Auto dla studenta do 30-40 tyś

10 Wrz 2018, 17:54

tomekdk napisał(a):Dziwny ten Twój temat ... miałeś przecież Octavię 1 jako typ, a kokpit w Volvo się Tobie nie podoba ... ze zdjęć?
Hyundai Coupe się jeszcze przewijał ...

Sporo tutaj teoretyzowania ... a prawda jest taka, że tego, co sobie wybierzesz, możesz w ogóle nie dostać, np. Exeo - praktycznie nie do dostania.
Poza tym auta tej klasy z silnikiem diesla robią czasami do 100 000 km ... rocznie!
- według mnie bardziej powinieneś się skupić na szukaniu pewnego auta, aniżeli jakiegoś konkretnego egzemplarza z rynku.

Dlaczego nie Mondeo 2.0 TDCi? - bardzo dobry silnik diesla.

A jeśli chodzi o auta z silnikiem diesla to polecam na otomoto.pl wstukać kraj pochodzenia - Dania, bo przebieg i bezwypadkowość można sprawdzić na oficjalnych duńskich stronach, na http://www.samochodyzdanii.pl jest darmowy poradnik jak to zrobić, a też diesle w Danii jakieś takie tanie są ostatnio.


Dlatego ze bede szukał jednego egzemplarza zadbanego chciałbym poszukiwać spośród paru sprawdzonych modeli z silnikami wartymi uwagi zamiast poszukiwać na ślepo pośród setek modeli. Budżet jest wystarczająco wysoki aby znaleźć coś wartego uwagi w klasie premium nawet tej starszej.

galakty napisał(a):
kostekw13 napisał(a):to juz niestety tylko automatyczna skrzynia biegów.


Czemu niestety? Przy dużych silnikach to zaleta, sam kiedyś mówiłem "beeee" na automaty ale to wynikało z braku wiedzy na ich temat. Głównie jeździłem CVT, która jest tragiczna. A ta z Lexa nie jest.

Jeśli chcesz możesz się pakować w niemieckie V, ale tanio nie będzie, bo ludzie o to nie dbają. Chyba że się godzisz z kosztami utrzymania to śmiało, ale nie wiem co doradzić bo wrzucasz wszystkie możliwe kombinacje (tanie auto z tanim dieslem, a potem niemieckie premium z V-ką pod maską).


Jestem po prostu otwarty na wszelkie propozycje. Jeśli w aucie jest miejsce na 2metrowca oraz na pasażerów z silnikiem pozwalajacym na komfortowe wyprzedzanie to nic wiecej nie potrzebuje.
Pchać sie 2.5 TDi V6 juz wiem ze nie ma co. Zbyt wiele osób mówi mi o tym iż to tragiczny pomysł (mimo polecania tych z końcówki produkcji przez parę osób przez co nie wiem co o tym myśleć)
Automatem jeździłem nie raz. NIe jestem mimo wszystko do nich przekonany.
Ossy napisał(a):
kostekw13 napisał(a):I ostatnie A6 C6 - na co warto zwrócic uwagę w tym aucie? Szukałbym raczej przedliftem z silnikiem 2.7TDi w takim razie. Czy w ogóle wychodziły z tym silnikiem wersje z 4x4 (quattro)? Doszły mnie słuchy iż z tym silnikiem wychodziły jedynie egzemplarze z napędem na przód.


I myślisz, że takie A6C6 będzie tańsze w utrzymaniu niż BMW E60? Raczej nie...
2.7 TDI masz 3 opcje:
manualem i napędem na przód
multitronicem też na przód
tiptronic z 4x4.


