lexusy IS/GS, LS oraz audi a8 dla mnie za dużo bajerów, raczej odpadają.
- spalanie mnie nie interesuje,
- awaryjność, żeby tylko nie sypało się co 10 000 km,
- idę w stronę benzyny, no chyba, że jest na prawde fajny, mocny diesel 250km+ wart uwagi,
- napęd awd, lub rwd (BMW też wchodzi w grę, lecz wgl nie wiem czego spodziewać się po tej marce)
- tylko sedan/combi
Z góry dzięki za wszystkie udzielone pomocne rady :mrgreen:
majster96
Nowicjusz
 
Posty: 4

24 Lut 2019, 19:24

Nie mam a6 c6 lecz s4 b8 ale silnik konstrukcyjnie ten sam wiec po prawie 3 latach uzytkowania moge cos powiedziec.
Ogolnie silnika bardzo dobry, nie ma wad konstrukcyjnych jak pierwsze 2.0tfsi ea888. Nie bierze oleju, u mnie zuzywa kolo 1l na 10000km ale wynika to raczej z mojego stylu jazdy.
Rozrzad nie ma wiekszych problemow, chociaz przy przebiegach 250tys moze dzwonic i wymagac wymiany. Koszt wymiany wysoki bo za komplet lancuchow i napinaczy z wymiana kolo 10tys. Mozna znalezc i za 7tys ale nie kazdy zaklad wymieni Ci rozrzad w 3.0tfsi. Ja nie mialem tej przyjemnosci poki co.
W a6 c6 w 3.0tfsi masz tiptronic wiec zero ryzyka, skrzynia pancerna. W s4b8 byl juz s-tronic, ktory mimo swoich zalet po wiekszym przebiegu jest awaryjny dlatego szukalem z manualem.
Czasami zapychaja sie katy w tym silniku.
Moc jest spora, a silnik ma ogromny potencjal bo za 4tys wkladasz mniejsze kolko kompresora i robisz program i masz 430km najbidniej. Wtedy juz naprawde jest czym pojechac. Nie znam innego silnika, z ktorego za 4tys zrobisz +150km.
Jesli chodzi o spalanie no to cudow nie ma i niskie nie bedzie. U mnie 20l po miescie to norma. Na trasie mozna zejsc do 13-15l ale ja mam raczej ciezka noge. Przy upalaniu i 30 lyknie bez problemu.
Na 4.2 v8 nawet nie patrz. Te silniki nie trzymaja serii i malo kiedy maja chociaz 300km, a i tak nie jada jak na swoja moc. Porobione 2.0tfsi na 300km sa szybsze.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

25 Lut 2019, 08:58

Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem- kogoś, kto posiada auto z tym silnikiem. Wspomniałeś o zapychaniu kata, pewnie ma to jakiś związek z odkladaniem się nagaru, miałeś z tym jakieś problemy? No i czy wgl jest sens w tym budżecie rozglądać się za takim wozidłem? Silnik ma spory potencjał, właśnie dlatego jest w mojej topce w a6 c6.
majster96
Nowicjusz
 
Posty: 4

25 Lut 2019, 10:05

Jest sens, za 45-50tys zl mozesz znalezc a6 c6 3.0tfsi w sensownym stanie. Tyle te auta kosztuja mniej wiecej. Nagar sie odklada jak w kazdym tfsi z bezposrednim wtryskiem. Co 50-70tys wyczyscic i bedzie spokoj, za mniej niz 1000zl da sie to zrobic. Przed robieniem chipa czyscilem z nagaru. Nie jest to wielki problem, no chyba ze ktos robi wielkie przebiegi. Ale takiego silnika raczej nie kupuje osoba co robi 50tys rocznie.
No i do tego silnik wrazliwy na kiepskie paliwo, tak wiec lac tylko 98 na markowych stacjach.
Katy moga sie zapychac jak w wielu silnikach z turbo, ale to tez zalezy od stylu jazdy, ile sie jezdzi po miescie, jaki przebieg ma auto itp. Mysle ze nie jest to jakis wielki problem. Jak cos to zawsze mozna wstawic dp lub zalozyc sportowe katy.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

26 Lut 2019, 11:14

Ok, rozumiem, auto bedzie robiło niecałe 10 000km.
Juz zaczynam rozglądać się za tym samochodzikiem, jeszcze tylko jakby ktoś mógł doradzić na co zwrócić uwagę w tym modelu, choć domyślam się, że większość takich rzeczy już sam znajdze na forum :P. W każdym razie bardzo dziękuję za pomoc, teraz przyda się tylko powodzenie przy poszukiwaniach :oops:
majster96
Nowicjusz
 
Posty: 4

26 Lut 2019, 11:45

Tutaj masz fajne zestawienie:
audi-a6-c6-3-0tfsi-mercedes-cls-350cgi-c219-volvo-s80-ii-3-0t6-vt100388.htm

Ogolnie jak widac auto i silnik nie sa zle jak na swoja moc. W zasadzie oprocz rozrzadu i nagaru wiekszych problemow nie miewa.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Demontaż zderzaka Porsche Cayenne, Poradnik
    Podzielę się wiedzą jak zdemontować zderzak w Porsche Cayenne 2 generacji po lifcie. Narzędzia jakie musimy przygotować to: Kluczy nasadowe 10 Torx 20 lub 25, 30 Klucz do spinek lub płaski śrubokręt Odrazu mówię że ...