Nie mówie, że będzie tańsze. Mówie że znalezienie egzemplarza niezajeżdzonego przez "młodego gniewnego" upalającego go na zimnym silniku to dość duży wyczyn. Juz nie mówiąc o samym OC które wskoczy na wysoki poziom przez fakt posiadania przez względnie młodego kierowcę auta tylnionapędowego i to spod marki BMW.
kostekw13
Nowicjusz
 
Posty: 7

11 Wrz 2018, 17:08

kostekw13 napisał(a):Mercedes
kostekw13 napisał(a):Sam fakt posiadaniu gwiazdy na masce zwiększa cenę części na dość wysoki poziom
kostekw13 napisał(a):A6 C6 - na co warto zwrócic uwagę w tym aucie? Szukałbym raczej przedliftem z silnikiem 2.7TDi w takim razie
dobre :ok:

Akurat W211 jest najlepszym modelem ze świętej trójcy z tamtych lat. Ale ok, jesteś za młody na Merca (trochę zabawne są te mity na temat marek i wieku czy sytuacji życiowo - społecznej), więc nie było tematu. Aczkolwiek widzę tutaj sporo hipokryzji
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14034
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Wrz 2018, 18:23

mike napisał(a):dobre

Akurat W211 jest najlepszym modelem ze świętej trójcy z tamtych lat. Ale ok, jesteś za młody na Merca (trochę zabawne są te mity na temat marek i wieku czy sytuacji życiowo - społecznej), więc nie było tematu. Aczkolwiek widzę tutaj sporo hipokryzji


Dlaczego dobre? Mogę się mylić, w zwiazku z tym właśnie takie zapytanie na forum by uzupełnić wiedzę :)

Jakie silniki polecacie w tym W211? V`ka nie jest obowiazkowa, jednak chciałbym "idiotoodporny" silnik pozwalający na spokojne wyprzedzanie. I jak wygląda kwestia gazu w silnikach benzynowych?
kostekw13
Nowicjusz
 
Posty: 7

11 Wrz 2018, 19:51

W211 w podstawowej wersji np. 2.2 CDI 150KM + 5-biegowy automat lub 270 CDI z automatem. Obydwie wersje oferują dość rozsądne koszty utrzymania jak na tę klasę aut.
Silnik jeśli zmieniasz olej co 10-15 tys.km jest bezproblemowy (na forum MB był W202 2.2 CDI z nieruszaną turbiną z przebiegiem ponad 400 tys. km). W 2.2 CDI trzeba sprawdzić klapy wirowe kolektora dolotowego. Największy wróg tych silników to brak serwisu lub oszczędność.
Skrzynię 5-biegową ciężko zajechać, pamiętać należy tylko o zmianie oleju co 60 tys.km (około 600zł).
Zawieszenie masz wielowahaczowe - koszty części podobne jak np. w Mondeo Mk4. W wypasionych wersjach masz airmatic, raczej zbędny bajer.
W przedliftach masz SBC - raz na 200-300 tys.km będzie wymagało droższego serwisu (od 400 do 1200zł, są co najmniej 2 warsztaty wyspecjalizowane w PL w regeneracji: Sosnowiec i Poznań).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Paź 2018, 11:02

Jeśli masz 3,4k na wydanie to polecam Kie Rio, fajne autko, przyjemnie się nim jeździ. Ostatnio czytałem artykuł, który może być pomocny ;) Odsyłam do linku https://blog.mauto24.pl/ktore-auto-wybr ... wsze-auto/
Janu88
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowości na 2021 rok modelowy
    Witam, Mimo iż rok 2020 dopiero co się zaczął Volvo określiło zmiany w modelach na rok 2021. Samochody z MY 2021 będzie można zamawiać prawdopodobnie od połowy kwietnia 2020r. Oto najważniejsze ze zmian: - we wszystkich modelach ...
    Mitsubishi Pajero Dakar
    Mitsubishi Pajero 2012 DAKAR otrzymał turbodoładowaną, 200-konną jednostkę napędową o pojemności 3,2 litra, spełniającą normy EURO5 z zamkniętym filtrem cząstek stałych DPF w standardzie. Dzięki zmodernizowanej jednostce ...